Krakend dashboard en deurpaneel

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Om maar meteen van het ene geluidje in het andere over te gaan maakt mijn dashboard in het midden af en toe een krakend geluid.
Ik heb op de verschillende fora al iets gelezen over dat je (1) de radio eruit moet halen en daar tussen de kunststof montagebeugel van de radio en een daarop gemonteerde metalen beugel iets moet isoleren of (2) de clips van het dashboard moet vervangen.
Is er hier iemand die (1) zelf heeft gedaan?

Daarbij plakt de passagiersdeur, waardoor het binnenpaneel rammelt (klinkt best goedkoop).
Weet iemand waar ik nieuwe schroeven/montagebeugeltjes voor dat paneel kan vinden, want ik denk dat het daar aan ligt.
 

jpsystem

Actief
14 mrt 2012
135
1
18
deze zou het kunnen zijn welke je bedoelt voor je dasbord rammel.
ik heb het zelf opgelost door tussen het dasbord en het raam een stukje foam te duwen.
 

Bijlagen

  • InstPanelRattle_TSIB dashobord kraken.pdf
    82,7 KB · Weergaven: 68

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Volgens mij heeft forumlid Alor ook een soortgelijk probleem gehad....misschien hem ff vragen. Kun je die schroefjes en clips niet via ebay krijgen, zie daar wel veel verschillende typen voorbij schuiven..
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Kan je he beter omschrijven wat je met je deurpaneel bedoelt?

Als de deur een tijdje niet is open geweest en je doet dan de deur open, dan rammelt het deurpaneel.
Het is dan alsof het niet goed vast zit en door het plakkende afdichtingsrubber naar voren wordt getrokken.