Kwaliteit nieuwere Lexus modellen.

De wasstraat doe ik sowieso niet. Dat scheelt.
En ja, inruilen. Nu…ca. 35.000 euro afschrijving in 22 mnd met 13000 km! Dat doe je ook niet zo snel.
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel
Wasstraat ideaal, helemaal met interieur cleaning erbij. Maar ik heb geen open/panorama dak. Hiervoor wel en dat is altijd goed gegaan. Misschien meer een probleem voor de volgende eigenaar :)
 
Ik zou het rubber schoonmaken en daarna insmeren met mijn favoriet: shin-Etsu
Het dak zal nu geruisloos openen en niet vastplakken aan het rubber. Echt een super middeltje voor rubbers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Ik heb net een paar weken terug de rubbers rondom , dak, ramen, portieren, klep, ingesmeerd met autoglym rubber care. Dat was ook al merkbaar.
Ik ga eens zo’n tube shin etsu bestellen. Daar lees ik meer goede verhalen over.
 
Ik zou het rubber schoonmaken en daarna insmeren met mijn favoriet: shin-Etsu
Het dak zal nu geruisloos openen en niet vastplakken aan het rubber. Echt een super middeltje voor rubbers.
Ik denk dat dit zeker een hoop ellende kan voorkomen. Helemaal belangrijk bij dit dak. Plakt het glas waarschijnlijk ook minder op de hoeken e.d.
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel
Net een interessante link gevonden over de 12v accu van de nieuwste RX: 12v battery fully discharged overnight on my 2024 nx 450h+
Het lijkt erop dat in sommige auto's de ECU defect is en parasitische lekstroom veroorzaakt door voortdurend online te gaan met de Lexus server met als gevolg dat in 1 nacht de 12v accu leeg wordt getrokken. Sommige eigenaren in de USA zijn die auto nu zo zat dat ze gebruik maken van de zogenaamde "Lemon Law" (ff opzoeken). Dat zegt al genoeg want dat doe je niet zomaar. Onvoorstelbaar dat dit mogelijk is. Lexus heeft duidelijk veel te weinig ervaring met Plug-in Hybride technologie. Als het dan een RX moet worden dan nog liever de standaard Hybride RX 350h, wel relatief duurder maar veel betrouwbaarder. Dus conclusie, de standaard niet plug-in hybrides zijn wat mij betreft een veel betere keuze, en laat staan dat ik überhaupt op dit moment een EV van Toyota of Lexus zou willen hebben. Liever een aantal jaren wachten tot de kinderziektes weg zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel
de ECU defect is en parasitische lekstroom veroorzaakt door voortdurend online te gaan met de Lexus server met als gevolg dat in 1 nacht de 12v accu leeg wordt getrokken
Als ik dat lees denk ik dat het voornamelijk een software issue is. Iemand schrijft daar dat sinds het verwijderen van de app (Lexus app?) van z’n telefoon het probleem zich nog niet heeft voorgedaan. Maar of dat echt helpt vraag ik me af, die persoon schrijft ook dat Lexus en Apple het probleem op moeten lossen. Ik denk niet dat er wat door Apple op te lossen valt dus ik doe de aanname dat die persoon niet in ICT werkzaam is :trollface:. Ik denk daarmee nog steeds dat het een software issue is dat Lexus op dient te lossen, of in de app, maar zeker in hun backend of in de auto’s die continu online kunnen zijn.

Als iemand hier dit soort ongein ervaart, kijk dan eens wat het effect is als je de Lexus-app van je telefoon verwijderd (Apple of Android zal niet zoveel uitmaken).
 
Zoek maar eens in je dash op de knop om je airco in/uit te schakelen. Die is er niet. (Wel in een Toyota)

Praktijk: menu > Klimaatbeheersing > pull-up > airco > in/uitschakelen.

M.a.w. tenminste vijf handelingen om je airco in/uit te schakelen...

Of ik zie iets over het hoofd?
Bij mijn GS uit 2013 is er wel een aan/uit knop. Airco is bij uitstek iets dat zich prima automatisch laat regelen en hoogst zeldzaam om het veranderen van een bepaalde instelling vraagt. Als je eenmaal de juiste instellingen hebt gevonden en ingesteld, kun je het systeem prima continu aan laten staan en zal er waarschijnlijk geen behoefte bestaan aan "bijregelen". De mate van automatische regeling bij de diverse Lexus modellen verschilt, maar ook de meest basic uitvoering kan het in allerlei situaties prima af. Voorwaarde is wel dat alle uitstroomroosters goed zijn gericht. De tijd om dat te optimaliseren kan enige tijd duren. Zodra je geen irritant koude luchtstroom meer voelt, kom je aardig in de buurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel en Bobusa
Een ander twijfel geval voor de RX is het stilte confort tijdens het rijden. Ik hoor daar verschillende meningen over. Tijdens de forum meeting 2023 gaf een RX eigenaar aan dat hem de stilte van het interieur tegenviel. Hij had de hele auto laten behandelen met geluid dempende bitumen plaat. Ik weet niet meer welke forumlid het was, maar wellicht wil hij reageren als hij dit leest. Ik kan namelijk geen helder antwoord vinden of de RX akoestisch dubbel glas heeft. Wie weet dat? Copilot geeft als antwoord dat de RX vanaf het 2022 modeljaar akoestisch glas heeft, maar dat is Copilot. Ik zoek een betrouwbare bron.
Ik heb verschillende keren in de RX gereden (2020 model) maar dat was voor ik de LS had en tja, veel stiller als de LS 600h is er niet dus ben aardig verwend en kan me de stilte van de RX niet herinneren. Als ik naar de deurrubbers kijk dan zit er heel wat minder op dan de LS. En als er geen akoestisch glas is dan moet ik noodgedwongen voor de stilte in de LS blijven rijden:cool:
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: robtp09 en levensnevel