krakjes en radioprobleempjes

walterlex

Hoort erbij
20 feb 2010
27
0
0
Volgende week doe ik mijn IS250 binnen voor twee kleine, maar toch vervelende probleempjes.

1. Een krakend geluid ergens achter de radio. Soms een luide tik/krak, alsof er een steentje tegen de ruit springt. Soms kleine krakjes. Heb gehoord dat het komt door de warmte van de verwarming, of zelfs de warmteontwikkeling van de radio (ik heb geen navigatiepack), die de materialen van het dashbord doet uitzetten....

2. Mijn radio doet raar! Af en toe wordt het geluid eventjes 'gedempt'. Alsof de hoge tonen wegvallen. Eerst dacht ik dat het een luidspreker was die af en toe uitvalt, maar als ik een CD speel dan gebeurt het niet! Zou het kunnen dat het iets te maken heeft met de ontvangst van de radio? Die vind ik zowiezo al beneden peil. Veel slechtere ontvangst (bijvoorbeeld opvallend in tunnels) dan de Avensis die ik voordien had.

Iemand met een IS met dezelfde symptomen? En misschien zelfs met wat goede raad?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Deze problemen herken ik niet in de IS250. De mijne is fluisterstil. Ik zou er zeker op staan dat ze het unit openen en de aansluitingen en bekabeling controleren.
 

Martinvp

Nieuw hier
29 jan 2010
14
0
0
1) Ik herken probleem ik heb het idee dat de kachelventilator in de auto-stand een klepje open en dicht doet om de lucht ergens anders heen te blazen. Heb je het tikken ook als hij niet in de automatische stand staat?

2) Het je de radio in de TA stand? En treed zachter worden alleen op als er Verkeers Informatie is?
 

walterlex

Hoort erbij
20 feb 2010
27
0
0
1. Goede suggestie. Ik zal eens enkele dagen zonder AC of verwarming rijden.
2. Ik beken dat ik mijn handleiding nog niet gelezen heb... Ik heb de wagen nog maar enkele weken. Ja, ik heb de radio in TA stand, maar nu je het zegt, ik krijg nooit verkeersinformatie 8O 8O
 

walterlex

Hoort erbij
20 feb 2010
27
0
0
1. Het "kraken" van het dashbord heb ik niet meer gehoord nu ik zonder AC of verwarming rij. Dus toch een beetje goed nieuws. Nu het probleem wat meer gelocaliseerd is, kan er misschien toch voor een oplossing gezorgd worden.
2. Volgens mij heeft het afvlakken/dempen van de klank, niets te maken met verkeersinfo. Ik heb gisteren alle mogelijke standen AF uitgetest zonder enig verschil. Soms klinkt alles een half uur perfect, soms hoor ik het gedeeltelijk wegvallen van het geluid vijf-zes keer in ??n liedje.
Mysterie...


Maar wat een heerlijke wagen! Ik loop al enkele weken op wolkjes.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
kraak in het middenconsole is bekend bij de dealers, dus je zou het even terug kunnen sturen voor gratis vervangen van ringetjes achter het dashboard.