Kort voorstelrondje

Danman

Hoort erbij
11 jun 2011
29
0
0
Hallo beste forum leden,

Stiekem bekijk ik dit forum al sinds vorig jaar november. Toen begon ik me te orrienteren op mijn nieuwe leaseauto en kwam als snel uit op de CT200 (rij nu een Skoda octavia).

Eigenlijk was ik er na 2 maanden uit en heb ook eind januari mijn bestelling geplaats bij Louwman in Rotterdam. Het is nu nog even afwachten maar ik mag hem hopelijk in juli in ontvangst nemen.

Vooralsnog heb ik vele mooie verhalen gelezen evenals tips en ben dit forum dan ook dankbaar voor alle informatie. Het enthousiasme straalt er vanaf bij jullie allen. Ik verwacht zelf niet zoveel te kunnen bijdragen als sommige van jullie maar daar waar ik mijn steentje kan bijdragen zal ik dat zeker doen.

Tot snel,
Danny
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
:hi: en welkom bij dit forum!

Niet vergeten foto's te nemen na ontvangst van je auto (hopelijk) volgende maand.

Welke versie heb je besteld en welke opties/accessoires heb je gekozen?
 

Danman

Hoort erbij
11 jun 2011
29
0
0
Dank je. De foto's zal ik zeker plaatsen :rulez: zodra die er is.

Ik heb de Luxury Line besteld met als opties (voor zover die er nog zijn :) ):
- open dak
- chrome ornamenten
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Nice! De LL was voor mij alleen maar haalbaar als ik veel bij betaalde. En dat was nou net niet de bedoeling ten opzichte van de huidige 25% auto :p
 

Danman

Hoort erbij
11 jun 2011
29
0
0
Snap ik. Wij hebben sinds kort een milieu correctie (bonus/malus) op basis van CO2 uitstoot. Hierdoor krijg ik een maximale korting van ?185 per maand op de auto en hou ik dus eigenlijk nog over.

Anders had ik voor de BL pro gegaan. Echt een hele complete auto!!!!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Danny,

Welkom op het forum, ik hoop je nog in veel onderwerpen te spreken :)
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Welkom op het forum, die Skoda ben je gauw vergeten als je Lexus rijdt. :rulez:
 

rudie23

Hoort erbij
4 jun 2011
62
0
0
welkom op het forum.
De skoda ben je gauw vergeten hoor.
ik heb ook nog een opel kadett cabrio uit 1989.
Maar is niet te vergelijken met de lexus gs330 die ik nu heb.
wat een genot zo,n auto.

rudie23
 

Danman

Hoort erbij
11 jun 2011
29
0
0
Ik ben destijds echt aangenaam verrast door de Skoda die ik nu heb.

Ik heb nog geen proefrit gemaakt met de CT dus ik ben echt heel benieuwd hoe het Lexus gevoel gaat zijn. Als ik iedereen op het forum volg dan is dat gewoon uitermate top!!!! Ik hoop dat jullie allen gelijk krijgen dat ik de Skoda snel ben vergeten :)
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Heren met alle respect: een Skoda is geen slechte wagen hoor, die hebben de laatste jaren bewezen uitstekende auto's te bouwen. Rij maar eens in een Superb. Maar goed ieder zijn smaak maar een CT vergelijken met een dikke GS of LS gaat mij te ver. De dikste CT van bijna 40000 euro ziet er geweldig uit van binnen maar de sensatie van een dikke motor en prestaties is niet zoals een GS of LS. Het is een andere soort auto. Maar veel plezier met je CT. :hi:
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
@coordinator: de roes van een nieuwe wagen maakt iedereen lyrisch en doet andere wagens degraderen tot een stuk schroot met 4 wielen :D :D


Ik deel je mening. De CT zal absoluut goed zijn, erg goed wellicht, maar om te vertellen dat ie beter is dan een GS, LS lijkt me uitermate stug.
Maar goed, als we er maar blij mee zijn, en dat mogen we hard roepen!

;)
 

Danman

Hoort erbij
11 jun 2011
29
0
0
blue-eyes zei:
@coordinator: de roest van een nieuwe wagen maakt iedereen lyrisch en doet andere wagens degraderen tot een stuk schroot met 4 wielen :D :D

Geniale opmerking :worship:
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Welkom, de CT zal je zeker niet tegenvallen (die M&L installatie is ge-wel-dig!) en ben het met Coordinator eens, Skoda is helemaal zo slecht nog niet. Het meeste van VAG zit goed in elkaar imho. Ik hoop zelf begin augustus m'n CT LL in ontvangst te nemen...
:)
Coordinator zei:
Maar goed ieder zijn smaak maar een CT vergelijken met een dikke GS of LS gaat mij te ver. De dikste CT van bijna 40000 euro ziet er geweldig uit van binnen maar de sensatie van een dikke motor en prestaties is niet zoals een GS of LS. Het is een andere soort auto. Maar veel plezier met je CT. :hi:
Je kunt prima de CT vergelijken met een dikke GS of LS. Als je de kleinste, langzaamste, meest zuinige en goedkoopste zoekt van dit stel, dan wint de CT met afstand! Daar kan geen enkel GS of LS aan tippen. Da ge ut maar wit he...
;)
Maar volgens mij heeft hier niemand geroepen dat de CT sneller, groter, luxer of beter is.

Als ik sommige kritiek van autojournalisten hoor en lees word ik soms heel verdrietig. De CT is te langzaam (ten opzicht van wat? langzamer dan een IS250? dan wel), de CT is te klein (ten opzicht van wat? kleiner dan een RX450h? dan wel), de CT is geen echte Lexus (want?), de CT heeft dezelfde aandrijving als de Prius (en wat is dan het punt?), de CT had spannender kunnen zijn (aldus mr.exciting himself met z'n monotone stem), de CT is eigenlijk een Toyota met een Lexus logo (en wat dan nog?), de CT wordt alleen gekozen voor z'n fiscale voordelen (daarmee doe je de CT echt te kort).
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Welkom! ik zie al meer CT's in het straatbeeld verschijnen, nette auto en herkenbaar als een Lexus.... de meeste zijn toch zwart.. of kom ik steeds dezelfde tegen :D
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
De CT is een heel ander concept dan een GS of LS maar mensen het is geen vergelijk met een GS of LS. Je moet een CT ook vergelijken met auto's uit een vergelijkbare klasse en niet met een GS of LS met een dikke 6 of 8 pitter. Met alle respect voor het merk Lexus: de CT is gewoon een auto voor een bepaalde vraag. Het Lexus gevoel komt van duur, extreem stil, erg snel en perfect afgewerkt. Dat de CT er bij is gekomen komt mede door de politiek. We moeten ook zuiniger en schoner gaan rijden maar mensen geloof mij in het Midden Oosten zie je gewoon alles met een V-8 rijden en geen CT. Maar hier 1.70 euro de liter daar een 30 eurocent. Dan is de keuze snel gemaakt. Daar kan de auto ook niks aan doen. Maar om nu te zeggen een CT geeft mij hetzelfde rijbeleving als in een LS 430 of nog dikker nou nee. Die vergelijking gaat ook mank. Geef flink gas in een CT en er komt een partij herrie onder kap vandaan, in een V-8 knal je weg zonder geluid alleen je snelheid loopt erg snel op. Dat is de luxe van een 6 of 8 pitter met veel vermogen. Maar zoals eerder gezegd de CT is een auto die zich tussen de Golf, Focus, 1-Serie enzovoort zal moeten bewijzen. Daar gun ik deze Lexus ook alle succes voor. Ik ben alleen een beetje bang als alle voordelen wegvallen hoeveel mensen dan nog bijna 40000 euro uit willen geven voor een luxe CT. Maar tijd zal het leren. De hybride techniek is nu eenmaal onder ons, de een vindt het prachtig de ander blijft sceptisch, zal ook altijd zo blijven. :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Welkom hier!

Ik ben het zowel met suxel als met coordinator eens.
De CT moet gewoon vergelijken worden met auto's die in dezelfde klasse bevinden, dus het is inderdaad geen vergelijking met een GS die 2x zo duur is als basis, want het is een totaal andere auto. In zijn klasse moet je ze ook niet gaan vergelijken met een 130i of s3.
 

Danman

Hoort erbij
11 jun 2011
29
0
0
Eens!

Al met al kijk ik enorm uit naar het verlossende telefoontje van de dealer :)