Kopen uit Amerika.

gusmano

Hoort erbij
18 jul 2008
69
0
0
Hallo,
Ik heb het een en ander gezien voor mijn auto,maar allemaal in Amerika.
Ik heb nog nooit iet uit Amerika laten komen,wel uit Duitsland(mercedes)
Kan iemand mij daar het een en ander over uitleggen?
Het gaat nu eigenlijk alleen om een set witte knipperlichten.
Ik hoor het wel als iemand mij daar mee kan helpen.

Bvd Gusmano 8)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Volgens mij moet je wel import kosten betalen aan de douane als parteculier. Maar dat is alleen wanneer ze je "pakken". :lol:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Daar heb ik wel aardig wat ervaring mee

Als je iets op Ebay heb gezien, zou ik in ieder geval een Paypal rekening openen, en die aan je Ebay account koppelen (en andersom). Hardstikke makkelijk. Altijd even de verzendkosten aan ze vragen en of ze wel wereldwijd verzenden voor dat je op iets biedt. Dat stellen ze wel op prijs

Als je iets bij een bedrijf wil kopen kan het zijn dat ze Paypal accepteren. Maar heel vaak vinden ze een Credit Card wel zo makkelijk. Ik heb dan ook zo'n ding. Ging heel snel, me nieuwe automaat was binnen 3 dagen in Nederland :lol:

Gewoon goede communicatie maakt de boel een stuk simpeler en duidelijker voor beide partijen.

Met grotere onderdelen, plaatwerk, velgen, motoren, transmissies en dergelijke worden de verzendkosten wel wat duurder zacht gezegd :roll:
Mijn automaat verzenden kostte toen $700,- aan verzendkosten.
Ik heb ook wel eens een voorbumper voor me Cadillac laten versturen naar Gardena California, Daar ging hij in een container van de Cadillac Club, verzendkosten: ?80,- . Dat is het voordeel van als je een Cadillac heb, die lui laten zoveel uit Amerika met containers komen. Dat er altijd wel iets mee kan reizen :lol:
Want reken maar dat zoiets serieus geld kost als je dat apart moet verzenden, die gast waar ik die bumper van kocht wist er ook geen raad mee :( . Maar ze waren van de Cadillac club net een container aan het vullen dus daar was ik goed mee geholpen.

Invoerrechten: boven de 100 euro naar mijn ervaring word dat geheven. Het grootste gedeelte is BTW, maar dat kan ik terugvorderen, en de rest aftrekken/afschrijven :wink:
Zoals Hube zegt glipt er soms wel eens iets doorheen :wink:
 

gusmano

Hoort erbij
18 jul 2008
69
0
0
Bedankt voor de uitleg Jelmer 8O
Ik heb een paypal rekening.. :)
Nu even kijken hoe ik het verder moet doen zoals jij het hebt uitgelegd.
Het is voor mij voor het eerst dat ik dan wat uit Amerika probeer te halen :?
Maar uh.. :oops: hoe zit het dan met jou?
Wil jij geen witte knipperlichten bestellen?
Kan je gelijk 2setjes bestellen,en ik betaal de verzendkosten :wink:
is dat wat?
Laat me het maar weten als het wat is :roll:
Nog bedankt voor de uitleg,en ik kijk of ik er uit kom.
Gusmano 8)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Sjit, lees ik net je post, heb ik ze (toch als nog) al besteld :cry:

Verzendkosten waren voor mij $43,-. Duurder dan het spul zelf. maar dat maakt me niet zoveel uit, je kan het best ergens goedkoper krijgen, maar ik had geen zin om verder te zoeken :wink:

Ik ga nog even vragen voor je of hij er misschien ook nog een tweede set bij kan voegen als hij die heeft :wink:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb hem net een mailtje gestuurd, ik laat het weten wanneer ik bericht krijg
 

gusmano

Hoort erbij
18 jul 2008
69
0
0
Jelmer zei:
Sjit, lees ik net je post, heb ik ze (toch als nog) al besteld :cry:

Verzendkosten waren voor mij $43,-. Duurder dan het spul zelf. maar dat maakt me niet zoveel uit, je kan het best ergens goedkoper krijgen, maar ik had geen zin om verder te zoeken :wink:

Ik ga nog even vragen voor je of hij er misschien ook nog een tweede set bij kan voegen als hij die heeft :wink:

Hee dat is geweldig man :lol:
Ik hoop dat het nog lukt.
Als je het voor elkaar krijgt dan moet je me maar een Pb sturen met jou rekeningnummer en het bedrag dat ik je verschuldig ben.
Dan komt alles voor goed.
Bvd Gusmano :lol: 8)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik ben het aan het regelen, komt goed :wink:

De eerste wou niet gecombineerd versturen, en ineens wou hij ook niet meer naar Nederland versturen :?
Ik heb me geld terug gekregen, en doe het nu bij iemand anders :wink:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
We kunnen beter elke onze eigen knipperlichten en verzendkosten betalen. De verzendkosten van de tweede set zijn namelijk wat hoger uitgevallen. nog altijd goedkoper dan Nederlandse aanbieders hoor :lol:

Maar de jouwe kosten tot nog toe ?46,- , er komt nog een beetje bij als ik ze naar je opstuur. ik laat wel weten wanneer ik ze hier heb en je het geld kan overmaken.
 

gusmano

Hoort erbij
18 jul 2008
69
0
0
Jelmer zei:
We kunnen beter elke onze eigen knipperlichten en verzendkosten betalen. De verzendkosten van de tweede set zijn namelijk wat hoger uitgevallen. nog altijd goedkoper dan Nederlandse aanbieders hoor :lol:

Maar de jouwe kosten tot nog toe ?46,- , er komt nog een beetje bij als ik ze naar je opstuur. ik laat wel weten wanneer ik ze hier heb en je het geld kan overmaken.

Hee geweldig nieuws man :lol:
Ik hoor het wel als ze er zijn,dan komt alles in orde.
Wie weet kan ooit wat voor jou doen..
Groetjes Gusmano 8)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb de mijne (duurder) vandaag kunnen ontvangen. Ga ze er morgen inzetten. Het ziet er allemaal heel netjes uit moet ik zeggen.

Ik had alleen op de foto's ook al opgemerkt dat ze net even anders zijn dan onze Europese versies. Wij hebben namelijk onze knipperlichten ook op het zijscherm zitten. Waar een Amerikaanse versie niks heeft. Bij de laatste is het buitenste deel van de knipperlicht unit op de bumper ook voorzien van een lampje, en een lichte uitstulping op het 'glas'.

Ik ga een stroompje pakken van de huidige lamp, en in het buitenste gedeelte ook een lampje plaatsen

Ik verwacht jouw set ergens van de week ook. :wink:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Hey Guus, ik heb je knipperlichten binnen, het zijn uiteraard dezelfde als ik op me auto heb gezet. Als je me even je adresgegevens PM't dan kan ik even naar het postkantoor gaan voor de verzendkosten.