kapotte kachel

Niels Siemons

Nieuw hier
26 nov 2011
8
0
0
Hallo

ik heb het volgende probleem. mijn kachel van mijn lexus IS200 uit 2003(automaat) blaast geen warme lucht meer.
de aanjager weet wel dat hij harder moet gaan blazen alleen dan blaast hij dus koude lucht.(niet zo fijn in de winter:p)

nu heb ik mijn auto naar de garage gebracht maar daar zijn ze tot de conclusie gekomen dat er een klep in mijn kachel niet goed opengaat. maar om dat te laten maken ging het me 1500 euro excl. materiaal kosten omdat dan heel het dashboard eruit moet.

om een lang verhaal kort te maken.

heeft iemand van jullie misschien ervaring met het eruit halen van het dashboard?

mvg Niels
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Kan je nu even juist uitleggen WAT er juist fout liep uiteindelijk?

Misschien even een postje maken voor in Hints en Tips en een paar fotos van die retour etc maken. Altijd handig. ;)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Niels Siemons zei:
hallo jongens

nee het elektronische gebeuren werkt allemaal goed want ik heb heel het dashboard eraf en dan zie je duidelijk dat alle kleppen gewoon open en dicht gaan als ik aan de knoppen draai!
Heb de verwarmings radiateur doorgespoeld vanuit de retour en toen kwamen er een paar kleine brokjes uit dus hoop dat dit de oorzaak was ik ga hem vanavond maar weer opbouwen! OP HOOP VAN ZEGE :p
 

Jules

Hoort erbij
29 jul 2012
49
0
0
Hey

Ik heb het probleem met de verwarming dat deze niet regelt. Het is of koud of te warm maar nooit geregeld. Ik hoor de regelklep (zo te zien / horen links achter / naast het handschoenvak) lopen: hij blijft zoeken naar een stand en na enige tijd stopt de klep met zoeken en wordt het dus koud of warm.

Mijn vraag is of iemand weet of het de meting is of de regelklep zelf die faalt. Het lijkt op het eerste gezicht niet zo moeilijk de regelklep eruit te halen. Vergis ik me hier in en is dit een rot-klus??

Alvast bedankt voor de input!

Jules
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Zoiets als dit:
1. Take out glove box (Hint: Slide out the two pins at the hinge area).

2. You will see a HVAC duct ... there is an upper and lower piece. Take out the lower piece. It is attached to the upper duct with with a upper and lower tab that is molded into the plastic ... and it is also screwed into the blower motor. (Hint: You'll need to stick your head into the footwell area to see the lower tab between the upper and lower duct and the screw to the blower motor). Once the lower duct is disengaged, pull the connector on the lower duct ... and pull it down and out of the way.

3. You will now see the air mix servo (Hint: It is the one behind the metal pipes). It is held down with three screws. Two are in plain sight, the third one can be seen when you stick you head into the footwell and look rearward of the two pipes. You can remove these screws with a #0 Phillips precision screwdriver (Hint: You may need to loosen a bracket that holds the pipes down to allow you to push the pipes a forward little to get more space for the screwdriver).

4. Pull out air mix servo and disconnect the connector to the servo.

Uit artikel: Servo air mix valve
 

Jules

Hoort erbij
29 jul 2012
49
0
0
Duidelijk! Vooral de link met de bron.

Het uitbouwen is dus goed te doen: alleen blijft de vraag natuurlijk of het de temperatuur opnemer is of dat het de servomotor is die de zaak bedonderd....

Jules
 

Jules

Hoort erbij
29 jul 2012
49
0
0
Bedankt voor die post! Ik zal in mn vrije dagen de sensor eens schoonmaken en kijken of het beter wordt, anders gaan we aan de servo beginnen :D

Nogmaals bedankt!!

Jules