Krik, wielsleutel niet aanwezig. Ervaring zonder?

cordiafreak

Hoort erbij
26 aug 2016
32
13
8
In mijn nieuwe 2e handse mis ik de hele banden wissel set. Vanaf nieuw heeft het er nooit ingezeten, maar ik mis het wel. Je zult maar net wat krijgen op een onhandige locatie of tijdstip en dan sta je daar. Ik heb wel de Lexus service maar ik wil na een 10min weer weg kunnen rijden, bij hulp van buiten af ga je dit nooit redden. Hoe is jullie ervaring? Of is het je al overkomen? Ik denk dat ik morgen naar een sloop ga en bij een Lexus de kofferbak ff leeg plunder.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
957
498
63
Tja. Ik zie het zelf niet zo als een probleem.
langs de snelweg mag je toch niet wisselen, de Lexus pechservice garandeert je mobiliteit en de enige keer dat ik een schroef oid in mn band had kon ik prima naar de lokale profile rijden voor een prop.
 

Redguy

Actief
19 apr 2014
175
30
28
1x nodig gehad onderweg (en dat was niet eens bij een Lexus) en dan is het toch wel verdomde handig als je iets van een krik met een kruissleutel bij je hebt.
Kost gelukkig niet de wereld...
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
De kans op een lekke band is inderdaad tamelijk gering, maar het kan voorkomen. Als je die dan zelf kunt wisselen is het daarvoor nodige gereedschap wel handig. Ik zou dus een schaarkrik en een kruissleutel kopen, Als je op de sloop een originele set kunt vinden is die natuurlijk ook geschikt, maar ik het niet het idee dat ik mijn wielen los krijg met de door Lexus meegeleverde sleutel. Met een kruissleutel kun je wat meer kracht zetten, zodat je ook met te veel perslucht vastgezette wielen nog los krijgt....
 

cordiafreak

Hoort erbij
26 aug 2016
32
13
8
Ik ben vandaag bij 3 sloperijen geweest waarvan een grote in Duitsland. Ze hebben er ?berhaupt niet eens Lexus staan. Zijn ze gewoon zo goed????????
 

cordiafreak

Hoort erbij
26 aug 2016
32
13
8
Bij Japoparts een krik set uit de RX300 gekocht van de eerste generatie. Deze krik past precies in de kunststof mal onder de bodem van de kofferbak. Uiteraard zat er een tasje met klein gereedschap en een wielsleutel bij. Ik heb gelijk de spoorverbreders erop gezet. Nu de thuiskomer nog!