Kenwood MP3 speler voor IS 200

bartje

Nieuw hier
29 mrt 2012
4
0
0
Ik heb een IS200 van 2003, met standaard NAV. De CD wisselaar is versleten, dus ik heb een nieuwe MP3 speler gekocht, met parrot/bluetooth en pre-amp uitgangen (met tulpen pluggen).

Mijn standaard wisselaar heb ik er uit gehaald. Ik heb rechts naast het dashboard kastje een losse versterker zitten, die ik wil blijven gebruiken. Lijkt me ook handiger samen met de NAV, die er gewoon in blijft zitten en ook gewoon goed functioneert.

Maar ik heb dus ook het probleem dat wanneer ik de nieuwe speler aansluit, er geen geluid komt. Ook de NAV gaat maar even aan en krijgt dan een zwart scherm.

ik heb al een en ander gelezen op het forum, maar kan er niet helemaal wijs uit worden.

Ik heb een kabeltje gekocht dat geschikt zou moeten zijn voor het actieve systeem: 40 euro maar het wert niet. Hierop zitten 4 tulpenpluggen voor aan de speler, die op de 20 polige connector zitten Verder zit er op mijn connector op pin 10 een zwart/witte draad, maar in de auto zit er niks op die pin. Verder zitten er op mijn connector draden op pin 1,3,11 en 13.
Op pin 1 zit 12 V geschakelde power (rood),
pin 11continu 12 V (geel),
pin 3 is AMP, daar heb ik de ANT.CONT P. CONT. aangesloten van de radio
pin 13 is voor de aut. antenna
pin 16 zou volgens het forum voor de FADE zijn, maar daar zit volgens mij de 'common' op van de uitgangen
pin 8,18,9 en 19 voor FR, FL, RR en RL speakers
pin 20 is voor ground

De rest is niet aangesloten op de connector van mijn kabeltje.
Weet iemand wat er verkeerd is of wat ik er nog bij moet zetten?

groeten,
Bartje
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Bartje,

Ik ben ook lang bezig geweest kijk maar eens bij mijn post andere radio in is300 sportcross.
Daarin staat een en ander beschreven.
Je hebt 2 opties....
Optie 1 is de orginele radio in de kofferbak bouwen
Optie 2 een sla-91 installeren.

De eerste optie kost je wat kabel en een verloopstekker
De tweede optie kost je 325 euro....

Rede dat het niet werkt (ook je zwarte scherm van je navigatie) is dat je de canbus onderbreekt.
Door de oude radio in de kofferbak te plaatsen en te voorzien van tx,tx+, massa, power en geschakeld + kun je de versterker aansturen en navi laten werken.

Ikzelf,heb voor de dure optie gekozen omat ik het gedoe hartstikke beu werd....
Zag het niet zitten de radio in de kofferbak weg te bouwen maar het werkt wel!

Nog even iets anders wat ook belangrijk is om te weten.
8-9 en 18-19 zijn niet vier speakers maar enkel de voorspeakers.
De signalen van fade ed gaan via de canbus bedrading naar de versterker.
Mocht je en schema nodig hebben dan stuurmje maar een pb-tje.
Daarin zal wellicht meer duidelijk worden.
De canbus bedrading is rood met wit en rood met geel.
Zit op positie 5 en 15 van je 20 polige stekker.

Succes en mochten er,nog meer vragenmzijn dan hoor ik het wel.
Groeten,
Patrick