- 13 sep 2016
- 98
- 34
- 18
Ik ben meestal gewoon een meelezer en mee-genieter van al dit Lexus mooi's. Zelf rijden we een IS300 van 2002, met ruim 2 ton op de teller. Deze lexus is een dagelijks gebruikte auto waar we tot op heden met enorm veel plezier mee rondrijden (ook zakelijk). De enigste modificatie tot op heden is een Kenwood audio systeem met android auto. Tot op heden geen extreme kosten gehad behalve normaal onderhoud waaronder distributie en (dure maar fijne Pirelli) banden die ook in nat niet meteen alle grip kwijt zijn. Oja en 2 nieuwe lambda sensoren.
In mijn leven vele auto's gereden (o.a. Lancia Delta HF Intergrale, TR6 en Landcruiser), maar onze IS heb ik in mijn hart gesloten als meest fijne cruiser die ook, indien gewenst, best stevig van zich af kan bijten in een kleine straat race. Zeker de wegligging blijft verbazen.
Maar ook lange ritten over de autobaan worden in hoog tempo, probleemloos en in alle rust, niet geschuwd.
Maar wat er al een beetje aan zat te komen is afgelopen week waarheid geworden. Zowel links als rechts achter zaten er "plekjes" vlak voor de achterwielen op de kokerbalk. Dit was dus het resultaat van oud beunwerk met veel plamuur. Op zich goed gedaan hoor, zelf de plaatwerker zag van buiten niet dat er al zoveel aan gedaan was, maar dit is geen oplossing voor de toekomst.
Voor nu wordt e.a. opnieuw opgelast, strak gemaakt en kunnen we weer (voor ongeveer ? 1.500,=) een poosje vooruit. Maar over 2-3 jaar komt het roestduiveltje weer terug en moeten er gewoon 2 complete nieuwe kokerbalken onder worden gezet.
Geschatte kostenpost ongeveer ? 6.000,= maar dit is afhankelijk voor wat ze vinden als de oude balken eronder wegkomen.
En nou weten we het eigenlijk niet zo goed meer.
De IS bevalt gewoon perfect, maar is wel 18 jaar oud. Zouden we wel of niet moeten investeren in deze auto? We hebben de IS gekocht in 2016 voor ? 6.500,= en 150.000 km op de teller. Dus echte afschrijving hebben we niet gehad.
Wie heeft raad?
In mijn leven vele auto's gereden (o.a. Lancia Delta HF Intergrale, TR6 en Landcruiser), maar onze IS heb ik in mijn hart gesloten als meest fijne cruiser die ook, indien gewenst, best stevig van zich af kan bijten in een kleine straat race. Zeker de wegligging blijft verbazen.
Maar ook lange ritten over de autobaan worden in hoog tempo, probleemloos en in alle rust, niet geschuwd.
Maar wat er al een beetje aan zat te komen is afgelopen week waarheid geworden. Zowel links als rechts achter zaten er "plekjes" vlak voor de achterwielen op de kokerbalk. Dit was dus het resultaat van oud beunwerk met veel plamuur. Op zich goed gedaan hoor, zelf de plaatwerker zag van buiten niet dat er al zoveel aan gedaan was, maar dit is geen oplossing voor de toekomst.
Voor nu wordt e.a. opnieuw opgelast, strak gemaakt en kunnen we weer (voor ongeveer ? 1.500,=) een poosje vooruit. Maar over 2-3 jaar komt het roestduiveltje weer terug en moeten er gewoon 2 complete nieuwe kokerbalken onder worden gezet.
Geschatte kostenpost ongeveer ? 6.000,= maar dit is afhankelijk voor wat ze vinden als de oude balken eronder wegkomen.
En nou weten we het eigenlijk niet zo goed meer.
De IS bevalt gewoon perfect, maar is wel 18 jaar oud. Zouden we wel of niet moeten investeren in deze auto? We hebben de IS gekocht in 2016 voor ? 6.500,= en 150.000 km op de teller. Dus echte afschrijving hebben we niet gehad.
Wie heeft raad?
Laatst bewerkt: