- 18 jun 2014
- 47
- 1
- 0
Wil mijn derde Lexus voorstellen. Eerste was in 2003 een vrij jonge IS 200 automaat, tweede een GS300 Sport en sinds 11 November 2016 eigenaar van een zeldzame IS 300 Sportcross Sport.
Ik zeg met name zeldzaam omdat er nergens in Europa vrijwel aanbod is. Blijkbaar blijven ze wel heel graag bij de huidige eigenaren. Na de verkoop van mijn naar mijn mening niet onaardige GS stap genomen om een Volvo C30 te kopen, altijd al een mooie auto gevonden, zwart met beige leder maar wel een spaardiesel, Feit dat ik een prima prijs voor mijn GS kreeg deed me besluiten om de stap te maken en mijn vrouw vond en vindt het nog steeds een hele mooie auto. (Een week later verkocht ik notabene mijn GS nog aan een particulier voor zelfs wat meer met goedkeuring van de garage waar ik mijn C30 had gekocht, anders was het misschien toch heel anders gelopen.)Grootste probleem voor mij was het moeten schakelen in de C30, heb altijd automaatbakken gereden namelijk, en de performance van de D2 spaardieselmotor. Als je uit een GS komt is het verschil enorm.... De Volvo heb ik gekocht in Juni 2016 en ondanks voornemen om er minstens twee jaar mee te rijden kon ik vrij vlot een deal maken met een autobedrijf uit Alkmaar welke zeer exclusieve auto's in de verkoop heeft, en met een gesloten beurs.
Mijn nieuwe IS 300 heeft een vrij unieke kleur voor een NL Lexus, nl. rood... en eerlijk gezegd moet ik daar nog aardig aan wennen. Auto stond bij de verkoper er zeer strak bij en is in een topconditie met een taxatiewaarde van Euro 11000. Auto heeft 148000 km's op de klok en dat is helemaal niks voor een 3.0L. High performance audio, standaard automaat, aluminium pedalen, inklapbare spiegels en leder/stof maken het geheel af. Niet te vergeten originele navigatie en een prima werkende Parrot CK3100 voor de mobiel.....
Auto heeft overigens 5000 km geleden de distributie gehad, daarnaast nieuwe accu, nieuwe Brembo schijven en blokken, en een trekhaak die nu nog in de kofferbak ligt.
Wat ik nog moet onderzoeken is dat naast de Megan einddemper (RVS) auto en nieuwe dempers er misschien nog meer is gedaan. Auto rijdt in elk geval als nieuw.
Bijgevoegd enige foto's en misschien herkent iemand wel z'n vorige auto! Houd me zeer aanbevolen voor commentaar en niet in de laatste plaats nav kleur van de auto.
Ik zeg met name zeldzaam omdat er nergens in Europa vrijwel aanbod is. Blijkbaar blijven ze wel heel graag bij de huidige eigenaren. Na de verkoop van mijn naar mijn mening niet onaardige GS stap genomen om een Volvo C30 te kopen, altijd al een mooie auto gevonden, zwart met beige leder maar wel een spaardiesel, Feit dat ik een prima prijs voor mijn GS kreeg deed me besluiten om de stap te maken en mijn vrouw vond en vindt het nog steeds een hele mooie auto. (Een week later verkocht ik notabene mijn GS nog aan een particulier voor zelfs wat meer met goedkeuring van de garage waar ik mijn C30 had gekocht, anders was het misschien toch heel anders gelopen.)Grootste probleem voor mij was het moeten schakelen in de C30, heb altijd automaatbakken gereden namelijk, en de performance van de D2 spaardieselmotor. Als je uit een GS komt is het verschil enorm.... De Volvo heb ik gekocht in Juni 2016 en ondanks voornemen om er minstens twee jaar mee te rijden kon ik vrij vlot een deal maken met een autobedrijf uit Alkmaar welke zeer exclusieve auto's in de verkoop heeft, en met een gesloten beurs.
Mijn nieuwe IS 300 heeft een vrij unieke kleur voor een NL Lexus, nl. rood... en eerlijk gezegd moet ik daar nog aardig aan wennen. Auto stond bij de verkoper er zeer strak bij en is in een topconditie met een taxatiewaarde van Euro 11000. Auto heeft 148000 km's op de klok en dat is helemaal niks voor een 3.0L. High performance audio, standaard automaat, aluminium pedalen, inklapbare spiegels en leder/stof maken het geheel af. Niet te vergeten originele navigatie en een prima werkende Parrot CK3100 voor de mobiel.....
Auto heeft overigens 5000 km geleden de distributie gehad, daarnaast nieuwe accu, nieuwe Brembo schijven en blokken, en een trekhaak die nu nog in de kofferbak ligt.
Wat ik nog moet onderzoeken is dat naast de Megan einddemper (RVS) auto en nieuwe dempers er misschien nog meer is gedaan. Auto rijdt in elk geval als nieuw.
Bijgevoegd enige foto's en misschien herkent iemand wel z'n vorige auto! Houd me zeer aanbevolen voor commentaar en niet in de laatste plaats nav kleur van de auto.