Kwaliteit banden

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Nu het de afgelopen dagen warm en nat is merk ik dat ik erg weinig grip heb met de standaard banden waarmee de wagen is uitgerust. Het betreft de 17 inch velgen van de business Edition. Bij rotondes en uitacceleteren na een bocht glij ik alle kanten op. Hebben jullie dezelfde ervaring? Zijn er mensen met andere banden met goede ervaringen?
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Ik ga er vanuit dat het Bridgestones zijn......... Bas, Ik rijd nu op mijn breedset 18inch met Michelins PS3 rubber en ook bij was het de afgelopen dagen erg nat en heb me echt verbaasd hoe hard ik ermee de bocht door kan voordat hij gaat glijden onder deze natte omstandigheden. maar daar heb ik ze in eerste instantie niet voor gekozen, zie mijn topic trillen en dreunen.
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Ik heb idd de standaard Bridgestone Turanza. Ik heb de wagen sinds begin december en de zomerbanden zitten er pas sinds maart op. Die zijn dus nog als nieuw (max 10k op gereden) En wat betreft mijn rijstijl: vlot maar niet extreem agressief. Op droog wegdek heb ik minder te klagen hoor. Ook al krijg ik ze daar op een rotonde ook dwars rollend over de voorbanden maar dat is minder en voorspelbaarder. Eergisteren had ik echt op een paar momenten dat ik het niet vertrouwde.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ik heb dit ook ondervonden met mijn bedrijfsauto die op conti's staat
is een normaal geval eigenlijk dat na warme dagen en daarmee veel stof en rubber in de bochten achterblijft dat na een regenbui die bochten zoals rotondes en op en af ritten daardoor wat glad zijn daarom altijd je rijstijl aanpassen na een droge periode
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hier lijken ze het het wel goed te doen :) M.b.t. bandspanning; ze kunnen ook te hard zijn opgepompt, sensoren geven bericht bij te lage spanning.


 

Jetpaction

Hoort erbij
9 nov 2013
32
2
0
Hmm, ik heb er Yokohama's onder zitten (mijn IS 300h was een showroom model, geen idee of dat dan andere banden oplevert) , ook de 17" van de Business uitvoering en vind de grip juist erg goed met dit weer. Mind you, mijn vorige auto heb ik total loss gereden op de snelweg omdat ik grip verloor door aquaplaning dus ben extra blij met goede banden :p
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Hmm die Yoko's had ik ook wel willen hebben:-( maar goed snel een setje afschrijven en dan op zoek naar beter rubber. Vanwege lease maar beperkte keus maar de bandenboer waar ik moet wisselen voert 3 A merken dus dat moet wel lukken. Beetje neuzen in de testjes doet wonderen!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Over het algemeen zijn de af fabriek banden minder dan aftermarket banden, dit vanwege een andere samenstelling en eigenschappen die met name op de duurzaamheid wordt gemaakt en hierdoor een compromis moet worden gesloten met andere eigenschappen. Gelukkig praten we hier over banden en zijn ze na de slijtage gewoon goed te vervangen met het door jou gekozen merk/model. Zoals hierboven al is te lezen presteert de michelin ps3 erg goed, wel moet ik er bij zeggen dat deze heel snel slijt en overall gewoon goed is, maar een dunlop/conti alternatief zou ook heel goed kunnen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het zijn eco banden, met name bedoeld voor zuinig rijden/lage rolweerstand. Dat gaat meestal ten koste van weggedrag helaas.
 

armetak

Hoort erbij
2 nov 2013
71
3
0
Ik zal het slijtage patroon van de PS3 blijven volgen. Heb er nu 10.000 mee gereden en ze zijn nog niet op....gelukkig. Conti's onder een Lexus gen 1 heb ik ook gehad en dat was toch iets wat ik niet weer zou doen........
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Mijn leaseplan bandenboer mag in ieder geval Dunlop monteren. En nog 2 merken. Ik zal eens ff studeren op de mogelijkheden. Ik heb van Dunlop de winterbanden eronder gekregen en daar was ik behoorlijk tevreden over.
 

Elster

Actief
27 jan 2013
150
19
18
Dunlop sport maxx rt. Ik heb deze zelf ook, komen zeer goed uit de tests. Perfect qua rolgeluid, en bij regen. Niet goed voor wat betreft rolweerstand, dus eco = slecht, maar met een 4.3 V8 heeft dit eigenlijk geen prio:oops:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Nu we toch bezig zijn met de voorkeuren: Michelin Pilot Super Sport

de beste banden tot nu toe ooit gehad.. ik ben nu bezig met mijn 2de set.

De supersports gaan 1.5 tot 1.75 x langer mee dan de ps3 bij mij, en qua prestaties zijn ze denk ik 1,25x beter.
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Ik ga de Uniroyal rainsport 3 binnenkort proberen, zij zijn met de type 3 hoog aan het scoren op alle vlakken en doen mee met de grote jongens tegen een zeer beschaafd prijsje.