Koplamp IS200 dof!

Jeroenvp4

Hoort erbij
25 dec 2009
26
0
0
Hallo,

Bij mijn IS is de bijrijderskoplamp erg dof geworden. Eigenlijk een beetje geel uitgeslagen! Kan je dat schoon krijg met een of ander middel? Of een nu glas erin? Of moet heel de koplamp vervangen worden? En waar kan ik het bestellen?
Ik erg me er super aan.

Bedankt alvast groeten JP
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hoi er zijn middelen van Meguaiers bijvoorbeeld, maar wat ik ook heb gehoord/gezien is.... Tandpasta!! Weet niet voor hoe lang dat goed blijft, maar je koplamp wordt er in iig wel weer helder van... probeer het maar als je het aandurft! :biggrin:
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
NIEKIS200 zei:
Inderdaad Meguiar's heeft zo'n product en naar ik gehoord heb werkt het echt. Misschien zijn er nog wel andere poetsmerken met zoiets in hun assortiment.
http://www.meguiars.nl/product/381

Bij Meguiar's kun je overigens ook terecht als groep voor een poetsclinic.

Inderdaad, deze kit kan je ervoor gebruiken.

Een extremere manier is een koplamp-restoratie laten uitvoeren, hier zal de plexi opgeschuurd worden tot dat de coating eraf is en de krassen eveneens. Vervolgens zal de plexi terug volledig gepolijst worden tot deze terug nieuw en helder is.
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Alor zei:
Je hebt wel het verkeerde topic gekozen....


Ik had ook een doffe koplamp tov mijn andere dat is vervangen na een schade.
Ik heb hem opgeschuurd met natschuurpapier korrel 2000 daarna korrel 3000.
Niet schrikken van het resultaat , maar daarna moet je net als ik de koplamp terug polijsten.
Ik heb eerst met een grover polijstmiddel gepolijst en daarna met een lichtere.

Resultaat: :rulez:

Dat zou ik zelf niet direct aandurven tenzij de koplamp er wel heel slecht uitziet en er zo goed als niets aan te verprutsen valt.
 

Jeroenvp4

Hoort erbij
25 dec 2009
26
0
0
Ik zal me eerst is in het poetsmiddel verdiepen, om een nieuwe koplamp te kopen is nogal zonden van me geld.

Bedankt voor jullie reacties!!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Je zou de methode van Alor kunnen proberen, want die wordt door meerdere mensen gebruikt. Het is heel goed zelf te doen :)
 

Jeroenvp4

Hoort erbij
25 dec 2009
26
0
0
Hee, ik kom erachter dat de aanslag aan de binnenkant van de koplamp zit! Echt balen. Dat valt niet mee om te poetsen. Zou je ergens ook alleen een nieuw glas kunnen kopen voor IS 200 uit 2002??

Groeten
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Dat denk ik niet dat je het glas afzonderlijk kan bestellen...... is uiteindelijk 1 afgesloten behuizing (normaal toch)

Nieuwe kopen vrees ik of reinigen.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Koplamp uitbouwen, even 20 tot 30 min op 150 gr in de oven, glas los trekken uit de kit, lampglas reinigen KIT LATEN ZITTEN, alletwee weer even in de oven 20 tpt 30 min op 150 gr, en dan alles weer in elkaar zetten, voila, schoon glas. :biggrin: LET OP ONDERDELEN WORDEN HEET
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
ct200H zei:
Koplamp uitbouwen, even 20 tot 30 min op 150 gr in de oven, glas los trekken uit de kit, lampglas reinigen KIT LATEN ZITTEN, alletwee weer even in de oven 20 tpt 30 min op 150 gr, en dan alles weer in elkaar zetten, voila, schoon glas. :biggrin: LET OP ONDERDELEN WORDEN HEET

Amen :rulez:

Heb je deze terug afgekitt om ze waterdicht te maken of gewoon terug in elkaar gezet?
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Ik las vandaag een advertentie in een streekkrantje(Zeeuws Vlaanderen) waarin een autoschadebedrijf reclame maakt voor het terug helder maken van doffe/gele koplampglazen.
Wellicht kunnen meer autoschadebedrijven dit?! Zal wel wat kosten maar als de koplamp helemaal verpest wordt dan heb je misschien wel een vorm van garantie.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Esteban zei:
ct200H zei:
Koplamp uitbouwen, even 20 tot 30 min op 150 gr in de oven, glas los trekken uit de kit, lampglas reinigen KIT LATEN ZITTEN, alletwee weer even in de oven 20 tpt 30 min op 150 gr, en dan alles weer in elkaar zetten, voila, schoon glas. :biggrin: LET OP ONDERDELEN WORDEN HEET

Amen :rulez:

Heb je deze terug afgekitt om ze waterdicht te maken of gewoon terug in elkaar gezet?


Nee originele kit laten zitten, als deze warm is vanuit de oven zijn ze weer waterdicht bij het dichtklikken, of je moet van goudvissen houden in je koplamp :)

Heb deze truuk meerdere keren gedaan met koplampen van een Starlet, die lelijke oranje schildjes eruit halen, dus bij \lexus gaat het ook.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
mlcoolj zei:
Hoi er zijn middelen van Meguaiers bijvoorbeeld, maar wat ik ook heb gehoord/gezien is.... Tandpasta!! Weet niet voor hoe lang dat goed blijft, maar je koplamp wordt er in iig wel weer helder van... probeer het maar als je het aandurft! :biggrin:

Voordat ik opzoek moest gaan voor een Meguaiers kit, even de Glassex + tandpasta truc geprobeerd. Werkt geweldig. Youtube staat vol met amateur tutorials. In 10 minuten tijd van 'matglas' naar heldere kijkers.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Mijn excuses, zo is het inderdaad wel even wat handiger:

http://www.youtube.com/watch?v=9f_GW4_qK2E

Ik heb het voor elkaar gekregen met Glassex en normale tandpasta, geen idee of 'whitening' tandpasta beter werkt.
Ik beschik nog niet over zo'n poetstol, allicht is het resultaat daarmee wel beter.

Ik geloof overigens wel dat middeltjes als Meguiairs e.d. een beter resultaat geven.
 
27 jul 2011
207
1
0
Wat ook werkt is goed polijsten en dan blanke lak eroverheen.

Zorg wel dat je het goed doet want ik heb het laatst door iemand laten doen en die spoot er teveel lak op waardoor het ging druipen. Toen geprobeerd de lak eraf te halen maar dat ging niet meer ( half...). Dus ik heb nu 1 koplamp die niet helemaal mooi meer is. Op zoek naar een nieuwe...
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Johnlexusis200 zei:
Wat ook werkt is goed polijsten en dan blanke lak eroverheen.

Zorg wel dat je het goed doet want ik heb het laatst door iemand laten doen en die spoot er teveel lak op waardoor het ging druipen. Toen geprobeerd de lak eraf te halen maar dat ging niet meer ( half...). Dus ik heb nu 1 koplamp die niet helemaal mooi meer is. Op zoek naar een nieuwe...

En is die andere wel goed gelukt?
Klopt het ook dat er een coating over de koplamp zit welke je met polijsten zou verwijderen?
Ik wil het namelijk laten doen door iemand, ongeveer ?30 per koplamp:

viewtopic.php?f=14&t=2270

Alvast bedankt! Mvg. Harry