Krakende remmen???

Bas1973

Nieuw hier
12 apr 2016
14
1
0
Goedeavond, sinds 2 maanden in het bezit van een hele mooie Lexus IS300h. Nu na een paar kilometer gereden te hebben vallen me toch wel een paar dingen op / tegen......
Het brommen van de electromotor bij 85 km op cruise control en er is een krakend geluid wat ik hoor als ik wil remmen en dan ook weer weg als ik weg wil rijden. Iemand hier ervaringen mee en hebben jullie hier een oplossing voor.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Brommen van de electro motor? Weet je het zeker dat het de electro motor is? Klinkt in mijn oren het allerminst gezonde wat je maar kunt bedenken.
Ik zou de auto terug brengen. Electro motoren zou je niet eens moeten horen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Brommen is bekend, dealer kan een software update en en een demper plaatsen. Kraken van je remmen moet je beter omschrijven, het kan je automatische rem zijn bij stilstand
 

Bas1973

Nieuw hier
12 apr 2016
14
1
0
Alan, het zouden inderdaad wel eens de automatische remmen kunnen zijn.
Ik dacht zelf eerst ook aan het Hill rol systeem.
Maar kan ik dit nog verhalen via mijn garantie?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik zou het navragen bij waar je het hebt gekocht en vergelijken met een andere auto om te zien of het normaal is.
 

DrogeR

Nieuw hier
15 aug 2015
9
0
1
Het (lichtelijk) kraken van de remmen na tot stilstand komen en bij wegrijden heb ik ook in mijn IS300h 25th, en de F-sport versie die ik een weekend mee heb gekregen om de auto te proberen had dat ook. Ik ga er gemakshalve dan maar van uit dat het zo hoort.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het is idd niet een ongebruikelijk verschijnsel dat vooral bij langzaam de rem loslaten en 'kruipen' je iets gekraak hoort. Komt bij alle jaartallen en modellen voor.
 

Bas1973

Nieuw hier
12 apr 2016
14
1
0
Bedankt voor alle reacties....Maar persoonlijk vind ik dat je van een premium automerk zoiets niet hoeft te tolloreren.
Een wagen van meer dan 40.00 euro met een krakende rem......dat kan er bij mij niet in.
Volgende week maar eens een second opinie vragen en kijken wat ze er aan gaan doen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik ben het met je eens....maar..het komt voor bij vrijwel alle merken, audi, mercedes, vw, etc. Het heeft (meestal) iets te maken met de lage remdruk en het verschuiven/wrijven van de remblokken tegen de remcilinder(s), dat hoor je als 'kraken'. Een trucje wat wel wordt toegepast is 'Brake-Quiet'. Dat smeer je dan tussen blokken en remcilinder (normaal gesproken zit daar een klodder keramisch- of remvet tussen).

Dus mocht de dealer je niet verder kunnen of willen helpen, is dit iets wat je kunt proberen (ter voorbeeld):
brakes_diy_28.JPG