Isofix

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Weet iemand vanaf welk jaar de RX isofix heeft?

Ik overweeg om weer Lexus te gaan rijden, maar dan wel eentje met veel laadruimte (eerder een IS gereden)
Nu rijd ik een Saab 9.3 estate, wat een brakke auto's zijn dat....
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Bedankt voor de link!

Nu zag ik dat er in 2003 een modelwisseling is geweest Zit er in het oude type ook isofix?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Goede vraag. Isofix werd beschikbaar ergens midden 2001 voor andere Lexus modellen.

Uit US info haal ik dat de RX 2001+ versie ermee was uitgerust. Grote kans dus dat een model vanaf 2001 het heeft.
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Ik ga gewoon een keertje kijken, of het tot de standaard equipment behoort van een RX.
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Ik vind de laatste RX modellen eigenlijk te mooi en een te dure uitstraling hebben. (ondanks dat de prijs voor een tweedehands RX gelijk is aan een Focus)
Ik ben namelijk ondernemer en wil niet mijn klanten afschrikken. Het eerste model vind ik lekker eigenwijs!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik ben namelijk ondernemer en wil niet mijn klanten afschrikken.
Over het algemeen staat Lexus bekend als zeer betrouwbaar en duurzaam (kortom, een weloverwogen niet alledaagse keuze). Dat zou dus juist in je voordeel kunnen werken ;)
 
11 dec 2012
256
0
0
tuut zei:
Ik vind de laatste RX modellen eigenlijk te mooi en een te dure uitstraling hebben. (ondanks dat de prijs voor een tweedehands RX gelijk is aan een Focus)
Ik ben namelijk ondernemer en wil niet mijn klanten afschrikken. Het eerste model vind ik lekker eigenwijs!
De eerste is inderdaad een aparte auto... Ik heb nu dus de nieuwste, en ben er weg van. Heb er vandaag nog 300 km in gereden door de Ardennen heen, heerlijk!

Ik ben trouwens zelf ook ondernemer, maar ik laat anderen voor mij werken... Dan kan ik ten minste mijn klanten niet afschrikken met mijn dure Lexus, haha...
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Ik bezoek de klanten zelf, klein bedrijf, overigens ook mensen in dienst.

Maar het schijnt crisis te zijn, vandaar een duurzame oude RX :D

Is er iemand op het forum met een RX uit 2002? Ben toch benieuwd of er iets van isofix inzit. (het zou me niet verbazen wanneer het er wel inzit.)
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
ik heb twee aan bieders een mailtje gestuurd, morgen zal ik het weten.

Die uitlaten van deze lijken er later opgezet, iemand een idee?
 
11 dec 2012
256
0
0
Dat lijkt er inderdaad op, en die plaat voorop ook. Maar dat lijkt me er makkelijk of te kunnen...

In Uden staat ook een mooie te koop, maar die is aan de dure kant...
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Die heb ik ook gezien, ziet er mooi uit. Spreekt me wel aan deze RX, en er valt nog wel iets te onderhandelen.
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
De hele wereld is dit draadje alweer vergeten, maar ik heb flink wat research gedaan.

- Op de site van Lexus heb ik de vraag gesteld. Ik werd keurig de volgende dag teruggebeld. In de tweede generatie zit zeker isofix (2003 is deze op de markt gekomen), bij de eerste generatie was dit niet bekend.
- Een aanbieder van de 1ste generatie Lexus, uit het jaar 2003 mailde mij dat isofix ook in deze auto zat.
- Een aanbieder van een Lexus uit 2002 (dus 1ste gen.) liet ook weten dat er isofix in zit.
- jaar 2001 is nog onbekend, wellicht zijn er ook landelijke verschillen. Zo is de Lexus uit 2002 een ge?mporteerde.

Morgen ga ik een RX bekijken uit 2003, 2de generatie. :)
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Beide versies hebben zo hun voor- en nadelen.

Ik heb zaterdag een RX uit 2001 bekeken, deze had overigens geen isofix. De RX uit 2001 was uitgewoond, die wordt het dus niet. (kleur sprak me ook niet aan) Ik zoek er eentje in showroomstaat met een lage km stand :)
 
11 dec 2012
256
0
0
Die in Uden is wel in showroomstaat, ik ken het bedrijf een beetje, en alles wat daar staat is als nieuw... Maar goed, ik vind de kleur weer minder mooi, maar dat is persoonlijk... Ik rij nu zelf al een tijdje hybride, en dat is ook zeer aan te raden... :rulez:
 

tuut

Actief
1 mei 2010
115
3
0
Die in uden wil ik even in het echt zien. Hij is in ieder geval niet grijs, dat zijn de meeste van dit model.
Hybride lijkt me ook wil wat. De benzineconsumptie van het oude model is echter beter voor de economie en daar doe ik het voor..