Koptelefoons LS 600h 2007?

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
In het dvd scherm achterin staat het icoontje van een koptelefoon, ook al komt de audio gewoon uit de luidsprekers. Betekent dit dat ik ergens een koptelefoon kan aansluiten? Ik geen aansluitingen vinden. Misschien via bluetooth? En zo ja: hoe kom ik dan aan geschikte koptelefoons, of kan het met elke bluetooth koptelefoon? Zal wel niet 😅. Zou fijn zijn als de kinderen achterin “Finding Nemo” zouden kunnen kijken zonder dat ik mee moet luisteren… En waarom zou dat icoontje er anders in beeld staan?

Hartelijke groet, Felix
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
846
113
Niet net als bij de mijne? Onder de armsteun?

Koptelefoon a.jpg




Koptelefoon b.jpg
 

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
Is dat de middenconsole van de 600L? Ik heb niet de L uitvoering, maar de “gewone” opklap armleuning met het koelkastje in de rugleuning.
Bij mij zit daar alleen de afstandsbediening van de dvd speler.
 

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
Eerlijk gezegd: ik had verwacht dat mijn auto die 3,5mm punten ook zou hebben, dus ik had de koptelefoontjes al besteld. 😅
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
846
113
Mijn LS 600h was een "budget" Executive uitvoering, maar als ik me goed herinner zitten ze onder de klep van je armleuning? Anders vragen aan de President rijders hier, die weten dat wel.

Koelkast.jpg
 

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
Ik kan helaas geen foto maken. Net vanmorgen de kinderzitjes geplaatst en daarvoor een hoes over de achterbank. Het is een soort velours binnenbekleding, zwart, met alleen de afstandsbediening erin, in een houder. Ook de knoppen voor de stoelverwarming/koeling en zonneschermen zitten daar. Maar nergens iets voor audio in, of uit.
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
260
150
43
Dag Felix, Welk type en jaartal LS heb je? Er zijn nogal wat verschillen. Heb zelf een 2011 LS600h president. Net even gekeken maar zie bij mij deze aansluitingen niet.
 

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
De foto met de hdmi aansluiting is niet van mij. Het is een ls600h uit dec 2007.
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
182
149
43
Zo ziet het er bij mij uit (President, entertainment package):
 

Bijlagen

  • IMG_8897.jpg
    IMG_8897.jpg
    73,9 KB · Weergaven: 25
  • IMG_8899.jpg
    IMG_8899.jpg
    74,5 KB · Weergaven: 25
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
182
149
43
Dit is met een scherm aan het dak: dan zitten de aansluitingen achter de middenarmsteun, boven de koelkast (daar moet je ook de dvd's in stoppen dacht ik...
 

Bijlagen

  • IMG_8898.jpg
    IMG_8898.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 15
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
182
149
43
PS Volgens mij werken bluetooth koptelefoons ook. Ik heb wel eens gekeken om deze in de US of A te bestellen. Via Ebay toen gevonden, origineel Lexus, honderd dollar en een beetje per stuk dacht ik. Ga ik zelf nog eens bestellen. Gewoon, omdat het kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
ik heb inderdaad een scherm in het plafond. Boven de koelkast zit geen aparte dvd speler. Misschien mis ik het “entertainment” pakket? Blijft de vraag staan: wat doet dat koptelefoontje in het scherm?
 

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
PS Volgens mij werken bluetooth koptelefoons ook. Ik heb wel eens gekeken om deze in de US of A te bestellen. Via Ebay toen gevonden, origineel Lexus, honderd dollar en een beetje per stuk dacht ik. Ga ik zelf nog eens bestellen. Gewoon, omdat het kan.
Top! Ik ga eens op zoek. Ik heb ook wel een Bose bluetooth koptelefoon. Maar die is gemaakt om te “pairen” via een telefoon/computer. Hoe maak ik die wijs dat hij het signaal van de auto moet oppikken? Ik zal het eens proberen, maar ik geef het weinig kans.
 

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
Ze schijnen te werken op infrarood. Ik heb er eentje besteld van 2 tientjes op bol. Ik hou jullie op de hoogte of het wat is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en Higgie

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
Ben ik nog benieuwd ALS het werkt via een infrarood signaal dat uit het plafond komt, wat “eenrichtingsverkeer” is, hoe de auto dan snapt dat het geluid NIET meer uit de speakers meer hoeft te komen. Of moet het volume dan handmatig op nul gezet worden? Of komt het dan gewoon uit EN de koptelefoons EN de speakers? Dan ben ik er niets mee opgeschoten…
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
260
150
43
Nu dan heb ik een "President" :unsure:
Net even wat foto's gemaakt en alleen een audio aansluiting in de armsteun voor.

1000008863.jpg


Achter heb ik dit.
1000008864.jpg

1000008866.jpg


Idd geen koelkastje. Jammer. Maar mis 'm niet.

Ben ook erg benieuwd of de infrarood headphones misschien werken!
 

Bijlagen

  • 1000008867.jpg
    1000008867.jpg
    3,4 MB · Weergaven: 15

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
182
149
43
In het opbergvak achterin Bobusa, onderaan de achterkant, zitten daar geen aansluitingen en volumeknopjes voor koptelefoons? Ik kan dat op je foto niet goed zien, op de foto die ik heb gemaakt zie ik/je ze wel.

Edit: misschien is dat dan alleen als de auto naast President ook de optie "entertainement package" heeft meegekregen?
 

Bobusa

Actief
12 okt 2008
260
150
43
Nee, geen aansluitingen op die plek. Ik denk inderdaad geen Entertainment Package. Dank voor het meedenken.
 

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
48
13
8
Nu dan heb ik een "President" :unsure:
Net even wat foto's gemaakt en alleen een audio aansluiting in de armsteun voor.

Bekijk bijlage 181558

Achter heb ik dit.
Bekijk bijlage 181559
Bekijk bijlage 181560

Idd geen koelkastje. Jammer. Maar mis 'm niet.

Ben ook erg benieuwd of de infrarood headphones misschien werken!
Infrarood koptelefoontjes doen t prima! Twee tientjes op bol.com. (Ik hoop dat ik dat hier mag zeggen). Verbinden is niet nodig, ze pakken het ir signaal meteen op. Aanzetten en luisteren, prima. Werkt uiteraard alleen op de achterbank, aangezien daar de ir zender zit. Geluid van de koptelefoon valt ook echt subiet uit als iets het signaal blokkeert, wat logisch is. Beetje jammer dat onze dametjes nog in de kinderstoeltjes zitten, want de zijkanten van hun hoofdsteunen zit nu en dan het signaal in de weg, wat mondelinge foutmeldingen vanuit de eindgebruikertjes oplevert. Iets waar je als bestuurder/bijrijder dan niets aan kunt doen, want als je de koptelefoon even overneemt doet hij voorin sowieso niets…
Radio en AUX kunnen gewoon tegelijkertijd gebruikt worden over de speakers (disk natuurlijk niet, hij kan maar 1 schijfje tegelijk lezen) terwijl de koptelefoon het geluid van de DVD blijft afspelen. Anders kun je het volume van de speakers op nul draaien. Ik vind het helemaal top!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en RoelVB