Je hebt audio in een auto en je hebt Mark Levinson in je Lexus

Sinds het prille begin groot Dire Straits fan, jammer dat de band niet meer bestaat, allang niet meer. Er bestaat wel zoiets als tribute bands maar die teleurstelling heb ik mezelf bespaart door even online te kijken hoe dat dan klinkt, werd daar bijna verdrietig van dus nooit aan begonnen.
Ik zag de Dire Straits voor het eerst als 14 jarige op PinkPop in Geleen (mijn geboorteplaats) in 1979, ik was meteen verkocht, eigenlijk daarvoor al, had ze al gehoord. Daarna nog Paradiso en de Kuip.
In de NX klinken ze geweldig over de ML-installatie en ik geniet er dan ook vaak van, heerlijk!!

Mark Knopfler heeft een leuk account op Instagram.

Back ontopic..... ;)
oké oké, on-topic: druk jij dan de muziek dvd erin? Gewone dvd, cd?

Beetje aan het spitten geweest hier en oa een dvd (DTS) van Queen gevonden. Die gaat morgenochtend in de ML. Deze week komen ook twee andere bestellingen binnen. Sade en Direstraights ook beide met DTS. Via MP de Farewell Tour van de Eagles. Dus even genoeg luistervoer. Alleen bijpassende rit helaas…🤓

• Leuk
Waarderingen: Bobusa en Jan v S
Beetje aan het spitten geweest hier en oa een dvd (DTS) van Queen gevonden. Die gaat morgenochtend in de ML. Deze week komen ook twee andere bestellingen binnen. Sade en Direstraights ook beide met DTS. Via MP de Farewell Tour van de Eagles. Dus even genoeg luistervoer. Alleen bijpassende rit helaas…🤓
Ik wens je bij deze heel veel luisterplezier toe de komende periode, misschien wel vanaf je oprit ☺️. Ik ben ook erg benieuwd naar jou bevindingen aangaande geluidsbeleving/kwaliteit. Misschien wil je die hier delen? Tnx. Jan

Ik gebruik CD's, ik ben dan ook weer niet zo'n audiofiel dat ik per se het verschil hoor tussen diverse geluidsdragers en hun kwaliteitsverschillen. Maar ook via Spotify als het zo uitkomt.

• Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h
Ik wens je bij deze heel veel luisterplezier toe de komende periode, misschien wel vanaf je oprit ☺️. Ik ben ook erg benieuwd naar jou bevindingen aangaande geluidsbeleving/kwaliteit. Misschien wil je die hier delen? Tnx. Jan
Vandaag een half uur te vroeg ingestapt en een kwartier veur-de-deur stilgestaan. Alles stapjes doorlopen om dat verrekte DTS aan de praat te krijgen. Niet gelukt. De DVD (Eagles Farewell Tour Melbourne) kon ik wel afspelen met beeld, zolang de parkeerrem erop staat. Dus maar naar de afspraak gereden met de Eagles, wat helemaal niet verkeerd is natuurlijk.
Na de opdracht bij de klant voor het huis zeker een uur aan het pielen geweest. Gemini geraadpleegd en die komt met allerlei oplossingen. Uiteindelijk zelf ontdekt, maar wat een onhandig gedoe zeg! Poehhh. Mocht er belangstelling voor zijn, dan wil ik dat wel in plaatjes of beter een filmpje laten zien.
Maar het klinkt lekker hoor! Gemini is erg enthousiast dat de 'zanger op de motorkap' staat en dat je de 'snaaraanslag uit de rechter B stijl' hoort komen, ademen zanger uit het linker portier bladiebladiebla. Hij klinkt gewoon dikke prima en ik ben er blij mee. Moet nog wel wat finetunen, want ik vind het geluid nog wat te wollig. Dat moet beter kunnen. Veel valt er niet in te stellen met de equalizer met wel drie regelaars :). Maar als dat voldoet is het prima, toch?
De dvd van Sade gaat weer retour, blijkt toch geen DTS te zijn, binnenkort de laatste (voorlopig) DVD: Dire Straits - Alchemy Live
Aangezien mijn gehoor niet meer jofeltjes is (verlies van meer dan 35% vooral hoge tonen) wat sinds kort wordt gecompenseerd met oorbellen, moet je mijn beleving met een korreltje zout nemen. :unsure: Niet representatief zeg maar....

• Leuk
Waarderingen: Jan v S
Vandaag een half uur te vroeg ingestapt en een kwartier veur-de-deur stilgestaan. Alles stapjes doorlopen om dat verrekte DTS aan de praat te krijgen. Niet gelukt. De DVD (Eagles Farewell Tour Melbourne) kon ik wel afspelen met beeld, zolang de parkeerrem erop staat. Dus maar naar de afspraak gereden met de Eagles, wat helemaal niet verkeerd is natuurlijk.
Na de opdracht bij de klant voor het huis zeker een uur aan het pielen geweest. Gemini geraadpleegd en die komt met allerlei oplossingen. Uiteindelijk zelf ontdekt, maar wat een onhandig gedoe zeg! Poehhh. Mocht er belangstelling voor zijn, dan wil ik dat wel in plaatjes of beter een filmpje laten zien.
Maar het klinkt lekker hoor! Gemini is erg enthousiast dat de 'zanger op de motorkap' staat en dat je de 'snaaraanslag uit de rechter B stijl' hoort komen, ademen zanger uit het linker portier bladiebladiebla. Hij klinkt gewoon dikke prima en ik ben er blij mee. Moet nog wel wat finetunen, want ik vind het geluid nog wat te wollig. Dat moet beter kunnen. Veel valt er niet in te stellen met de equalizer met wel drie regelaars :). Maar als dat voldoet is het prima, toch?
De dvd van Sade gaat weer retour, blijkt toch geen DTS te zijn, binnenkort de laatste (voorlopig) DVD: Dire Straits - Alchemy Live
Aangezien mijn gehoor niet meer jofeltjes is (verlies van meer dan 35% vooral hoge tonen) wat sinds kort wordt gecompenseerd met oorbellen, moet je mijn beleving met een korreltje zout nemen. :unsure: Niet representatief zeg maar....
wat een mooie,humoristische en informatieve terugkoppeling, 👍👍. Hier zeker interesse in een ‘how-to’ stappenplan. Aangezien ik hier geen cd-speler heb, toch iets qua voorbereiding gedaan. Ik heb een aantal ‘geripte’ sacd bestanden kunnen vinden (DTS), die ik ook weer naar’FLAC’ heb kunnen omzetten. Dus ik heb inmiddels wat materiaal om mee te kunnen ‘spelen’ via de USB poort. Ik ga nog wel proberen om materiaal van ‘1 goede bron’ te vinden om die dan goed met de andere formaten (op het gehoor) te vergelijken is, want er is veel verschil qua bron-kwaliteit heb ik al gemerkt ☺️. Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
wat een mooie,humoristische en informatieve terugkoppeling, 👍👍. Hier zeker interesse in een ‘how-to’ stappenplan. Aangezien ik hier geen cd-speler heb, toch iets qua voorbereiding gedaan. Ik heb een aantal ‘geripte’ sacd bestanden kunnen vinden (DTS), die ik ook weer naar’FLAC’ heb kunnen omzetten. Dus ik heb inmiddels wat materiaal om mee te kunnen ‘spelen’ via de USB poort. Ik ga nog wel proberen om materiaal van ‘1 goede bron’ te vinden om die dan goed met de andere formaten (op het gehoor) te vergelijken, want er is veel verschil qua bron-kwaliteit heb ik al gemerkt ☺️. Wordt vervolgd.
Thanks, maar de how to, betreft de ML machine, dus dan denk ik dat jij daar niets aan hebt helaas.