Kosten gebruik IS250

Lexus420

Nieuw hier
11 jun 2024
6
5
3
Hallo allemaal!

Ik ben onlangs 24 jaar geworden en heb een mooie baan gekregen. Nu rij ik momenteel in een toyota aygo, echter wil ik nu wel eens graag met wat meer luxe en comfort rijden. Nu vind ik Lexus echt een gaaf merk, je ziet ze minder vaak dan een bmw of audi en ze zijn naar mijn weten enorm betrouwbaar. De maandelijkse kosten zullen echter wel een stuk forser neem ik aan, gezien het verbruik, wegenbelasting en verzekering (heb 0 svj)

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de kosten van zo’n auto? Ik heb gelezen dat ze ongeveer 1 op 10-13 rijden en daarnaast moet je euro 98 tanken neem ik aan?

Wegenbelasting is wel een stuk meer dan ik gewend ben met mijn aygo😂 maar hoe zit het met de kosten van onderdelen etc? En hebben deze auto’s ook last van roest en carbon buildup ivm directe injectie?

Hoop dat iemand die zo’n auto heeft of deze goed kent mij nog wat leuks kan vertellen over deze auto!

Groetjes
 

levensnevel

Hoort erbij
17 mei 2024
44
32
18
Wellicht ook het overwegen waard.
Als je gaat proefrijden, neem iemand mee die gepokt en gemazzeld is als het gaat om het kopen van auto’s met ervaring. En dan natuurlijk het liefst iemand die bekend met het model van je keuze.
En uiteraard: lees en bekijk alles wat er te vinden is over de auto van je keuze.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus420

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
740
682
93
Ik heb die dus al op een veel lagere km-stand gehad (rond de 175k). Afgelopen jaar is qua kosten voor mij juist een duur jaar geweest (nu rijd ik dan wel een IS350, maar in de basis is die hetzelfde) met de 180k beurt, maar wel zelf bougies vervangen, accu vervangen omdat die slecht begon te worden, achterremmen (schijven + blokken) vervangen, middendemper vervangen en nu moeten de achterbanden deze zomer ook nog... Tja, zoals een collega altijd al zegt: "auto begint niet voor niets met au"...

De levensduur van dynamo's is door allerlei aanpassingen in de loop der jaren sterk gestegen. De meest voorkomende oorzaak voor uitval is corrosie door vocht en pekel. Inmiddels maakt men gebruik van beter afgedichte lagers met daarin een vettype dat veel langer zijn eigenschappen behoudt en is ook de gelijkrichterelectronica een stuk beter zoutbestendig. Niettemin zullen wentellagers altijd na een bepaald aantal omwentelingen de geest geven - de gemiddelde statistische levensverwachting is wel gestegen van ca. 80.000 km in 1980 naar meer dan 200.000 km nu. Er zullen echter altijd exemplaren zijn die voortijdig uitvallen en andere die aanzienlijk langer meegaan dan 300.000 km.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Richie

Hoort erbij
1 aug 2023
42
53
18
Van een Toyota Aygo naar een Lexus IS is wel een hele wereld van verschil :whistle: Zowel qua wegenbelasting, maar vooral met 0 svj gaat het als een raket.
Verschil IS 250 en 300h niet zelf kunnen ervaren, maar lijkt mij dat je sowieso meer kwijt bent aan wb dankzij hogere gewicht (batterijpakket) en vooral andere belevenis dankzij de hybride/CVT.
 

Lexus420

Nieuw hier
11 jun 2024
6
5
3
Van een Toyota Aygo naar een Lexus IS is wel een hele wereld van verschil :whistle: Zowel qua wegenbelasting, maar vooral met 0 svj gaat het als een raket.
Verschil IS 250 en 300h niet zelf kunnen ervaren, maar lijkt mij dat je sowieso meer kwijt bent aan wb dankzij hogere gewicht (batterijpakket) en vooral andere belevenis dankzij de hybride/CVT.
Haha ja klopt het is inderdaad een stuk duurder. Aan de andere kant heb ik nu ook een beetje schijt, na 4 jaar studeren eindelijk fulltime aan het werk bij een mooie baan. Voor die paar honderd euro per maand kan ik dan lekker luxe rijden :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno, Bassj en Bobusa

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
377
247
43
De IS300h is in veel opzichten wel verbeterd. Je hebt dan ook meteen een auto waarbij de dynamo of startmotor het niet gaan begeven, die zitten er immers niet op. Ik denk zelfs dat de maandelijkse kosten niet veel schelen. Het scheelt qua MRB voor mij €9,- per maand (in het voordeel van de IS250). Terwijl ik met een IS300h heel wat kilometers verder kom, op een tank benzine en de benzine is wel wat duurder dan die €9,-. Verzekering is volgens Independer voor een IS250 zelfs wat duurder, als ik even een random geboortedatum rond de 24 met 0 SVJ invoer.

Enige nadeel is dat de aanschaf hoger ligt (reken op een 15k voor een beetje een net exemplaar, hoge km standen hoeven ook hier niet veel te zeggen). Maar je mist wel de beleving waar je op jouw leeftijd wellicht naar zoekt, van een V6.

En ja of het verstandig is om meteen een grote dikke auto te kopen.. Tja, de ene pot alles op en geeft niets uit. De ander geniet een beetje van z'n jonge jaren. Zolang je maar niet een auto gaat rijden, die je eigenlijk net aan kan betalen en overige lasten eronder gaan lijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus420 en D43m0n

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
732
173
43
De IS300h is in veel opzichten wel verbeterd. Je hebt dan ook meteen een auto waarbij de dynamo of startmotor het niet gaan begeven, die zitten er immers niet op. Ik denk zelfs dat de maandelijkse kosten niet veel schelen. Het scheelt qua MRB voor mij €9,- per maand (in het voordeel van de IS250). Terwijl ik met een IS300h heel wat kilometers verder kom, op een tank benzine en de benzine is wel wat duurder dan die €9,-. Verzekering is volgens Independer voor een IS250 zelfs wat duurder, als ik even een random geboortedatum rond de 24 met 0 SVJ invoer.

Enige nadeel is dat de aanschaf hoger ligt (reken op een 15k voor een beetje een net exemplaar, hoge km standen hoeven ook hier niet veel te zeggen). Maar je mist wel de beleving waar je op jouw leeftijd wellicht naar zoekt, van een V6.

En ja of het verstandig is om meteen een grote dikke auto te kopen.. Tja, de ene pot alles op en geeft niets uit. De ander geniet een beetje van z'n jonge jaren. Zolang je maar niet een auto gaat rijden, die je eigenlijk net aan kan betalen en overige lasten eronder gaan lijden.
Het grootste nadeel is vooral dat je teveel aan de luxe went en daardoor een stapje terug, mocht dat later een keer nodig zijn, lastiger wordt :p
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Sam_IS300h

levensnevel

Hoort erbij
17 mei 2024
44
32
18
Dat laatste valt ook wel weer mee MetalFreak
Kocht ooit met m’n hart een Volvo 480 Turbo.
Daar een vijftal jaren met heel veel genoegen van genoten toen ik haar noodgedwongen mocht inruilen voor een ongeblazen very back to the basics diesel versie van de Toyota Corolla E11 waar we heel wat kilometers mee afgelegd hebben. Wat ook weer zijn charmes had.
 

Namssam

Hoort erbij
15 jan 2024
42
51
18
Wellicht ook de Lexus CT200h eens bekijken @Lexus420 ?
Een hybride die (de mijne iig) 1:18 makkelijk haalt., een hatchback model, want ik begijp dat er nog geen heel gezin in hoeft te passen?

Modellen van de laatste facelift (2018 t/m 2020) hebben een moderne uitstraling en zijn verholpen van
de kinderziektes waarvan de eerdere versie nogal eens last van hadden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel