key is not detected

ingrid

Nieuw hier
15 nov 2009
3
0
0
Wij krijgen telkens de melding key is not detected. Het lukt dan ook niet de auto te starten of te sluiten.

Kan iemand mij vertellen wat de reden hiervan is?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Er kunnen een aantel redenen zijn:

1. De melding komt voor wanneer de batterij leeg is of bijna leeg is. Dit kan met beide sleutels het geval zijn aangezien de batterijen vaak tegelijkertijd vervangen worden.

Probeer de batterij te vervangen.

Indien de batterij kortgeleden vervangen is, ga dan eens na waar de sleutel normaal gesproken ligt of hangt. Hangt deze bijvoorbeeld bij de deur van de garage, dan zal de batterij redelijk snel leeg zijn omdat de interactie tussen de sleutel en de auto door blijft gaan. Soms kan het voorkomen dat bij het opbergen de sleutel ergens klemt en de open of close button ingedrukt wordt.

2. Een andere optie, kijk dan eens naar lokatie.

Indien de auto de problemen op een bepaalde locatie geeft, kijk dan eens indien de auto een paar meter verder staat, of hetzelfde probleem zich voordoet. Dit kan voorkomen door inteferentie met bijvoorbeeld een draadloos netwerk.

Indien het komt door het eigen netwerk, probeer dan het channel van het SSID op de wireless router of modem te wijzigen.

3. De sleutel is defect, laat deze nakijken bij een lexus dealer.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
 

1Deleted

Actief
23 aug 2008
132
0
0
Probleem had ik afgelopen zaterdag ook, bleek m'n sleutel in dezelfde zak te zitten als mijn telefoon :oops: :oops: :oops:

heb het ook eens gehad dat een kraanmachinist met zijn afstandsbediening bezig was.......is schijnbaar ook veel voorkomend
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het is ook leuk waneer het bij een tankstation gebeurt :) Even de auto naar voren duwen :p.

Gelukkig kan je de sleutel ook tegen de startknop aan houden en werkt het :D. Scheelt weer duwen!
 

rik

Nieuw hier
20 apr 2011
23
0
0
Re:

Re:

Hube zei:
2. Een andere optie, kijk dan eens naar lokatie.

Indien de auto de problemen op een bepaalde locatie geeft, kijk dan eens indien de auto een paar meter verder staat, of hetzelfde probleem zich voordoet. Dit kan voorkomen door inteferentie met bijvoorbeeld een draadloos netwerk.

Indien het komt door het eigen netwerk, probeer dan het channel van het SSID op de wireless router of modem te wijzigen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Dat was bij mij aan de hand. Twee keer in de avonduren geparkeerd in hetzelfde parkeervak in mijn straat en dit probleem. Daar zet ik hem dus niet meer neer. :neutral:

Hube zei:
Het is ook leuk waneer het bij een tankstation gebeurt :) Even de auto naar voren duwen :p.

Gelukkig kan je de sleutel ook tegen de startknop aan houden en werkt het :D. Scheelt weer duwen!

Met deze tip was ik blij. Scheelde mij inderdaad duwen. :rulez:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Oplossing heeft hube inderdaad al gegeven, dat is vaak voorkomend probleem. Vervang je batterij tijdig!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Mijn werk heeft draadloos internet ge?nstalleerd. Erg fijn, maar niet voor mij. Op de bovenste twee dekken van de parkeergarage sta ik nu regelmatig het kapje te verwijderen om handmatig de auto open te maken. Daar sta je dan met je Lexus.... Het netwerk interfereert zo sterk dat zelf het knopje van de afstandsbediening ingedrukt houden geen zin heeft. Zelfs niet als je hem op het voor of achterruit houdt.

Heel erg irritant.