IS220d 2006 20 maanden stilgestaan; verroestte / loszittende (audio)kabels

solatis

Nieuw hier
18 dec 2015
2
0
0
Hallo,

Goed, een buitenlandverblijf dat oorspronkelijk 3 maanden zou zijn werd 20 maanden, en zodoende heeft mijn IS220D zo'n 20 maanden stof zitten vangen. Of beter gezegd: muizen zitten vangen. De garage vond een dode muis in de luchtfilter toen ze de boel weer aan de praat gingen krijgen en de beurt gaven. :eek:

In ieder geval, alles lijkt het weer helemaal top te doen, behalve twee dingen:

* toen ik wegreed van de garage, deed het geluid het prima -- eerste keer daarna starten niet meer, ik hoor nu een vage "klik" uit de speakers komen als ik het audiosysteem het prima, maar lijkt erop dat er nu een kabel doorgeknaagd is / los zit door een muis?
* de functionaliteit waarbij je niet op de "open" knop van je afstandsbediening hoeft te drukken, maar gewoon je hand op de greep houdt, lijkt het ook niet goed te doen -- misschien ook kabeltje los?

De garage had het over het complete audiosysteem eruit halen, dingen vervangen, etc. Volgens mij moet dit veel simpeler kunnen, mits er iemand is die weet waar hij mee bezig is.

Wie o wie kan ik voor een redelijke vergoeding even laten kijken hiernaar? Garage verwacht ik al snel zo'n 200 euro van, en daar zit ik niet op te rekenen als het inderdaad een paar doorgeknaagde kabeltjes zijn. Zolang het niet te ver van Gelderland / Utrecht / Randstad is rijd ik graag naar locatie!
 

Mr. niels

Hoort erbij
17 dec 2015
45
6
0
De bediening van de handgreep ligt misschien aan je sleutel Waarschijnlijk dat het batterijtje minder is en dat de auto de sleutel niet altijd herkend.
Werkt de radio helemaal niet meer? Komt de klik uit alle speakers? Zit er een carkit in de wagen ingebouwd?
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
In 20 maanden tijd sterft elke accu tot beneden elk bruikbaar level af. Heel geleidelijk. Dat kan rare verschijnselen teweeg brengen. Geen idee of ze alles netjes gereset hebben na het aansluiten van een vers geladen accu? Zo nee (door bijvoorbeeld alleen een acculader aan te sluiten zonder de accu van de auto te ontkoppelen... je weet nooit...) dan weet je ook nooit hoe electronica zich zal gaan gedragen. Dus haal de minus-klem los en sluit 'm na ca 10min weer aan. Moet je wel weer even de resetprocedure van je electrische ruitbediening doorlopen, maar dat is peanuts...

Maar goed...neemt niet weg dat ik ook niet weet ?f, en zo ja: in welke mate je IS ten prooi is gevallen aan een stel knagende muizen / marters
Ik heb ooit een F-16 onder ogen gehad waaraan een stel marters hun buikje rond hadden gegeten... Niet te zuinig! Ze kunnen er inderdaad wat van :mad: dus het zou best het geval kunnen zijn.:relieved:

Succes
 

solatis

Nieuw hier
18 dec 2015
2
0
0
Dank voor de reacties allen! Ik ga morgen bij Anton van UsedLexus.nl langs, laat hem er even naar kijken. Ben benieuwd wat hij er van maakt. :)