Klokje Rond Lexus ES 300

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Daar ben ik het mee eens maar voor eenieder een eigen afweging. Wel is het van belang dat je een goed opgeleide monteur hebt en dat altijd dezelfde aan je auto werkt (dat vraag ik elke keer). Helemaal met de hybride GS en LS, dat zijn toch hoogtechnologische autos. Het gaat meestal goed omdat e.a. erg betrouwbaar is en dus normaal onderhoud wel behapbaar is voor de Renault garage bv., echter als het mis gaat heb je wel speciale kennis nodig en kan de Lexus dealer altijd terugvallen op de importeur of desnoods Japan. Dus ik blijf bij de Lexus dealer om die redenen. En natuurlijk de Hybride garantie tot 15 jaar. Ook als hij ouder wordt zou ik er nog steeds om bovenstaande redenen blijven.
Natuurlijk is het ieder voor zich....zeker...je moet je er goed bij voelen...Afweging om geld vind ik zelf anders...als een andere de lexus onderhoud gaan ze naar de dicht bijzijnde lexus dealer voor probleem diagnoze...daarnaast worden onderdelen vaak besteld via de lexus dealer met korting. Dit moet allemaal betaald worden...de monteur mag goedkoper zijn maar is vaak langer bezig omdat kennis voor de auto ontbreekt.. dit geld natuurlijk ook andersom...gratis leenauto bv..veel kleine dingen worden gratis opgelost...mijn ervaring hierbij is anders....grote beurt incl.nieuwe bougies 3 x transmissie olie verversen nog geen 800,= vind ik niet duur bij de officiële dealer....mijn vorige auto heb ik de motor van opgeblazen omdat hij niet naar de officiële dealer ging en ze matriaal leenden van de officiële dealer...maar niet goed gebruikt....auto total loss 😎😎🤣🤣🤣🤣🤣maarja dit is wat ik heb meegemaakt .....dit is natuurlijk mijn verhaal 🤣🤣🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Bobusa

Actief
12 okt 2008
247
144
43
Natuurlijk is het ieder voor zich....zeker...je moet je er goed bij voelen...Afweging om geld vind ik zelf anders...als een andere de lexus onderhoud gaan ze naar de dicht bijzijnde lexus dealer voor probleem diagnoze...daarnaast worden onderdelen vaak besteld via de lexus dealer met korting. Dit moet allemaal betaald worden...de monteur mag goedkoper zijn maar is vaak langer bezig omdat kennis voor de auto ontbreekt.. dit geld natuurlijk ook andersom...gratis leenauto bv..veel kleine dingen worden gratis opgelost...mijn ervaring hierbij is anders....grote beurt incl.nieuwe bougies 3 x transmissie olie verversen nog geen 800,= vind ik niet duur bij de officiële dealer....mijn vorige auto heb ik de motor van opgeblazen omdat hij niet naar de officiële dealer ging en ze matriaal leenden van de officiële dealer...maar niet goed gebruikt....auto total loss 😎😎🤣🤣🤣🤣🤣maarja dit is wat ik heb meegemaakt .....dit is natuurlijk mijn verhaal 🤣🤣🤣
Dat is nogal wat. Eigenlijk een goed voorbeeld waarom je bij Lexus zou moeten blijven.
Het enige voorbeeld waarbij ik evt. zou afwijken is werk aan de wielophanging zoals draagarmen. Dat is redelijk universeel en veel goedkoper om door een 'vreemde' monteur te laten doen. Een setje Oem draagarmen incl. vervangen voor de 4WD LS is extreem duur bij lexus. Hopelijk hoeft dat voorlopig niet.
 

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Dat is nogal wat. Eigenlijk een goed voorbeeld waarom je bij Lexus zou moeten blijven.
Het enige voorbeeld waarbij ik evt. zou afwijken is werk aan de wielophanging zoals draagarmen. Dat is redelijk universeel en veel goedkoper om door een 'vreemde' monteur te laten doen. Een setje Oem draagarmen incl. vervangen voor de 4WD LS is extreem duur bij lexus. Hopelijk hoeft dat voorlopig niet.
Dat hoop ik ook niet voor je🤣🤣maarja een lexus blijft niet voor niets een lexus😎😎😎😎zagnet nog ee filmpje met the car nut channel met de ls 430 van 2002 tot 2006...dat de ophanging nog wel eens verkeerd beoordeeld wordt....want vaak is het gewoon oud maar niet stuk of kapot kan nog jaren mee😎😎😎😎do not worry...you have a lexus
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
He Frank, die van jou had toch meer dan 3 ton op de klok?...lijkt mij echt gaaf om hem inderdaad bij klokje rond te zien....ik zou hem aanmelden....toch???...deze wagens krijgen ze niet zo vaak..ik hoop dat je het gaat overwegen...anders ging ik maar er staat nog maar 235000 op..ik denk voor het programma iets te weinig 😎😎😎
Ha Rene inderdaad, vandaag nota bene de 333333km aangetikt. Klokje rond zou zomaar kunnen. Misschien als ik ga overstappen naar een volgende GS? Soort van verkoopkeuring is het dan.... :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: Farah en rene1305nl

Farah

Hoort erbij
17 nov 2019
59
19
8
Het belangrijkste ondehoud is perventief onderhoud. Dat betekend dat er onderdelen vervangen worden nog voor ze kapot gaan. Op deze manier blijf je in een betrouwbare auto rijden ook als die al vele kilometers ervaring heeft. Veel mensen die bij klokje rond komen maken die keuze niet. Er is geen garagebedrijf beter op de hoogte van de levensduur van onderdelen van hun product dan de merkdealer. Vandaar voor mij de Lexusdealer(y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Het belangrijkste ondehoud is perventief onderhoud. Dat betekend dat er onderdelen vervangen worden nog voor ze kapot gaan. Op deze manier blijf je in een betrouwbare auto rijden ook als die al vele kilometers ervaring heeft. Veel mensen die bij klokje rond komen maken die keuze niet. Er is geen garagebedrijf beter op de hoogte van de levensduur van onderdelen van hun product dan de merkdealer. Vandaar voor mij de Lexusdealer(y)
Ik kan het niet beter zeggen 😇😇😇😎😎😎🥰🥰🥰🥰🥰zo is het....
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexy en Farah

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ook de Lexus-dealer volgt gewoon het standaard onderhoudsschema en ik heb gemerkt dat er ook bij Lexus buiten dat schema pas iets vervangen wordt als het écht stuk is.
 

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Ook de Lexus-dealer volgt gewoon het standaard onderhoudsschema en ik heb gemerkt dat er ook bij Lexus buiten dat schema pas iets vervangen wordt als het écht stuk is.
Klopt, maar dit is weer de insteek van de rijke mens die het pas vervangen wil zien op het moment dat het stuk is....en daar breid lexus op door en dat is nu hun stanaard bij veel dealers...mijn dealer vraagt altijd of hij het moet vervangen want het zit eraan te komen😎😎😎