Namssam
Actief
- 15 jan 2024
- 242
- 293
- 63
toch leuk al die verschillen in hoe het geluid ervaren wordt. Ik heb ook een ML installatie in de RX en ben erg errug tevreden over maaaar....denk ook dat de muzieksmaak/stijl wel enige invloed heeft op hoe het wordt ervaren. Ik had hiervoor een relatief goedkope headunit (standaard, wel de iets duurdere) in een mitsubishi outlander (model nog voor de phev). Dat was al een stuk beter dan wat de golf die we daarvoor hadden produceerde maar schoot voor mijn muzieksmaak tekort. Ik heb uiteindelijk een extra verstekrker en (relatief) zwakke subwoofer erbij gezet en toen kwam uit die 6 goedkope speakers echt wel een fijn geluid. Ook de toevoeging van de subwoofer vond ik erg fijn. Mijn vullingen bleven wel in de tanden zitten, maar hij ging echt wel lekker door de auto heen......Dat heeft de ML wel een stuk minder, die is misshien wat beschaafder. Ik meende zoiets hierboven ook wat tussen de regels te lezen. Ik vind soms de wat diepere tonen iets te weinig aanwezig en de hoge te veel. maar goed, dat hangt misschien ook weer van de opname kwaliteit af denk ik. Zo luisterde ik gisteren in deze volgorde naar de volgende muziekale toppertjes:
1: Belphegor: conjuring the dead, die hoort gewoon qua bas en laag door de hele auto te trekken. dat lukt de ML aardig, maar niet zo goed als ik gewend was
2: Slayer: deciple, jemig de pemig. Dat nummer is veel "scheller"opgenomen en doet als ie hard staat gewoon pijn aan mijn oren.
3: Orgy: Blue Monday, die knalt er dan weer lekker uit en hoor je meer dan je wist wat er in zit
De overigens wat minder heftige muziek (Anathema, natural disater bijvoorbeeld en dan live ..) is wel echt een genot om te luisteren....
nou ja, misschien niet zaligmakend, maar wel een heel fijn geluid![]()
Beetje off topic, maar puike muzieksmaak.
Er gaat bij mij geen maand voorbij of ik heb minimaal 2x Slayer' titeltrack "Seasons in the abyss" door de CT heen geknalt
. Ik meende zoiets hierboven ook wat tussen de regels te lezen. Ik vind soms de wat diepere tonen iets te weinig aanwezig en de hoge te veel. maar goed, dat hangt misschien ook weer van de opname kwaliteit af denk ik. Zo luisterde ik gisteren in deze volgorde naar de volgende muziekale toppertjes: