Kaart weergave op ML nadat parkeersensoren actief zijn geweest.

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
836
1
436
63
Het valt me op dat wanneer ik parkeer en de sensoren voor detecteren iets waardoor de weergave op het scherm verandert naar een zwart beeld met een witte auto en de sensor die iets "ziet", dat daarna altijd de weergave op het scherm niet terugkomt waar ie daarvoor op stond, bijvoorbeeld FM of CD, maar altijd op de kaartweergave. Dit doet hij ook wanneer de achteruitrijcamera ingeschakeld is geweest. Ik neem aan dat meerderen van jullie dit zullen herkennen, ik ben vooral benieuwd of je dit gedrag ook kunt veranderen? Bijvoorbeeld iets uit of aan zetten in het menu waardoor je na "gebruik" van de parkeersensoren of camera niet de kaartweergave te zien krijgt, maar datgene wat daarvoor "in beeld" was?

Mijn IS is een Executive van februari 2008. Kun je dit gedrag bijvoorbeeld veranderen met een instelling die je zelf kunt doen, of is dit te veranderen middels een LPS-instelling die de dealer voor je kan verzorgen of is een software-update hiervoor nodig of zelfs een andere "hack"? Ik heb bij aflevering de meest recente navigatie DVD (4 stuks) erbij gekregen van 2013-2014 (E18), ik heb begrepen dat je dan ook de meest recente software er bij krijgt?

offtopic: wat klinkt dat ML-systeem toch geweldig! Menig ge?nteresseerde die de auto bewondert vraagt: "is dit standaard geluid?" :sneaky:
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
836
1
436
63
Ah, die eerste link bevat iets wat ik met wat meer geduld zelf zal ondervinden:

you can just not agree to the initial disclaimer screen by allowing the screen to time out which will automatically revert to the climate or audio screens (usually what it was on the last time) and then when you come out of reverse or take a call it won't switch to the map to start with, it will just go back to the audo screen or whatever other screen you wanted it on. Then when you are ready for the map...hit the map button and tap "agree".

:)

Ik zal dit dus proberen de volgende keer: de neiging onderdrukken om direct "Akkoord" aan te raken op het scherm :grin:.

Thanks! :rulez:
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
836
1
436
63
Ik heb vandaag geprobeerd engelengeduld te trachten, maar na 5 minuten stond nog steeds het "Akkoord" knopje op het scherm...
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Gaat dan helaas niet werken. Zet hem zelf op Info>Screen settings>Auto Off (die je al gevonden had) en ook Scherm uit. Daarna Audio of Climate naar believen en dan iig geen overgang naar Map bij sensorgebruik maar naar zwart scherm. Indien Map nodig dan klikken en Akkoord. Hoor het wel als je nog een alternatief vindt.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
836
1
436
63
Dat klinkt inderdaad als een optie. Maar het scherm aan bij sensorgebruik toont ook met streepjes en kleuren hoe dicht welke sensor iets registreert. En dat is ook weer prettig :grin:.

Zo ontdek ik bij bezit van een auto altijd meer dan tijdens een paar proefritjes. Soms zijn die dingetjes wat vervelend, maar niet onoverkomelijk. Zo vind ik het rijden in die auto fenomenaal, ik voel de bouwkwaliteit aan elk onderdeel. Ik verheug me om te gaan werken (o.a. omdat ik dan "moet" rijden) en ik verheug me ook weer om naar huis te gaan (o.a. omdat ik dan weer "moet" rijden) :p