Klepdekselpakking

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Enkele weken geleden lichtte het lampje van het oliepeil kort op na iets van 2 km rijden. Gezien (voorheen) mijn IS200 geen druppel olie verbruikte, vond ik dit hoogst eigenaardig. Een week later, het zelfde verhaal, maar toen wat verder op weg ook een lucht van verbrandde olie. Toch maar eens de olie gaan peilen en deze bleek iets onder het midden tussen de twee bolletjes te zitten. Ik heb er een litertje bij gedaan en tot nu toe nog geen lampje wat oplicht. Wat mij wel opviel is flink wat olie rondom de klepdeksel pakking. Het lijkt er ook niet op dat deze op ??n specifieke plek lekt, maar geheel rondom (al kan dat natuurlijk schijn zijn).
Ik heb wat delen schoongemaakt om de lekkage na een week nog eens te bekijken. De verbrande oliegeur valt nu ook te plaatsen, gezien er wat olie op het uitlaatspruitstuk was gedruppeld.

Ik heb het deksel nog niet losgehaald maar het lijkt er op alsof dit met de kit variant is gedaan. Ik ben van plan een nieuwe pakking aan te schaffen. Ik twijfel nu tussen de kit-variant en een reguliere pakking. Iemand enig idee waarom voor de kit-variant te kiezen? Daarnaast, ik ga er vanuit dat de moeren van de klepdeksel met een bepaald aanhaalmoment vastgezet dienen te worden. Iemand misschien ook daar de waardes van?
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
219
63
Sowieso is fabrieks af een pakking gebruikt voor de is200. Kan zijn dat een vorige eigenaar dit uit gemak heeft gedaan. Maar hier hoort zeker een rubber pakking tussen. Heb deze zelf nog laten vervangen paar maanden terug ivm "voor mijn oog" iets te veel zweten. Ik zal morgen eens zoeken naar het OEM nummer en of ik de aanhaalmomenten kan vinden.
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
No Title

Aanhaalmoment van de kleppendekselboutjes is 8.5Nm. Dit komt overigens uit RM1140U van een IS300.
 

Bijlagen

  • photo6239.png
    photo6239.png
    132 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ThinlaneT

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
219
63
Kleppendekselpakking : 11213-70040
Bougie afdichtring : 11193-70010 ( 6x )

Op de after-market bestaat hier een set voor van bijvoorbeeld Ajusa ( 56029800 )
51Y5tzkU4NL._SL1000_.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: ThinlaneT

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Dank voor jullie reacties; inmiddels een klepdeksel set besteld. Een Genuine Toyota kom ik niet zo snel vinden, dus voor de Ajusa gegaan.