Koplamp IS 200?

Felixquartero

Nieuw hier
3 aug 2010
2
0
0
Hallo iedereen ik ben nieuw hier en trotse bezitter van een Lexus IS 200 1999,

heb een vraag, weet er iemand of de koplampen van een IS 300 op een IS 200 bj 1999 passen.

Deze vraag komt voort uit het feit dat mijn koplampen nogal dof van kleur zijn....

Greetz felix :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Als je een Is200 met xenon verlichting hebt, dan kan je ook die van de is300 gebruiken. Xenon lamp zal dan een D2R moeten zijn.

Mocht je een normale is200 unit hebben, dan zou het ook wel passen, maar je zal dan je kabelboom wat aan moeten passen en de bijbehorende lampen en onderdelen bij moeten halen.

Doffe units kan je een beetje herstellen door wetsanding.. Je zou eventueel kunnen informeren bij carclean.nl
 

Leon

Hoort erbij
2 aug 2010
65
0
0
Zelfde probleem hier... Ik denk dat ik m'n koplampen gewoon vervang. Ik zat ook te kijken voor IS300 koplampen maar ik wist niets over die D2R waar Alan het over had.. Ik heb H4 dus hoe zit dat dan precies? :oops:

Anders zet ik er wel gewoon nieuwe IS200 koplampen in. Dat gaat alleen wel zo'n 600 dollar(=450 euro) voor een set kosten..
 

Leon

Hoort erbij
2 aug 2010
65
0
0
Ik las net iets over Meguiars ScratchX 2.0, iemand had dat ook gebruikt op z'n doffe koplampen. Toen die klaar was zagen ze er weer als nieuw uit zei die. Dus dat ga ik eerst eens proberen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Is200 gebruikt hb4 9006 lampen voor in het dimlicht. Als je xenon hebt dan gaan er D2R lampen erin.

Meguiars Scratch X werkt wel, maar er schijnen betere producten te zijn, maar ik weet eve niet meer welke het zijn.

Vandaar carclean.nl ( erg behulpzijn en professioneel)
 

Leon

Hoort erbij
2 aug 2010
65
0
0
Ja ik had wel een ander product van meguiars speciaal voor koplampen maar dat werkte ook voor geen meter.. Dus ik moet toch wat proberen h? :p

Dus Alan jij zegt als ik nu al xenon heb kan ik er zo is300 lampen inproppen?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ze zouden qua fitting gewoon moeten passen (vroeger op forum gelezen dat iemand Xenon units in een is200 heeft geplaatst), maar hou rekening mee dat je geen Amerikaanse Unit moet hebben. Deze is namelijk DOT goedgekeurd en wij moeten de Europese goedkeuring hebben.

Het verschil is het lichtbeeld die nodig is voor APK
 

Leon

Hoort erbij
2 aug 2010
65
0
0
Ow! Helemaal niet aan gedacht. Had ze bijna besteld op amerikaanse website. :? Bedankt ;)

Enig idee waar ik dan moet gaan zoeken?
 

Leon

Hoort erbij
2 aug 2010
65
0
0
Ik ben bang dat er niet veel is200 koplampen zijn die helder zijn.. Alleen de koplampen met xenon erin worden niet dof namelijk. Dus wil ik gewoon nieuwe of zo goed als nieuwe.
 

Leon

Hoort erbij
2 aug 2010
65
0
0
http://www.familycar.com/includes/secur ... xhdGlvbi4=

A1R121200.jpg


ANZO HALO PROJECTOR HEADLIGHTS, CHROME HOUSING, SET OF 2 -- With CCFL; SAE and DOT compliant to FMVSS-108; Features OEM style weather-tight connections; Computer designed to add safety and stylish appearance to the vehicle's exterior; Tested in simulated rain, humidity, and shock to ensure quality; Easy plug and play installation.

SAE, is dat europees keurmerk?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
SAE is USA keurmerk

ECE is voor Europees keurmerk

Naast keurmerk moet je goed lichtbeeld hebben, dus geen USA dioe zijn zowat horizontaal (------) Nederland (__/--)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
owja,

Bij de is200/300 geldt ook gewoon dat de halogeen en xenon beide dof worden, dus dat maakt niet zoveel uit.

Het zijn gewoon beide reflector behuizingen.

Ik heb vaak slechte ervaring met aftermarket units... lichtopbrengst en lichtbeeld is vaak slecht tot matig te noemen.

Ik zou persoonlijk gewoon weer de normale is200 units halen (desnoods bij de dealer) en dan daar xenon erin te stoppen. Steenslag en verkleuring kan je door speciale middeltjes wel 80 90% wegkrijgen, maar als je reflector aan de binnenkant aanslag heeft, dan zou ik die schoonmaken (koplampunit openmaken)
 

Felixquartero

Nieuw hier
3 aug 2010
2
0
0
Hallo iedereen bedankt voor de reacties ik had idd op een amerikaanse site aftermarket units gezien...

echter zie ik hier een aantal nadelen van na jullie reactie namelijk dat deze niet voor de europeese markt zijn geschikt....

kijk toch maar eens in de winkel om ze te herstellen....

toch bedankt voor de reacties...
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
Felixquartero zei:
Hallo iedereen bedankt voor de reacties ik had idd op een amerikaanse site aftermarket units gezien...

echter zie ik hier een aantal nadelen van na jullie reactie namelijk dat deze niet voor de europeese markt zijn geschikt....

kijk toch maar eens in de winkel om ze te herstellen....

toch bedankt voor de reacties...


klinkt misschien heel stom wat ik nu ga posten. Ik heb hetzelfde probleem ook gehad, maar ik heb wat researche gedaan en de oplossing gevonden. Nu komt het stomme gedeelte "tandpasta".

Ik post even wat van youtube en ik zou zeggen probeer het eens, bij mij heeft het namelijk wel gewerkt.
http://www.youtube.com/watch?v=9f_GW4_q ... re=related

Mijn volgorde is geweest:

eerst goed schoonmaken, met glassex
daarna tandpasta opbrengen, en glassex over heen spuiten,
vervolgens poetsen
als laatst nog een keer reinigen met glassex
"alles met de hand gedaan, en zorgvuldig" niet zoals het filmpje
 

Leon

Hoort erbij
2 aug 2010
65
0
0
Zodra die die glassex erop spoot zag je ze al helder worden.. Maar bij mij zijn ze ook echt geel, heel anders als deze.