JoeZ IS300 Intake Pipe

Jurgen

Actief
26 dec 2013
164
5
0
Beste Lexus (IS300)-rijders,

Ik ben een geruime tijd ge?nteresseerd in de JoeZ IS300 intake pipe.
Op de bekende internationale Lexusforums kom ik veel positieve verhalen tegen.

Wat is de JoeZ IS300 intake pipe?
De JoeZ IS300 intake pipe is een speciaal vormgegeven 3" aluminium gepolijste buis die ontwikkeld is voor de Lexus IS300 (2001-2005).
Op de DYNO (bewezen testresultaten) geeft dit onderdeel 7+ Rwhp en 5+ ft. lbs koppel. De lucht naar de motor toe zal door de kenmerkende vormgeving beter worden.
Verder staat het natuurlijk erg fraai aangezien deze strakke buis de standaard luchttoevoer vervangt.

De JoeZ IS300 intake wordt geleverd met silicone sleeves, logosticker en klemmen. Zie ook: http://www.l-tunedparts.com/product/?id=2853
Zelf heb ik veel positieve ervaringen met een aanpassing met de standaard airbox, dit wil ik ook weer bereiken met de JoeZ IS300 intake pipe.
Met een sport-inlegfilter wordt er een grotere winst behaald.

3.dat


dsc00344zt8.jpg


Ik wil er graag ??n bestellen, maar wellicht kan ik met andere kopers de verzendkosten delen. Op dit moment betaal ik 60 Dollar shipping, dat maakt het voor mij minder aantrekkelijk.
Een aantal spelregels:
- Van te voren (digitaal) betalen aan besteller (eventueel stuur ik kopie paspoort op);
- Interesse en via pm bestellen voor 01-04-14.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Klinkt goed! En zonder al te negatief te willen klinken, maar waarom heeft Lexus dit zelf dan niet gedaan? Gezien de aanpassing komt er voor een NA motor vrij veel vermogen bij vind ik. Wat zijn de eventuele 'nadelen'?
 

Jurgen

Actief
26 dec 2013
164
5
0
Klinkt goed! En zonder al te negatief te willen klinken, maar waarom heeft Lexus dit zelf dan niet gedaan? Gezien de aanpassing komt er voor een NA motor vrij veel vermogen bij vind ik. Wat zijn de eventuele 'nadelen'?
Ik kan me voorstellen dat Lexus destijds gekozen heeft voor een standaard oplossing. Niet elke fabrikant verlaagt zijn auto's en zo wordt er ook niet een sportluchtfilter geplaatst, een veerpootbrug en dergelijke. In mijn ogen (en vele anderen) is dit een mooie toevoeging voor een IS300. De onderdelen van JoeZ zijn allemaal dyno getest en worden ook in vele andere versies toegepast (zoals de IS-F).

Nadelen heb ik nooit kunnen vinden en vaak is een dergelijke oplossing beter dan de open-luchtfilters (die warme lucht aanzuigen).
Installatie duurt ongeveer 15 minuten.
 
Laatst bewerkt: