koffer openen van binnenuit

gko777

Hoort erbij
20 jun 2012
40
0
0
Hi,

De werking van de kofferklep hendel (naast hendel tankklep) lijkt me vreemd.

Zonder sleutel in contact werkt dit, koffer gaat open. Met sleutel in contact en op stand ACC werkt dit ook. Zet ik hem echter in ON of als de motor draait, dan werkt dit niet meer.

Da's zeer vervelend gezien je telkens de motor moet afleggen als er nog iemand in de koffer moet zijn bvb.

Is dit normaal? And if so, kan dit aangepast worden dat je de koffer altijd kan openen?

Thanks,

Geert
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat is 'normaal'.. De interieurknop werkt niet bij startpositie van contact of motor aan.

Als je een sleutel hebt met A/B voor de kofferbak, zou je dat misschien nog kunnen uitproberen. Andere optie (als het al mogelijk is) is de interieurknop 'bypassen', zodat deze altijd stroom krijgt.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Dat dit knopje zo werkte heb ik laatst ook ontdekt.
Het leek mij eerst ook vreemd, maar het is wel het veiligst zo.

Volgens mij werkt het bij de Ford Fi?sta van mijn vriendin net zo.
 

frits06-24

Hoort erbij
27 sep 2013
60
0
0
heren,de mijne gaat sinds 2 dagen ook niet meer open met de handel,van binenuit,maar wel buiten met de sleutel?is dit een kabelbreuk?graag uw expertise hierover.mvg frits
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Even checken of 'valet-lock' niet is ingedrukt:
TrunkLock.jpg

En als dat het niet is, of een zekering, kan het idd een gebroken kabel zijn, zie ook: http://www.clublexus.com/forums/ls400/3 ... lease.html
 

frits06-24

Hoort erbij
27 sep 2013
60
0
0
dat heb ik nog niet gecontroleerd,maar mijn compagnon heeft er verleden week in gereden ,in duitsland en die heeft toen de auto in de garage gezet,hij heeft ook de hele nacht mijn lichten laten branden,dus mogelijk heeft ie de sleutel gebruikt.ik ga het straks even checken,en laat het weten.maar dat het ook een zekering kan zijn wist ik niet.mvg frits
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je kunt de (valet) knop gewoon indrukken, maar je hebt de (master) sleutel nodig om hem weer terug te krijgen.

Btw, ik kom nogal wat verschillende zaken tegen over de zekering, zou heel goed kunnen dat tankklep en kofferbak op dezelfde groep zitten (fusebox in kofferbak). Ingeval zo, dan is het dat dus niet.

Eerst dus maar even valetknop uitsluiten en vanaf daar weer verder indien nodig.
 

frits06-24

Hoort erbij
27 sep 2013
60
0
0
nou,bij mij is het opgelost.het stond inderdaad ingedrukt sleutel erin en weer als nieuw.ik denk dat mijn vriend weer ergens met zijn vingers aan heeft gezeten.frits