IS250 Sport 2007 hoogte en stugheid.

peter_hendrix

Hoort erbij
14 mei 2011
30
0
0
Hoi,

Ik zit ernstig te denken om een IS250 Sport te kopen. Nu vraag ik mij af of in straks bij iedere drempel extreem langzaam moet rijden om niet de grond te raken of valt dat mee?
Ik heb begrepen dat het onderstel van de Sport wat stugger is ten opzichte van de Executive en Business versies. Klopt dat en hoe groot is dat verschil?

Alle extra info is welkom.

Groeten,
Peter.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Voor drempels hoef jij je volkomen geen zorgen te maken, want deze autos zijn nog verre van laag. Zoals Alor het al aangaf, zelfs met verlaging met aftermarket veren hoef je nog geen zorgen te maken en ik kan die mening alleen maar delen met alor. Zelfs met verlaging staat de auto nog hoger dan sommige autos die standaard zijn, zo zijn is er een drempel bij mij op werk waar diverse autos last van hebben, maar mijn iskon er gewoon met normale snelheid overheen.

Wat stugheid betreft, probeer het even uit, het is merkbaar sportiever, mede door de lineaire veren en sportievere dempers, maar het blijft en lexus, dus alles is vrij soepel nog.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alan zei:
Voor drempels hoef jij je volkomen geen zorgen te maken, want deze autos zijn nog verre van laag. Zoals Alor het al aangaf, zelfs met verlaging met aftermarket veren hoef je nog geen zorgen te maken en ik kan die mening alleen maar delen met alor. Zelfs met verlaging staat de auto nog hoger dan sommige autos die standaard zijn, zo zijn is er een drempel bij mij op werk waar diverse autos last van hebben, maar mijn iskon er gewoon met normale snelheid overheen.

Wat stugheid betreft, probeer het even uit, het is merkbaar sportiever, mede door de lineaire veren en sportievere dempers, maar het blijft en lexus, dus alles is vrij soepel nog.


De mijne is fors verlaagd, maar ik kan geen bijv. de wagen niet meer parkeren met de voorwielen tegen de stoep, etc.

De bumper zit dan tegen de stoep ;)
Maar de mijne is dan voor ook wel wat meer verlaagd dan standaard verlaging.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik heb voor fors verlaagd, jij ook?

Gisteren hadden we zo kunnen vergelijken. Wel heb ik de diesel, deze is standaard hoger, wellicht dat ik daardoor meer moest verlagen, maar dat de bodemvrijheid identiek is?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
volgens mij stond die van jou tikkeltje lager, maar ik heb nu 3cm ruimte over tussen band en voorscherm. ik denk dat jij op 2-2.5cm zit?
 

peter_hendrix

Hoort erbij
14 mei 2011
30
0
0
Heel goed. Mijn planning klopte perfect :)
7 januari gaan we hem halen in Zwolle, dan zal ik me ook voorstellen als echte Lexus-rijder.

Het is in ieder geval een IS250 Sport uit 2007 geworden in glacial-Blue.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
peter_hendrix zei:
Heel goed. Mijn planning klopte perfect :)
7 januari gaan we hem halen in Zwolle, dan zal ik me ook voorstellen als echte Lexus-rijder.

Het is in ieder geval een IS250 Sport uit 2007 geworden in glacial-Blue.


TWeeling erbij!