Koplamp IS 200?

Felixquartero

Nieuw hier
3 aug 2010
2
0
0
Hallo iedereen ik ben nieuw hier en trotse bezitter van een Lexus IS 200 1999,

heb een vraag, weet er iemand of de koplampen van een IS 300 op een IS 200 bj 1999 passen.

Deze vraag komt voort uit het feit dat mijn koplampen nogal dof van kleur zijn....

Greetz felix :)
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
Leon zei:
Zodra die die glassex erop spoot zag je ze al helder worden.. Maar bij mij zijn ze ook echt geel, heel anders als deze.

Leon ik zou het echt proberen, het is bij mij namelijk ook gelukt. Inderdaad in het fimpje zie je dat duidelijk na het spuiten dat het meteen begon te glimmen. Als je dat bij jouw koplampen doet zal dat ook het geval zijn. Proberen kost je in deze niets, want de spullen die je nodig hebt heb je vast in huis.

ik hoor het wel
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb aftermarket projectors in m'n pick up gezet komen uit de USA. maar het lichtbeeld van die is wel (__/--)

Amerikaanse koplampen hebben doorgaans wel het lichtbeeld dat Alan weergeeft overigens.

Probleem is vaak dat ze van inferieure kwaliteit zijn. Maar er is genoeg verkrijgbaar voor de IS200/300. Zelf ga ik een keer projectors retrofitten in een paar LS koplampen. wordt leuk :wink:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Jelmer,

Ik heb vaak gelezen dat de is250 projector lampen wat slechter zijn dan gemiddeld :( die van de LS schijnt al een stuk beter te zijn van de ls430 dacht ik. retrofitten is best lastig of niet?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Enige vaardigheid is wel vereist ja. de mijne worden helemaal niet zo makkelijk aangezien mijn glas nog van lenzen is voorzien. Maar komt wel goed.

Je kan projectors ook los kopen mocht je betere willen, weet niet of het een wereld van verschil is. Maar dat kan bij dit soort toko's:

http://store.theretrofitsource.com/

LS430 Projectors zijn wel aan de grote kant, denk niet dat je zulks in een IS koplamp krijg

Ik ga er denk van de winter wel aan als me auto weer grootste tijd binnen staat.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
sowieso is de lens van de is250 Halogeen versie DOF/MAT

De originele XENON projecter is iets meer helderder maar nog steeds dof/mat

Er zijn autos die een helder lens hebben en hierdoor is er al een lichtopbrengst van 15% meer.

Daarnaast steken wij ons lampen via de zijkant erin, waardoor het lichtbundel niet zo optimaal is.. :(
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja ik volg je want ik heb je unit gezien, maar nee ik weet 100% zeker dat je een halogeen unit hebt en geen Xenon unit. En door gebruik gaat het gewoon verkleuren :) maar je zou misschien glassex (en) tandpasta kunnen gebruiken zoals in het filmpje.

Wat ik bedoelde is meer de projectorlens en niet doorzichtig kunststof aan de buitenzijde.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Als ze een verkeerde unit hebben besteld en hij past niet, dan was het waarschijnlijk de XENON unit die ze hadden en vervolgend Halogeen, want anders hadden ze 2 stuks moeten bestellen voor je links en rechts, maar je oude heb je gewoon behouden en dat is een halogeen versie. :)
 

Bulletjes

Nieuw hier
30 aug 2010
9
1
0
Ik heb voor mijn lexus koplampen bij de dealer besteld.
gewone lampen zonder xenon en dat valt reuze mee.
185 euro per stuk ex btw.
terwijl ze op de sloop 125 euro durven te vragen.
dus.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Dit probleem kom ik vaak tegen op mijn werk met Corolla's e11 en 1e gen Yarisjes.

Het gele krijg je er niet meer uit, het doffe is heel goed op te lossen met lak polijst. Voorzichtig met een polijst tol of flink met het handje. De wax/polish die je overal kan kopen is te zacht, je moet echt een schurend effect hebben. Ik gebruik er Cartec Compound voor, lijkt een beetje op Jiff, dat schoonmaak middel. Met schuurpapier kan uiteraard ook maar dat vind ik persoonlijk dan weer wat eng....


gr. koen
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Een oud topic, maar toch wat aanvullende info. ;)
Felixquartero zei:
...weet er iemand of de koplampen van een IS 300 op een IS 200 bj 1999 passen...
Ja, ze passen 1-op-1, maar zoals Alor heeft gemeld moet je iets aanpassen ivm HID. Daarnaast zijn de koplampen voor de IS300 duurder: meer dan ?150 ex.btw, per stuk (!).
Ik heb pas nog nieuwe koplampen voor een IS200 gekocht bij Lexus Amsterdam. Ze kosten ?207 ex.btw per stuk.
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Bij mijn IS200 zat er ook een al tijdje een beetje een waas over de koplampen. Een collega van mij had me al eens gezegd dat je die met autowas op kunt poetsen maar ik zag er tegenop.
Vanmorgen heeft hij er eentje voorgedaan. Een beetje autowas voor metallic lakken op de poetsmachine en na een paar minuten poetsen was het al een heel ander zicht.
De andere heb ik dan gedaan.
Het "glas" is nog een klein beetje gelig maar wel helder. Ziet er een stuk beter uit nu.
De methode met het schuurpapier is hem ook bekend en wellicht is er met die methode nog meer resultaat te behalen maar het huidige resultaat na een kleine 10 minuten poetsen mag gezien worden.
Mensen die dus ook niet goed durven schuren kunnen dus eerst eens met autopoets proberen.