IS200D naar 177pk krijgen?

eightysix

Nieuw hier
23 jun 2011
12
0
0
Hey iedereen,

Ik heb onlangs een IS200d (150pk) gekocht en moet zeggen dat ik het verschil in pk's tegenover mijn vorige IS220d enorm mis. Hij trekt echt zeer traag op en als je eens wilt doortrekken duurt dat echt een eeuwigheid tot hij wat hoger geraakt. De topsnelheid heb ik niet nodig maar het is wel gewoon belachelijk om te zeggen dat zulke auto maar 200 kan (met veel moeite).

Is er iemand die mij kan uitleggen of er daadwerkelijk verschillen tussen de IS200d en IS220d in de motor zijn (turbo / injectoren / ..). Of zou deze ook gewoon uitgerust kunnen zijn met een restrictor, die verwijderd kan worden?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik heb geen idee. KWP weet dit wellicht. Of contact zoeken met een tuner, die weten dit soort zaken veelal ook.

Bijv. Ventura tuning.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Volgens dit stukje wel echte verschillen, dat lijkt niet puur een begrenzer:

For 2011, the Lexus IS 220d in Europe the UK will be replaced by the IS 200d, which will be using an updated version of the same 2.2L diesel engine that brings better fuel economy, lower CO2 emissions and a more refined and smoother drive:

The new 148bhp version of the 2.2-litre diesel engine benefits from detailed engineering revisions and is equipped with a diesel particulate filter (DPF) to meet Euro 5 emissions standards and enhance the engine?s driving quality.

The changes include a re-shaped combustion chamber and the use of new-generation piezoelectric fuel injectors to give a more efficient, cleaner and complete fuel burn. Pressure in the common rail injection system has been increased. a higher flow exhaust gas recirculation valve has been introduced and the adoption of a new oil-cooled, variable nozzle turbocharger improves torque performance at low speeds and cuts overall engine noise.