Knipperend lampje A/C

Rico50

Hoort erbij
31 jan 2022
34
17
8
Hoi allemaal,

Ik zag vandaag dat het lampje van de A/C knippert, ik heb bij eerdere auto's gemerkt dat er vorst beveiliging op zat en onder de 5Gr niet inschakelt.
Ik kan hier niks over terug vinden in het instructieboekje, misschien iemand hier die dit weet?
 

Johno

Actief
23 jan 2022
438
188
43
Ik heb geen ervaring met een knipperend lampje. Maar het klopt dat de AC niet inschakelt beneden bepaalde temperaturen. Je moet dan zover ik weet wel de automatische climate control en AC ingeschakeld hebben.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Vanavond gereden en AC op automatisch -zoals altijd- aan gehad. 2 graadjes boven nul was het.
AC zal niet gewerkt hebben, verwarming wel gelukkig, maar AC-lampje heeft niet geknipperd.

Zou het te maken hebben met de vloeistofdruk in het systeem?
 

Johno

Actief
23 jan 2022
438
188
43
Vanavond gereden en AC op automatisch -zoals altijd- aan gehad. 2 graadjes boven nul was het.
AC zal niet gewerkt hebben, verwarming wel gelukkig, maar AC-lampje heeft niet geknipperd.

Zou het te maken hebben met de vloeistofdruk in het systeem?
Ik heb nog een beetje gegoogled en de vloeistofdruk zou een reden kunnen zijn. Maar mogelijk ook een defect in de kabel of iets dergelijks. Zelf zou ik er mee naar de garage gaan.
 

Rico50

Hoort erbij
31 jan 2022
34
17
8
Ik heb nog een beetje gegoogled en de vloeistofdruk zou een reden kunnen zijn. Maar mogelijk ook een defect in de kabel of iets dergelijks. Zelf zou ik er mee naar de garage gaan.
Ik heb ook het idee dat er misschien te weinig vulmiddel in zit, zal binnenkort eens laten afvullen om uit te sluiten.
 

Rico50

Hoort erbij
31 jan 2022
34
17
8
Ik heb vs week de airco laten bij vullen, zat nog 190 Gr in en dat is natuurlijk niet genoeg in mijn model moet 450 Gr.

Dit ging allemaal prima maar bij het testen bleek de pomp niet aan te slaan (paniek).
Ik heb gelukkig een hele goede monteur in Apeldoorn die gek is van Japanse auto's en met name Lexus, die heeft wat diagnose tests gedaan en als hij de pomp via OBD forceert slaat de pomp gewoon aan maar helaas zit er in deze pomp een interne sensor die kapot is en daardoor geen signaal krijgt.

Conclusie: Ik moest op zoek naar een vervangende pomp, nieuw van Denso ruim 500€ dat is schrikken. Dat heb ik er niet voor over en heb er nu 1 gebruikte gevonden via internet voor de helft van een nieuwe en wacht even tot hij binnen is en dan monteren en genieten vs airco komende zomer.