Koude start IS250

Chander

Nieuw hier
3 sep 2012
5
0
0
Beste mensen,

Tijdens het optrekken of overschakelen (automaat) maakt mijn auto een ratelend geluid als de motor koud is. Volgens de monteur is dat normaal omdat de kleppen bij koude motor verder open gaan. Na ongeveer 1 a 2 km gereden te hebben word deze wel stiller. Hiervoor had ik een BMW ook uit 2007 en had dezelfde probleem. Van de BMW hebben ze toen de poelie vervangen en reed daarna weer als een trein. Heeft of kent iemand dit geluid ook bij de IS250 (automaat)?
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hey.
Hebben ze allemaal, tis gewoon je vvti dat ff opstart. ik reed eerst op 10W40 en nu op 5W30 maar geluid is het zelfde.

Het toerental is om je motor sneller op zijn werk temp te krijgen.... zoiezo vind ik het voor de winter super om ff alles schoon en droog te blazen.

Gr
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
ik had speciaal voor dit probleem redline olie gekocht
conclusie nog beroerder met ratelen
daarvoor kroonolie gebruikt had ik er pas last van als olie ververst moest worden
dus weer op kroonolie over en probleem opgelost!
5w30 olie erin type Presteza MSP 5W-30 5L

vind ik de beste olie ivm het ratelen met starten is mijn bevinding na 3 soorten olie gebruikt te hebben
alleen moet je wel binnen jaar weer verversen deze olie verouderd wat sneller als bijvoorbeeld redline