Klacht leren zetels

Da_Kwant

Hoort erbij
20 feb 2014
77
2
0
Ik heb nog geen telefoon gedaan naar lexus maar het is toch niet normaal dat het leer al versleten is na 2 jaar. Gebruiken ze geen echt leer of hoe moet ik dit zien




De auto wordt dagelijks gebruikt maar schuurpapier zit niet op mijn broek en ik vet ze nog regelmatig in.
Wat is jullie gedacht?
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Is het echt dik leer of zo'n wat dunnere toplaag? Kan ook niet voldoende zijn gekleurd, zeg maar productiefout? Evengoed mag je dit niet verwachten en moet je er toch wel vanuit kunnen gaan dat dit onder garantie valt.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Dit is typische in-uitstapschade, zie je veel bij oudere auto's die veel gebruikt worden. Maar na twee jaar al?
Mijn stoelen in de GS en LS zien er nog piekfijn uit, zelfs na 8 jaar en 150.000km.
Maar ik verwijd het in de auto glijden.
 

Da_Kwant

Hoort erbij
20 feb 2014
77
2
0
De draad is ook verduurd maar ik ben geen wilde en let echt wel op hoe ik instap, en zenuwachtig ben ik ook niet in het verkeerd dus stil zit ik ook.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat mlcoolj zegt, kwestie van kwaliteit. En ook al zou zwaarlijvig schuurgedrag verwijtbaar zijn, dan zou kwalitatief goed leer ook niet op dergelijke wijze slijten.

Anders ff naar een 'leershop' rijden, die kunnen je dat gelijk vertellen.
 
Laatst bewerkt:

Da_Kwant

Hoort erbij
20 feb 2014
77
2
0
Allez mijne is ook nu twee maar ik rijd ook voor een 50% met bloot bovenlijf.
Bent u wat zwaarlijvig ? Want dan rolt u als het ware de zetel uit.

Ik bewaar mijn sixpack wel onder een laagje vet! maar uit de zetel rollen lukt mij nog net niet.
 

kinkhau

Hoort erbij
24 feb 2015
41
4
8
Ook 2 jaar oud bij mij. Je kan zien dat het ook begint te slijten, maar het is me nooit echt opgevallen.


zetel.jpg
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
net effe mijn auto gecontroleerd. ik heb niet de volledig lederen zetels, maar die met stof in het midden. bij mij ziet er alles na 85000 km en bijna 2 jaar nog heel netjes uit. buiten een paar kleine kreukjes niets te zien.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
zoals al gezegd een standaard plek voor in uitstap slijtage en afhankelijk van je bouw en stoel"stand" en de persoon die in en uitstapt kan dit bij de ene meer slijtage optreden dan bij andere.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
netjes nog na al die jaren
zal eens een foto maken van mijn beige leren stoel uit 1992
ik denk dat toen Lexus nog een opkomend merk was er betere kwaliteit leer gebruikt werd

toch zorgelijk als ik deze voorbeelden van vrij nieuwe stoelen zie
goed verzorgen dat leer :thumbsup:
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
netjes nog na al die jaren
zal eens een foto maken van mijn beige leren stoel uit 1992
ik denk dat toen Lexus nog een opkomend merk was er betere kwaliteit leer gebruikt werd

toch zorgelijk als ik deze voorbeelden van vrij nieuwe stoelen zie
goed verzorgen dat leer :thumbsup:

Yup. Kwaliteit leer is in die klasse toch minder lijkt het. Met name dunner.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ja de SportCross was toentertijd € 52.000 misschien maakt dat het verschil 🙊


nah ik denk het niet hoor

wat Lacor al zegt , dunner denk ik en ik heb 1 van de eerste Lexus modellen en toen werd nergens op bezuinigd
heeft denk ik ook te maken met comfort , mijn oude dikke leren stoelen zijn bij warm weer niet echt ademend , wat de nieuwe stoelen wel hebben en zelfs ventilators

en vroegah stonden de koeien nog in de wei :D
 

Da_Kwant

Hoort erbij
20 feb 2014
77
2
0
Lexus Hasselt was verbaasd maar gaat het herstellen onder garantie, toch maak ik mij dan zorgen om de andere zetels die minder gebruikt worden maar ze wisten niet goed wat antwoord ze daar op moesten geven.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Als ze echt zo verbaast waren mag je een goed herstel verwachten en niet even wat zwarte schoensmeer erop , ik snap je bezorgdheid , want hoe ziet de rest eruit over 2 jaar ?
Misschien een mogelijk om de garantie te verlengen want dit mag je niet verwachten na 2 jaar