knipperend TRC lampje

Status
Niet open voor verdere reacties.

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Goeie dag mede lex-rijders,
Heb sinds vanmiddag een knipperend trc-lampje.
Storingslampje brand niet en hij wil dan soms erg inhouden en dan gaat ie weer[beetje stotterend],is vaak kort achter elkaar.Als ik bij stoplicht sta loopt de motor heel mooi.Wanneer ik weg rijd houdt ie even in en dan loopt ie weer ff normaal. Heb de auto uitgezet en 15 sec gewacht,daarna weer opnieuw gestart en binnen 5sec het trc.knopje off ingedrukt en wat schetst mijn verbazing? Nu blijft ie wel branden en de auto houd nu niet meer in zo erg. Wie heeft er een idee wat dit kan zijn,benadruk nog ff dat het storingslampje NIET brand en de motor stationair mooi loopt. Wie helpt mij verder? Groeten ; Mark
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Waarschijnlijk heb je een storing in het systeem, wat je even kan proberen is de min pool los te gooien op de accu voor 5 minuten. Heb je het probleem dan nog, even langs de dealer maar denk ik...



gr.koen
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Hier ff een update.
Heb de lex uit laten lezen en het volgende kwam eruit;
Foutcode: C1203 - motor control unit [MCU] ,communicatiefout
- stroom.
Heeft iemand een idee waar ik het nu moet zoeken en of resetten een oplossing is?
Mijn monteur dacht aan de ABS-regelunit.
Laat je horen als je iets weet,alvast bedankt. :worship:
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
een sensor kan in zijn 'zichtsveld' geen last hebben van vuil. Of het moet metaal slijpsel zijn dan komt het signaal niet goed meer over, van een laagje blubber (als het er al kan komen) is deze sensor niet bang. Dit is namelijk een inductieve sensor die met een magnetisch veld werkt, blubber zou het signaal kunnen verzwakken maar het 'ritme' blijft door komen. Pas als er een tand weg is of iets dergelijks zal het signaal verstoord raken waardoor je een storing gemeld krijgt.


gr. koen
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Hier een update,vanmiddag gebeld door dealer.
Het is de ABS-computer of de motormanagement computer.
Gaan morgen een paar testjes doen om het 100% zeker te weten.
Uurloon is wel "BUITENSPORIG" hoog kan ik je melden: 100euro......... :O :O :O :O
Heb al rondgekeken,kan een ABS-computer krijgen voor 150 euro.[Van Deijne]
Kosten voor een nieuwe.........ja daar komt ie...............1200euro :O :O :O en de computer van motormanagement kost nieuw 1800euro,dit is niet grappig meer..... :X :X :X :X
Houd jullie op de hoogte.Gr.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
Alor zei:
Misschien iets heel anders, maar ik heb ook last van een brandend trc lampje gehad en dat kwam achteraf dat die gasten die toen die tijd mijn auto hadden verlaagd, waarschijnlijk de schokdemper uit hun handen hebben laten vallen toen de auto nog op de brug stond en het kabeltje kapot is getrokken van de ABS sensor(?) .

Daarna had ik ook een brandend trc/aibag/ABS lampje.

Misschien heb ik het over iets heel anders dan wat jullie bedoelen maar ik dacht laat ik het maar toch ff neer tikken :D

*oeps* :roll:
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Update; Nou mensen het is de "computer van motormanagement"die kapot is.
Komt een andere computer in van een andere is200 en uiteraard met kontaktslot en sleutel en immobilizer.
Dit kost me maar 150euro :) :) :) :)
Dealer zet het zaakje erin en loopt dan alle 'parameters' van de computer door.
Dus kort gezegd,alles is bijna opgelost,GELLUKKIG......pffff. :worship: :worship:
Laat nog wel ff weten of alles echt weer is goed gekomen. :rulez:
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Hier weer ff een update;
Vandaag mijn auto weer opgehaald bij dealer.
Probleem is opgelost,inmiddels zit er een andere computer in met kontaktslot en sleutel,andere ABS-pomp,vervangen bedrading,alles weer her-geprogrammeerd en alle para-meters uitgelezen.
Maar is wel gedaan door de 'beste lexus-monteur van nederland 2011' en werkt bij Lexus Enschede[peterman].
Ik wou dit toch wel ff vermelden,sterker nog,ben alleen maar lovend over de hele afwikkeling van de reparatie en de service die ze daar hanteren. Ik had vantevoren een prijs afgesproken,maar daar zijn ze ruim over heen gegaan,ondanks dat bleef de prijs gehandhaafd en hebben ze hun verlies maar genomen,maar wel heel veel info rijker over dit probleem.
Heb in die 3,5 week ook een gratis leen-auto[IS 220 D] meegehad.
Dus mensen,als jullie een goede garage zoeken,kan ik deze AANBEVELEN,super. :rulez: :rulez: :rulez: :rulez:
Mijn complimenten aan deze garage en betreffende monteur. :worship: :worship: :worship: :worship:
Hier kan slotje op. Gr.Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.