JZX100 Chauser

ChauX100

Hoort erbij
7 jan 2012
36
0
0
Hallo beste forum leden.

Ik ben Chau. Ik ben al een tijdje geregistreerd maar heb me niet voorgesteld. De reden daarvoor is omdat ik geen Lexus heb. Dus veel kan ik niet voor een Lexus forum betekenen. Ik zou wel graag een LS van 2006+ willen hebben en precies namaken zoals de Aimgain LS600h VIP GT. Ligt nu buiten handbereik maar wordt er aan gewerkt

Maar genoeg over mij. Dit is mijn huidige auto:

942202_401216833319401_183301844_n_zpsb1dcd03d.jpg



Ik heb deze Toyota Chaser uit 96 al sinds 2009 in mijn bezit. In al dat tijd heb ik behalve de nodige onderhoud niet zoveel aan gedaan. Wat kleine upgrade hier en daar maar niet echt veel. Het is een Toyota en net als een Lexus hoef je niet veel te doen omdat die goed ontworpen is.

Maar wat doe ik in een Lexus forum? Ik dacht dat de 280Pk die die nu heeft meer dan genoeg is. Maar met de komst van nog snellere Duitsers kan ik natuurlijk niet achter blijven. Ik heb er flink over nagedacht en tegen iedereen z'n advies heb ik toch gekozen om een V8 erin te swappen. Dus omdat er meer V8's in Lexus zitten dan Toyota ben ik dus nu vandaag me zelf hier aan het voorstellen.

Ik heb wat ervaring en kennis in elektronica maar van mechanica heb ik helaas 2 linker handen. Dus het inbouwen van de V8 wordt door mijn monteur gedaan en ik de rest met de elektronica. Mijn V8 start en draait op de grond. Dus het is nu de beurt van mijn monteur. Maar om de puntjes op de i te zetten met de elektronica heb ik wat hulp nodig van jullie.

Ik hoop dat ik toch op jullie hulp te kunnen rekenen ondanks ik geen Lexus heb.
 

Bijlagen

  • photo2320.jpg
    photo2320.jpg
    65 KB · Weergaven: 32

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus Forum, succes met je project en veel plezier met je plannen. :D
 

Ruudv82

Hoort erbij
8 nov 2012
70
2
0
welkom, mooie Chaser is dat! leuk project ook, terwijl een hoop mensen juist het tegenovergestelde doen, V8 eruit, 2jz erin....
veel success ermee!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Wat een bak :) Echt heel mooi! Er zijn denk ik een aantal op het forum die je goed kunnen helpen. Ik zou met name tussen de LS jongens wat vragen uitzetten. Been heeft geloof ik wel wat ervaring met electronica, maar ook anderen als GPS-10 en zo kunnen je vast helpen.

In ieder geval veel succes, ik zie graag de voortgang van het project en wellicht dat we de auto eens kunnen bewonderen op een lexusforum meeting.
 

ChauX100

Hoort erbij
7 jan 2012
36
0
0
Thanks heren


Hahaha. Nee ik dacht ook dat het genoeg was. Maar helaas niet. Je wilt altijd meer.

De 2JZ is inderdaad het meest voor de hand liggende keuze. Maar ik denk dat ik toch meer aan een nieuwere V8 hebt dan een iets oudere 6 cilinder.

Alleen bij nieuwere blokken heb je weer nieuwere uitdaging. Mijn project gaat jammer genoeg daardoor langzaam.
Mijn blok ligt nog op een karretje. Ik wou klaar voor mijn verjaardag dit jaar maar dat is helaas te optimistisch.
Maar thanks voor het wijzen naar de juiste personen. Been komt me bekend voor. LS400 turbo door suprasport?

Anyway hier een filmpje van me blok. Gelukkig na al dat gevecht met de elektronica is het ons geluk met het starten:

 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
welkom hier! Leuke chaser! Die heb ik vorig jaar nog op Assen gezien volgens mij... Ik rij ook Toyota :p maar ben hier wel aanwezig :) Been zou je best kunnen helpen idd, succes met je project en nu je jezelfs hebt voorgesteld, moet je ons ook op de hoogte houden :)
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
welkom bij de club van V8 :thumbsup:
ik heb de oudere 1uz-fe maar gelukkig niet op een houten krat :p
 

ChauX100

Hoort erbij
7 jan 2012
36
0
0
Zo. Het duurde even maar hij is zo goed als klaar. Nog niet perfect maar dat komt goed. Even een sneak preview:
20160319_191316.jpg
 

ChauX100

Hoort erbij
7 jan 2012
36
0
0
LoL. Dat is juist de bedoeling van een sneak preview.

Vooruit dan. Hier heb je nog eentje:
20150221_164741_zpshwgj6ijj.jpg
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
zag die oilpan ook al idd.. maar v8! leuk projectje! wanneer moet ie af zijn?
 

ChauX100

Hoort erbij
7 jan 2012
36
0
0
Hij is "af". Alleen nog een klein probleempje met het stuurstang. Als dat opgelost is moet die dan nog uit lijnen. Daarna... tja... wat BMW/Benz/Audi zoek rijden??
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
wat een dikke bak!! echt een plaatje hoe die erbij staat helemaal af. Nu met de V8 zal die ook wel heerlijk klinken en een berg koppel hebben. Super vette bak, ik hou wel van zulke swaps!! Het mooiste vind ik nog dat je de handbak er aan hebt geschroeft. welke bak is het? de oude van de 1jz?
meer fotos graag!!! :p
 

ChauX100

Hoort erbij
7 jan 2012
36
0
0
@KeesSC: Maak u niet druk, de JZ die erin zat gaat niet verloren. :rulez:

@Phaebo: Klopt. De R154 zou het makkelijk aan kunnen. Als ik mee mag met de Lexus forum meeting heb je geen foto's nodig :p

@mvraamsdonkIS300: Correct! Alleen zou ik voor andere velgen gaan en niet zo extreem laag verlagen.