- 11 jan 2014
- 2.542
- 140
- 0
Met dit verslag wil ik een brug slaan van Lexus naar Prius naar CT 200h
Mijn SportCross komt uit 2003 en de Prius op de foto uit 2005
Eigenlijk kun je het beste spreken van een Toyota IS300 SportCross en een Toyota Prius en een Toyota CT 200h.
Het is ronduit bijzonder dat Toyota een auto van een Energielabel G naar een Energielabel A heeft weten te brengen
Als we kijken naar het verschil in brandstofverbruik.
Binnen bebouwde kom
IS300 - 16,1 l/100km
Prius - 5,0l/100km
CT 200h - 3.8l/100km
Buiten bebouwde kom
IS300 8,4l/100km
Prius 4,2l/100km
CT 200h - 3.8l/100km
Gecombineerd
IS300 - 11,2/100km
Prius - 4,3/100km
CT 200h - 3.8l/100km
Over de uitstraling valt te twisten
De SportCross weegt 1515 kg en de Prius 1275 kg op zich nagenoeg geen verschil.
De een heeft een groot motorblok en de andere accu's die het gewicht bepalen.
Als we onder de premiumhuid van de CT 200h kijken is er een exacte kopie van de aandrijflijn van de Prius te vinden.
Ik ben benieuwd welke kant Toyota nu opgaan met hun ontwikkelingen.
We hadden namelijk eerst een onzuinige auto, vervolgens een zuinige auto, en uiteindelijk een luxe zuinige auto.
Hebben jullie een idee wat de volgende stap gaat worden ?
Mijn SportCross komt uit 2003 en de Prius op de foto uit 2005
Eigenlijk kun je het beste spreken van een Toyota IS300 SportCross en een Toyota Prius en een Toyota CT 200h.
Het is ronduit bijzonder dat Toyota een auto van een Energielabel G naar een Energielabel A heeft weten te brengen
Als we kijken naar het verschil in brandstofverbruik.
Binnen bebouwde kom
IS300 - 16,1 l/100km
Prius - 5,0l/100km
CT 200h - 3.8l/100km
Buiten bebouwde kom
IS300 8,4l/100km
Prius 4,2l/100km
CT 200h - 3.8l/100km
Gecombineerd
IS300 - 11,2/100km
Prius - 4,3/100km
CT 200h - 3.8l/100km
Over de uitstraling valt te twisten
De SportCross weegt 1515 kg en de Prius 1275 kg op zich nagenoeg geen verschil.
De een heeft een groot motorblok en de andere accu's die het gewicht bepalen.
Als we onder de premiumhuid van de CT 200h kijken is er een exacte kopie van de aandrijflijn van de Prius te vinden.
Ik ben benieuwd welke kant Toyota nu opgaan met hun ontwikkelingen.
We hadden namelijk eerst een onzuinige auto, vervolgens een zuinige auto, en uiteindelijk een luxe zuinige auto.
Hebben jullie een idee wat de volgende stap gaat worden ?
Laatst bewerkt: