rene1305nl
Actief
- 18 jun 2022
- 144
- 70
- 28
Natuurlijk is het ieder voor zich....zeker...je moet je er goed bij voelen...Afweging om geld vind ik zelf anders...als een andere de lexus onderhoud gaan ze naar de dicht bijzijnde lexus dealer voor probleem diagnoze...daarnaast worden onderdelen vaak besteld via de lexus dealer met korting. Dit moet allemaal betaald worden...de monteur mag goedkoper zijn maar is vaak langer bezig omdat kennis voor de auto ontbreekt.. dit geld natuurlijk ook andersom...gratis leenauto bv..veel kleine dingen worden gratis opgelost...mijn ervaring hierbij is anders....grote beurt incl.nieuwe bougies 3 x transmissie olie verversen nog geen 800,= vind ik niet duur bij de officiële dealer....mijn vorige auto heb ik de motor van opgeblazen omdat hij niet naar de officiële dealer ging en ze matriaal leenden van de officiële dealer...maar niet goed gebruikt....auto total loss maarja dit is wat ik heb meegemaakt .....dit is natuurlijk mijn verhaalDaar ben ik het mee eens maar voor eenieder een eigen afweging. Wel is het van belang dat je een goed opgeleide monteur hebt en dat altijd dezelfde aan je auto werkt (dat vraag ik elke keer). Helemaal met de hybride GS en LS, dat zijn toch hoogtechnologische autos. Het gaat meestal goed omdat e.a. erg betrouwbaar is en dus normaal onderhoud wel behapbaar is voor de Renault garage bv., echter als het mis gaat heb je wel speciale kennis nodig en kan de Lexus dealer altijd terugvallen op de importeur of desnoods Japan. Dus ik blijf bij de Lexus dealer om die redenen. En natuurlijk de Hybride garantie tot 15 jaar. Ook als hij ouder wordt zou ik er nog steeds om bovenstaande redenen blijven.