IS300 Sportcross

Esote

Hoort erbij
18 jun 2014
47
1
0
Wil mijn derde Lexus voorstellen. Eerste was in 2003 een vrij jonge IS 200 automaat, tweede een GS300 Sport en sinds 11 November 2016 eigenaar van een zeldzame IS 300 Sportcross Sport.
Ik zeg met name zeldzaam omdat er nergens in Europa vrijwel aanbod is. Blijkbaar blijven ze wel heel graag bij de huidige eigenaren. Na de verkoop van mijn naar mijn mening niet onaardige GS stap genomen om een Volvo C30 te kopen, altijd al een mooie auto gevonden, zwart met beige leder maar wel een spaardiesel, Feit dat ik een prima prijs voor mijn GS kreeg deed me besluiten om de stap te maken en mijn vrouw vond en vindt het nog steeds een hele mooie auto. (Een week later verkocht ik notabene mijn GS nog aan een particulier voor zelfs wat meer met goedkeuring van de garage waar ik mijn C30 had gekocht, anders was het misschien toch heel anders gelopen.)Grootste probleem voor mij was het moeten schakelen in de C30, heb altijd automaatbakken gereden namelijk, en de performance van de D2 spaardieselmotor. Als je uit een GS komt is het verschil enorm.... De Volvo heb ik gekocht in Juni 2016 en ondanks voornemen om er minstens twee jaar mee te rijden kon ik vrij vlot een deal maken met een autobedrijf uit Alkmaar welke zeer exclusieve auto's in de verkoop heeft, en met een gesloten beurs.

Mijn nieuwe IS 300 heeft een vrij unieke kleur voor een NL Lexus, nl. rood... en eerlijk gezegd moet ik daar nog aardig aan wennen. Auto stond bij de verkoper er zeer strak bij en is in een topconditie met een taxatiewaarde van Euro 11000. Auto heeft 148000 km's op de klok en dat is helemaal niks voor een 3.0L. High performance audio, standaard automaat, aluminium pedalen, inklapbare spiegels en leder/stof maken het geheel af. Niet te vergeten originele navigatie en een prima werkende Parrot CK3100 voor de mobiel.....
Auto heeft overigens 5000 km geleden de distributie gehad, daarnaast nieuwe accu, nieuwe Brembo schijven en blokken, en een trekhaak die nu nog in de kofferbak ligt.
Wat ik nog moet onderzoeken is dat naast de Megan einddemper (RVS) auto en nieuwe dempers er misschien nog meer is gedaan. Auto rijdt in elk geval als nieuw.

Bijgevoegd enige foto's en misschien herkent iemand wel z'n vorige auto! Houd me zeer aanbevolen voor commentaar en niet in de laatste plaats nav kleur van de auto.
 

Bijlagen

  • photo5712.JPG
    photo5712.JPG
    261,7 KB · Weergaven: 49
  • photo5713.JPG
    photo5713.JPG
    264 KB · Weergaven: 38
  • photo5714.JPG
    photo5714.JPG
    229,2 KB · Weergaven: 46
  • photo5715.jpg
    photo5715.jpg
    282,4 KB · Weergaven: 44

2000Turbo

Hoort erbij
25 jan 2011
60
18
8
Van harte gefeliciteerd en uiteraard welkom.

Goed te horen dat onze rode dame een nieuwe eigenaar gevonden heeft.

Als je meer info wil, mail gerust!

PS. ik heb nog een complete set nieuw gepoedercoate originele Lexus velgen met goede Vredestein winterbanden. Mocht je interesse hebben.
 

Esote

Hoort erbij
18 jun 2014
47
1
0
Iedereen bedankt voor de reactie, denk nog even na over de winterbanden. Weet iemand toevallig of ik zelf bij het sluiten van de auto en op de afstandsbediening druk de knipperlichten kunnen worden ingeschakeld ipv dat de auto twee keer licht ' toetert' ? Begrijp uit de tekst van de handleiding dat dit alleen via de dealer kan? Oh ja, ben zelf zo zuinig op de auto dat ik te hard 'gepoetst'
heb op het dashboard op het gedeelte waar de airbag onderzit, zaten paar zeer kleine oneffenheden en het lijkt of er een sticker op heeft gezeten en nu is de kleur een beetje weg op 10 x 10 cm...
Is dit zelf te repareren met een cockpitreiniger in kleur? Ik vraag me ook sterk of het uitlaatgeluid zonder de Megan einddemper heel anders is? (lees: met originele Lexus einddemper), ben er nog niet uit of ik het huidige geluid wel lekker vind....
 

2000Turbo

Hoort erbij
25 jan 2011
60
18
8
Er zit een achteraf ingebouwd alarmsysteem ingebouwd. Deze geeft het toeter signaal.
Mocht je het geluid niet top vinden. Ik heb de originele uitlaat ook nog voor je.
 

Esote

Hoort erbij
18 jun 2014
47
1
0
Bedankt voor de vlotte reactie, 2000Turbo, dus jij en Lacor waren de vorige twee eigenaren...houd me aanbevolen voor de originele uitlaat., de Megan is echter wel RVS en past ook wat beter in het plaatje bij de Koni's. Kan ik deze schokbrekers zelf nog instellen? Ik heb de oude telefoonhouder verwijderd, alleen het opzetstukje waar de houder op zat zit nu nog vast achter het radiopaneel en misschien gaat de Parrot wel netjes achter het asbakje, werkt overigens perfect met mijn Samsung Note ( geen 7...) Wil ook de modelaanduiding terug op de auto ( ga morgen met Lexus Den Haag bellen)
 

2000Turbo

Hoort erbij
25 jan 2011
60
18
8
De originele uitlaat is zover ik weet ook van RVS. Koni's zijn niet instelbaar. Ik heb de auto weer op originele hoogte gezet, nieuwe voorbanden geplaatst en volledig laten uitlijnen.
Laat maar weten als je de uitlaat wil en eventueel ook de winterbanden.
Die laatste zijn met slecht weer echt een aanrader.
 

Esote

Hoort erbij
18 jun 2014
47
1
0
Dat was mijn eerste indruk ook toen ik ze opzocht op het internet, en kan ik misschien zelf doen maar daar nog even induiken. Ik belde vanochtend metLeux NL over de letters tbv de modelaanduiding op de Sportcross maar dat gaat wel richting de ? 60...( Lexus - IS300) maar dat laat ik nog even bezinken
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Zitten twee hoogtes op de oranje konis. Ik heb ze op de laagste staan en dat bevalt goed. Is gelijkwaardig aan het standaard onderstel wat er op de is sport geleverd is.

Als je de hoogte wil veranderen...moeten ze volledig uit elkaar...