kentekenverlichting

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Las laatst ergens op dit forum een item over vervangen van lampjes van de kentekenverlichting en de schrik sloeg toe.Leek me een hoop gepruts voor een lampje van 1 euro en er was er natuurlijk net een stuk 1 dag voor de keuring. Ben weer eens te dom en vergeetachtig om dit item terug te vinden, dus weet niet meer of het om een gewone IS of eeen Sportcross ging.
Maar na verwijdering van de binnenbekleding van de kofferklep kon ik bij de IS 300 Sportcross de lampjes vrij simpel vervangen. De bajonet sluiting kwart slag draaien, fitting er uit , lampjes vervangen en de fittingen terug op hun plek
friemelen. Bekleding terug en plugjes en hoppakee: klaar! kwartiertje werk.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Re: kentekenverlcinting

Alleen de lampjes zelf vervangen is niet heel veel werk. Misschien meer werk dan bij andere merken, omdat je de binnenbekleding los moet halen. Maar ja, wanneer gaat zo'n lampje nou stuk :D

Het wordt een ander verhaal als je de lamphouder eruit wil halen. Ik heb dat gedaan samen met de mistlampen en deze schoongemaakt en verwering eraf gepolijst. Daarna witte ledlampjes gemonteerd. Niet overdreven fel, maar zeker in het donker duidelijk verlichte kentekenplaat. Ik vind het er wel mooi uitzien. Ondertussen is alles in interieur led, behalve dashboard. En voordeel van led is de levensduur, misschien een idee om ze daarmee te vervangen?
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Ik snap em, maar ik was zo dom om te denken dat ik al dat werk moest doen om alleen de lampjes te wissselen. dat bleek gelukkig niet het geval. Bij mij zaten er trouwens ledjes in en vond dat ook mooier, maar die had ik niet liggen; 2 verschillende vond ik ook stom dus nu 2 gewone W5W. Volgende keer weer ledjes.Groetjes.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Ik had voor EUR 5,00 per stuk een LED-lampje met ontstoringsmodule, zo klik in de originele houder. Beetje automaterialenzaak kan hier aan komen.
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Waarom 50 euro uitgeven? Bij Mij waren W5W vervangen door LED lampjes. Kun je volgens mij voor 3 euro per stuk of zo kopen.
Krijg je voor 50 euro een compleet andere unit of zo en wat is dan verschil/voordeel?
 

nnjong

Actief
16 jul 2012
155
0
0
dan heb je complete unit's. vaak zijn de oude verkleurd, dus dan heb je meteen ook weer 100% helder licht, een bak licht wat ervan afkomt, en een betere verspreiding dan de oude houders icm met led lampjes, post binnenkort wel eens een foto. en ontstoringsmodule heb je niet nodig
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Bedankt voor tip John,
En GPS/Swede: begrijp ik het nu goed dat het bij een berline een veel vervelender klus is dan bij een Sportcross?
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
nnjong zei:
en ontstoringsmodule heb je niet nodig

Voor die verlichting niet, maar zat er gewoon aan vast voor dezelfde prijs ;)

Dat ze vaak verkleurd zijn denk exemplarisch? Op m'n vorige IS200 (tien jaar oud) en huidige geen verkleuring (bijna tien jaar). Iets mat geworden, maar dat met polijsten opgelost. Prima lichtbeeld nu.
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
OK, weer wat geleerd.
En voel me tevens vereerd. Er zijn nog kerels die denken dat ik nog geen oud ventje met een kromme rug ben.
Nu de vrouwelijke helft van Europa hier nog van overtuigen, Maar ik val waarschijnlijk door de mand als ik mijn rollator achter uit de Sportcross haal!!!! Misschien een nieuw topic? Welke rollator overweeg je aan te schaffen, roadtests, wegliggging,acceleratie. Kunnen we weer ff vooruit. Men insane in corpurum insane of zoiets,
Een gestoorde geest in een gesloopt lichaam (vrij vertaald zo ongeveer , a peu pres, bij benadering).
Welterusten en hopelijk morgen weer levend wakker...
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
zet er dan gelijk een diaprojector in die een ander nummer op je plaat projecteert zodra een flitser afgaat; en waarschuw me even als het gelukt is. daar moet een markt voor zijn..
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
slippernick zei:
Ik heb er bij mij een 24v 10w lampje in gedaan.
Mijn kenteken hoeft niet zo verlicht te zijn
:eek:

24 volt ? , heb jij de vrachtwagen uitvoering of knijp je op deze manier het vermogen ?
zou een 12 volt 5 w lampje niet het zelfde zijn
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Wat een geinige gadget, maar moet er niet aan denken wat er met je gebeurt als je daarmee wordt gepakt.
Kost waarschijnlijk heel wat meer dan af en toe een bon!