IS300 - Prius - CT200 h

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Met dit verslag wil ik een brug slaan van Lexus naar Prius naar CT 200h
Mijn SportCross komt uit 2003 en de Prius op de foto uit 2005
Eigenlijk kun je het beste spreken van een Toyota IS300 SportCross en een Toyota Prius en een Toyota CT 200h.
Het is ronduit bijzonder dat Toyota een auto van een Energielabel G naar een Energielabel A heeft weten te brengen
Als we kijken naar het verschil in brandstofverbruik.

Binnen bebouwde kom

IS300 - 16,1 l/100km
Prius - 5,0l/100km
CT 200h - 3.8l/100km

Buiten bebouwde kom

IS300 8,4l/100km
Prius 4,2l/100km
CT 200h - 3.8l/100km

Gecombineerd

IS300 - 11,2/100km
Prius - 4,3/100km
CT 200h - 3.8l/100km

Over de uitstraling valt te twisten

De SportCross weegt 1515 kg en de Prius 1275 kg op zich nagenoeg geen verschil.
De een heeft een groot motorblok en de andere accu's die het gewicht bepalen.
Als we onder de premiumhuid van de CT 200h kijken is er een exacte kopie van de aandrijflijn van de Prius te vinden.
Ik ben benieuwd welke kant Toyota nu opgaan met hun ontwikkelingen.
We hadden namelijk eerst een onzuinige auto, vervolgens een zuinige auto, en uiteindelijk een luxe zuinige auto.
​Hebben jullie een idee wat de volgende stap gaat worden ? IMG_1551.jpg
IMG_1552.jpg
IMG_1553.jpg
IMG_1554.jpg
 
Laatst bewerkt:

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Goede vraag, ik kijk even in mijn glazen bol ;) Lastig om te zeggen. Zal onder andere gedicteerd worden door overheidsbeleid wereldwijd, de nieuwe NEDC norm die er doorheen gaat komen (wanneer is de vraag) en andere MVO-invloeden. Vooralsnog zweert Toyota bij hybride, maar ze zijn wel bezig met waterstof.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Zal waarschijnlijk een zuinige (vrouw) auto wezen ( in de kroeg ) en zelf genoeg zuipen, en na aanschaf houdt je er een kater aan over ....
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Vroegah keek men naar de kilometer prijs , dat is meer dan alleen verbruik

kijk daar nu eens naar , veel re?ler

ik durf te wedden dat bijvoorbeeld mijn Lexus 4 liter V8 een lagere km kostprijs heeft dan een Prius of CT ,ook al is deze tweede hands

een hybride koop je omdat je de techniek aan spreekt of je carbon foot print wil verlagen
dat is een way of live die ik erg mooi vind

maar doe het niet vw het lage brandstof verbruik
Als men goedkoop wilt rijden kijk dan naar afschrijving en onderhoudskosten
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Marcel, je foto's werken niet.. Ben ik niet van je gewend jonguh :relieved:
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Ja alleen die grote keien moeten voor en achter die Pruttes
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Mijn " oud" burgemeester reed ook altijd Prius, ik heb dus even uitgelegd dat ik eigenlijk ook een grote Prius heb, maar ze trapte er niet in.. en de " nieuwe" komt met de trein pffffff
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Vroegah keek men naar de kilometer prijs , dat is meer dan alleen verbruik

kijk daar nu eens naar , veel re?ler

ik durf te wedden dat bijvoorbeeld mijn Lexus 4 liter V8 een lagere km kostprijs heeft dan een Prius of CT ,ook al is deze tweede hands

een hybride koop je omdat je de techniek aan spreekt of je carbon foot print wil verlagen
dat is een way of live die ik erg mooi vind

maar doe het niet vw het lage brandstof verbruik
Als men goedkoop wilt rijden kijk dan naar afschrijving en onderhoudskosten

Een lagere kostprijs, ik ben benieuwd hoe jij dit berekend hebt graag uitleg a.u.b.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Brandstof kosten per km verzekering belasting en afschrijving

totale kosten per jaar gedeeld door het aantal kilometers

lijkt me niet heel ingewikkeld:D
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Oke, maar als je over afschrijving hebt ga ik er van uit van de nieuwwaarde tot aan de sloop.

Hier wint de CT200h al eerste 3-jaar geen wegenbelasting, nogmaals uitgaande van nieuwe wagens.

Je kan geen vergelijk maken tussen een CT200h uit 2011 en SC400 uit (1995 ?).

En dan heb ik het nog niet over welke uitvoering want daar zit ook een prijsverschil in.

En dan ben ik er van overtuigt dat de CT200h er beter vanaf komt.
 

PJL

Actief
29 jun 2015
166
40
28
Vergelijk de kosten van de banden eens... De meeste grote auto's, zoals mijn vorige GS verslijten veel meer (dure) banden dan een CT. Reparatiekosten..., komt niet vaak voor, maar als je aan de beurt bent met een (economisch afgeschreven) GS dan weet je dat je een oorsponkelijk dure auto hebt. En zo kunnen we nog even doorgaan.
En houdt aub op met de CT steeds Toyota te noemen. Geweldig merk, maar de CT is hoe je het wendt of keert een LEXUS !
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Kopske
wat een onzin , appels met peren vergelijken

mijn punt is dat zuinig rijden niet per definitie goedkoop rijden is , als je een kleine hybride koopt omdat je hem mooi vind ,lekker vind rijden of omdat je de techniek erg aanspreekt prima

maar zeg niet dat je een in dit geval een CT koopt omdat de brandstof kosten zo lekker laag zijn en daardoor goedkoop rijdt

en mijn SC is van 1992
afschrijving ? nieuw 41.000 euro taxatie waarde 10.000 dat is 31.000 in 23 jaar
zou een accupakket dat ook vol houden ?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
maar de CT is hoe je het wendt of keert een LEXUS !
Welnee, het is een Toyota met een labeltje.

The CT 200h is powered by the same 1.8-litre VVT-i four-cylinder petrol engine (Toyota's 2ZR-FXE) as used in the Auris and Prius, producing 73 kW (98 hp) and 142 N?m (105 lbf?ft) of torque, paired with electric motor/generators in the hybrid drive system; together the engine and electric motors produce up to 100 kW (134 hp) and 207 N?m (153 lbf?ft) of torque along with an electronically controlled continuously variable transmission. Fuel consumption for the CT 200h is listed at 4.1 L/100 km (57.4 mpg[SUB]-US[/SUB]) in Australia.[SUP][12][/SUP]
The CT 200h chassis is based on the Toyota MC platform, which is the same platform used by the Corolla and the Matrix.

Waar andere Lexus modellen ontworpen en gebouwd worden in specifieke fabrieken. Zogezegd een net niet Lexus,,,,
 
Laatst bewerkt:

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Een corolla met een Prius motor , dat is dan toch een auris hybride

zoals de meneer van Lexus Nederland ons al vertelde in de rondleiding is de (a)lexus van de grond af gebouwd in speciale fabrieken met geselecteerd personeel die in Japan worden gebouwd ,alleen in Japan hadden ze het Toyota label omdat men daar het merk Lexus niet voerde
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Juist, maar niet iedereen is bij die rondleiding geweest (was voor een select groepje) ...... was wel interessant! , en met name die opengewerkte RX, ik heb de foto's apart opgeslagen voor als ik wat moet sleutelen.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Kopske
wat een onzin , appels met peren vergelijken

mijn punt is dat zuinig rijden niet per definitie goedkoop rijden is , als je een kleine hybride koopt omdat je hem mooi vind ,lekker vind rijden of omdat je de techniek erg aanspreekt prima

maar zeg niet dat je een in dit geval een CT koopt omdat de brandstof kosten zo lekker laag zijn en daardoor goedkoop rijdt

en mijn SC is van 1992
afschrijving ? nieuw 41.000 euro taxatie waarde 10.000 dat is 31.000 in 23 jaar
zou een accupakket dat ook vol houden ?

Volgens Lexus gaat het accupakket een autoleven mee dus daar maak ik me geen zorgen over.

Taxatiewaarde wil nog niet zeggen dat je er voor krijgt, ik wil niet lullig doen maar op marktplaats / speurders staan ze vanaf ? 4.000,= vraagprijs te koop.

Wat ik ook leuk vindt men zegt de CT is geen Lexus maar hoe heten de Lexus modellen dan in Japan (Toyota ?) toevallig.

En ja ik kocht m'n CT mede door hybridetechniek omdat hij ook zuiniger is.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Lezen .....
nog best lastig , ik vertel net over onze rondleiding en dat de Lexus badge niet in Japan gedragen wordt , maar dat typeert jouw als kortzichtig individu , ik vind het alleen jammer dat je je blijkbaar aangevallen voelt wat helemaal niet mijn bedoeling is maar mede discussi?ren op een forum voor en door Lexus liefhebbers
en de taxatie waarde is mijn dag waarde waar ik natuurlijk geen eerste eigenaar dealer onderhouden lage kilometer SC voor terug krijg maar misschien 1 die je op marktplaats gezien hebt ...linkje graag

heeft Lexus Nederland de garantie gegeven dat het accupakket een auto leven
mee gaat ?
en hoe lang is een auto leven ?