Kleurcode & lak optimaliseren

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Ik ben voornemens om een paar steenslagpitjes weg te werken. Hiervoor heb ik de kleurcode nodig van de auto. Wie kan mij vertellen waar ik deze kan vinden?
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Re: Waar vind ik de kleurcode

In het chassisnummer/VIN nummer wat is ingeslagen zit het kleurnummer verwerkt, meestal de laatste toevoeging in cijfer letter cijfer of 3 cijfers, even je gehele code (en dat is een lange)opschrijven, de leverancier weet er wel raad mee. :hi:
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Re: Waar vind ik de kleurcode

Check! Is het (financieel) verstandig om bij de Lexus dealer zo'n potje te bestellen?
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Re: Waar vind ik de kleurcode

Als ze de kleurcode hebben wel ja, maar je kunt ook ff bij Toyota shoppen als de kleur ook bij Toyota is gebruikt, scheelt weer pegels (stift is rond de 10 euris). :hi:
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Re: Waar vind ik de kleurcode

Ohhh dat is het geld niet. Ga er morgen direct ff eentje bestellen. Auto moet wel strak blijven he :rulez:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Re: Waar vind ik de kleurcode

Hierbij de kleuren met bijbehorende code voor de IS200/300


Absolutely Red (3P0)
Alabaster Metallic (3Q4)
Auburn Sky Pearl (3N3)
Black Onyx (202)
Bluestone Metallic (8N6)
Cibola Gold Metallic (585)
Crystal White (062)
Diamond White Pearl (051)
Electric Green Mica (6R4)
Graphite Gray Pearl (1C6)
Imperial Jade Mica (6Q7)
Indigo Ink Pearl (8P4)
Intensa Blue Pearl (8N8)
Millennium Silver Metallic (1C0)
Savannah Metallic (4R4)
Solar Yellow (576)
Spectra Blue Mica (8M6)
Thundercloud Metallic (1D2)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Re: Waar vind ik de kleurcode

En is dit een project? of gewoon een vraag die eigenlijk in de IS-sectie thuis hoort :mrgreen:
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Re: Waar vind ik de kleurcode

Jelmer zei:
En is dit een project? of gewoon een vraag die eigenlijk in de IS-sectie thuis hoort :mrgreen:

steenslag bewerken kan tot opnieuw spuiten of wrappen van een auto leiden!!
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Re: Waar vind ik de kleurcode

Nou project, wil de laatste lak beschadigingen wegwerken. Dan is ie helemaal top!

steenslag bewerken kan tot opnieuw spuiten of wrappen van een auto leiden!
Mijn intentie is, zodra ik dit gedaan heb, om de auto volledig te laten polishen en te laten voorzien van een teflon coating. Dan lijkt hij me helemaal af.

Maar als dit thuis hoort onder de projecten dan verhuis deze topic gerust hoor :)
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Re: Waar vind ik de kleurcode

Dit is ook een project hoor, alleen het onderwerp: Waar vind ik de kleurcode had misschien
Boudies project of Project van Boudi met eerste post: steenslag wegwerken (inhoud waar kan ik de kleurcode vinden) moeten zijn.

snap je wat ik bedoel??
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Re: Waar vind ik de kleurcode

haha is goed,

Verplaatst naar IS -> Eerste generatie -> Exterieur

Er staat nu nog een link, over een paar dagen haal ik deze mirror wel weg
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Zo kleurcode besteld bij Lexus!

Omdat het onder het kopje "projecten" is geplaatst hierbij mijn nederige inbreng van de 'modificaties' aan de auto. Op de antenne na is alles OEM.
Bumper, lampen, trekhaak en achterruit allemaal door Lexus Groningen laten doen.

- Plaatsing afneembare trekhaak
- Achterlichten (zaten 2 barstjes in de oude en ze waren wat dof)
- Achterbumper (zie hieronder)
- Airco filter vervangen en gehele systeem volledig gecleaned (buurman heeft airco bedrijf)
- Mini antenne. Maakt de auto meer 'af'
- Donker getinte achterruit (oude zat een kras op. Dus via de verzekering gratis een nieuwe)
- OEM pook. De oude pook zat onder de krasjes.

todo:

- verwijderen pitjes (wil)
- kleine lak beschadigingen herstellen (ikzelf)
- volledige polish beurt bij speciaal poetsbedrijf zodat alle krasjes verdwijnen
- teflon coating

Mijn vrouw werd 2 maand terug aangetikt van achteren in de file. Schade was weg te poetsen maar omdat ik all risks verzekerd ben heb ik er een nieuwe bumper op laten zetten bij Lexus in Groningen. Alle overige (nog te doen) modificaties heb ik gedaan omdat ik de auto terug wil brengen in nieuwstaat. Toen ik hem kocht vond ik hem reeds in in zeer mooie staat dus was en is het een stuk eenvoudiger om de puntjes op de i te zetten.

Het is dus geen project van 19" sloffen, verlagingsset, Xenon, tuning en dergelijke maar simpelweg een project om de auto in showroomstaat te brengen en houden.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik probeer ook altijd mijn steenslag bij te werken, maar de steentjes komen sneller dan dat ik ze bij kan werken :( helaas..... op een gegeven moment moet je er toch maar mee leven en op een dag ga ik het geheel over spuiten. :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hahaa ik rij alleen maar op snelwegen, maar helaas doet rijkswaterstaat er te weinig aan om de wegen gewoon goed te houden :(
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Nou Halleluja. Deze week ontving ik de kleur van Lexus Groningen. Dus ik met volle teugen hedenochtend kleine plekjes wegwerken. Wat blijkt....'t werkt niet! Althans ik krijg het niet voor elkaar. De verf hecht zich niet goed als je na het opbrengen ff wacht en dan wilt vlakken. Misschien moet ik n?g langer wachten met drogen maar de prescriptie gaf aan 10 minuten.

Dus bummer. Ik ben gewoon een drama :hot:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
hahhahaha :D :D

Je moet geduld hebben met die stiftjes en dat gekke wrijfgedeelte, goed laten drogen!!! en zeker langer dan 10 minuten. :D