Kersvers in een is250 exe

Zheng

Hoort erbij
4 jun 2020
26
4
3
Nieuw in Lexus

Een paar dagen in het bezit van een fraaie is250 executive uit 2006 die er nog supermooi bijstaat : donkerblauw met beige leer. Tot voor kort reed ik (man 69jr) in een BMW320i, ook een geweldige auto, maar minder luxe dan de is250. Die BMW reed ik al 6 jaar en dan begint het toch wat te kriebelen en dus zocht ik naar iets anders, maar wel nog wat luxer.
Die is250 had ik al een tijdje op de korrel wegens het uiterlijk en uiteraard ook wegens de Lexus betrouwbaarheid.
Welnu, ik heb een prachtig exemplaar gevonden, strak in de lak en zgan wielen.Ik heb nog niet voldoende tijd gehad om alle mogelijkheden te onderzoeken en uit te proberen, maar dat komt nog wel. Mijn eerste rijervaring is in ieder geval erg positief. Nog stiller dan mijn ook al stille BMW en wat een prachtig sound uit de ML installatie.
De routeplanner is helaas van 2006 en dus verouderd. Hoe kom ik aan een recentere update?
Er komt nog een bluetooth adapter in de aux aansluiting zodat streamen via bluetooth ook mogelijk wordt.
Hopelijk blijkt het Lexus forum voor mij net zo nuttig als het BMW forum voor mijn vorige auto.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Welkom op LF, Zheng.

LF heeft een berg kennis aan boord. Dus mocht je tegen vragen aanlopen, dan vind je hier vast wel het antwoord daarop.

Recentere NAV-updates kan je het eenvoudigst bij d?aler scoren, maar online kan je ook nog wel eens slagen. Let op welke versie je aanschaft (West Europa, Centraal Europa, etc) Soms wil iemand die een update heeft aangeschaft ook wel eens zijn voorgaande versie hier te koop aanbieden. Dan zou je zo maar eens 10+ jaar erop vooruit kunnen gaan voor een zacht prijsje.

Natuurlijk zijn we wel hartstikke benieuwd naar foto's van je nieuwe aanwinst. Kom maar op en laat ons meesmullen!:D
Alvast heel veel forum- en rijplezier toegewenst :thumbsup:
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Proficiat met je is250. Daar ga je veel plezier aan beleven.
Ik ben ook op zoek naar een update voor de navi.
Lees soms dat de dvd's geschikt zijn voor tns 600 en 700 systemen. Weet iemand wat hiermee bedoeld wordt?
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Als ik t me goed herinner, staat op de originele DVD een website vermeld. Die site laat Screenshots zien van de diverse generaties Navs. Ik meen dat de IS (XE2) altijd een Gen5 aan boord heeft. Heb tenminste nooit anders gezien... Nu we toch over DVD's hebben: Zheng, de Nav DVD zit achter het kunststof paneeltje waar ook het klokje achter zit. In dat paneeltje zitten twee kleine gaatjes. Bij je boordgereedschap vind je in de rug van het mapje twee stiftjes, die in die gaatjes passen. Druk ze erin en trek het paneeltje rustig aan de stiftjes recht naar je toe. Uitwerpen kun de de DVD via een menu in het Nav-scherm. Weet niet meer precies waar, maar de knop zit ergens in een van de schermen rechtsboven in beeld.
 

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Ik zie op MP 2 aanbieders die een set van 4 DVD's aanbieden. De ene staat op alles DVD's alleen Europe en op de andere set staat expliciet Europe Wes, East, Central en North.
Ook de 9 blauwe dots op de DVD zijn bij de laatste set rood. De eerste set is 2015-2016 en de laatste 2017-2018.
Zitten er dus uiterlijke verschillen in of is er 1 set misschien niet de juiste set??
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Op YT staat een filmpje hoe je de navigatie moet updaten. Heel eenvoudig gelukkig.
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Nieuw in Lexus

Een paar dagen in het bezit van een fraaie is250 executive uit 2006 die er nog supermooi bijstaat : donkerblauw met beige leer. Tot voor kort reed ik (man 69jr) in een BMW320i, ook een geweldige auto, maar minder luxe dan de is250. Die BMW reed ik al 6 jaar en dan begint het toch wat te kriebelen en dus zocht ik naar iets anders, maar wel nog wat luxer.
Die is250 had ik al een tijdje op de korrel wegens het uiterlijk en uiteraard ook wegens de Lexus betrouwbaarheid.
Welnu, ik heb een prachtig exemplaar gevonden, strak in de lak en zgan wielen.Ik heb nog niet voldoende tijd gehad om alle mogelijkheden te onderzoeken en uit te proberen, maar dat komt nog wel. Mijn eerste rijervaring is in ieder geval erg positief. Nog stiller dan mijn ook al stille BMW en wat een prachtig sound uit de ML installatie.
De routeplanner is helaas van 2006 en dus verouderd. Hoe kom ik aan een recentere update?
Er komt nog een bluetooth adapter in de aux aansluiting zodat streamen via bluetooth ook mogelijk wordt.
Hopelijk blijkt het Lexus forum voor mij net zo nuttig als het BMW forum voor mijn vorige auto.

Welkom Zheng,

Ik heb thuis nog een versie 2015/2016 liggen als je daar interesse in hebt.. Na 2017 ondersteund lexus geen navigatie updates meer. Hier kunnen ze nog wel aan komen maar dan voor schreeuwende prijs ? 200+