Japanse Classic Sunday 05JUL2026

Namssam

Actief
15 jan 2024
269
324
63
Japanse Classic Sunday in Dorst (NBr) vind weer plaats over een aantal weken; 5 JUL 2026
JCS 2026

De toegang is gratis, en bij de vorige edities die ik bezocht heb staan er honderden 'oude' Japanse auto's Bouwjaar 2000 of eerder word als vuistregel aangehouden. (*)
Datsun, Nissan, Suzuki, Toyota, Daihatsu, Mitsubishi, Honda, Mazda, Subaru, Isuzu, Lexus, Acura, Hyundai, Kia, Proton..... en meer?!

Mooie aan deze meeting vind ik dat het over het algemeen, mooie orginele auto's zijn,al dan niet gerestaureerd.
Maar iig geen rev-fest, Fast n Furious creaties of boombox auto's.
Gewoon een wagen die in 1985, 1964 of 1978 in de showroom had kunnen staan... :D

(*) Buiten de Japanse classics worden er ook Koreaanse merken gedoogd. Ook recentere modellen die bijzonder genoeg zijn worden toegelaten op het terrein.

IMG_2595-768x512.jpg

DSC05478.jpg

O dat lijkt me wel leuk. Ben wel van de youngtimers.
Ik zet 'm in de agenda en overweeg zeker om te gaan (al is het 100km enkele reis).
Nog anderen die gaan?

Lijkt mij ook leuk. Ik heb een zwak voor de Datsun 240Z, mijn broer had deze in de jaren 70 in de USA. Opgevoerd met 3 Webers en slaaplampen aan de voorzijde ingebouwd (originele lampen dicht gemaakt). Ik vergeet nooit meer het moment dat ik als klein jochie naast om zat (hij is 7 jaar ouder) en zonodig volgas een heuvel in Connecticut op moest knallen... dat maakte blijvende indruk 😅

Ik zet het ook in de agenda. Gelijk een minimeet van maken? 😉

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: quattrootje

Opm:
Sinds 2025 is men strenger op het toelaten tot het evenementen terrein.
Buiten de echte bijzondere exemplaren, is het bj 2000 of nog vroeger.
Voorheen stonden er (volgens de puristen) teveel te-jonge automobielen.