Koplamp IS250

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Ik heb eindelijk mijn eerste probleem met de Lexus;).
1 xenon lamp is kapot en ik wilde deze vandaag vervangen. Nu blijkt er kortsluiting te zitten in de grijs ommantelde hoogspanningskabel. Volgens is deze van de ballast als ik mij niet vergis. Die je aansluit op de lamp zelf. Er zit een kabelbreuk en de spanning slaat knetterend over bij het inschakelen van de verlichting. Deze ontbrandt uiteraard niet nu.
Weet iemand toevallig of deze kabel te vervangen is en of de lamp er dan helemaal uit moet?
Ik kamp overigens al lang met vocht in de koplamp.
De naam van een dergelijke kabel of onderdeelnummer kan ik niet vinden.
Tips zijn van harte welkom!
 
Laatst bewerkt:

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Ik heb eindelijk mijn eerste probleem met de Lexus;).
1 xenon lamp is kapot en ik wilde deze vandaag vervangen. Nu blijkt er kortsluiting te zitten in de grijs ommantelde hoogspanningskabel. Volgens is deze van de ballast als ik mij niet vergis. Die je aansluit op de lamp zelf. Er zit een kabelbreuk en de spanning slaat knetterend over bij het inschakelen van de verlichting. Deze ontbrandt uiteraard niet nu.
Weet iemand toevallig of deze kabel te vervangen is en of de lamp er dan helemaal uit moet?
Ik kamp overigens al lang met vocht in de koplamp.
De naam van een dergelijke kabel of onderdeelnummer kan ik niet vinden.
Tips zijn van harte welkom!
Voor wat ik weet zou je de hele ballast moeten vervangen...kabel zit namelijk meestal aangegoten...succes..even op is200 ballast xenon
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bassj

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
837
1
441
63
Het eerste waar ik aan denk om te doen is zoeken op ClubLexus en eventueel YouTube, maar misschien heb je dat al gedaan. Het aantal IS-en van de 2e generatie ligt daar een stuk hoger dus de kans op een vergelijkbare situatie (met oplossing) misschien ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj en Higgie

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Google eens op

85967-53040​


is dit wat je zoekt ?
Dat is de ballast inderdaad en daar zit de stekker aan die ik bedoel.
In die draad zit kortsluiting en knettert het. De lamp gaat niet aan.
Er zit een draadbreuk en ik heb deze professorisch met een kroonsteen aan elkaar gekoppeld maar het probleem blijft, op die plaats ook.
Op de foto zoals de kabel eruitziet en er zat al een bolletje op waaraan ik kan zien dat er eerder een soldeer poging gedaan is...
Ik zal eens zo'n ding bestellen.
IMG-20230711-WA0009.jpeg
IMG-20230711-WA0011.jpeg