LA Autoshow RX model 2010

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ze hadden er net zo goed Ssangyong op kunnen plakken, ik zie het verschil niet :p

Vind er niks an dus :wink: Heb de RX trouwens nooit echt goed gevonden. Doe dan maar een GX of LX.... of gewoon een Toyota Landcruiser... :lol:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Nah, zover als dat wil ik echt niet gaan ;)

Ik denk echt dat de verschijning op de weg toch heel anders zal zijn dan op de foto's.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dat hoop ik ook ja, het is nu net een circustent op wielen. Gewoon een rommeltje van lijnen, en proporties kloppen niet naar mijn zin. Maar ik ben dan ook meer van het klassieke design.

De huidige gaat nog net. Maar dat vind ook al een raar ding. Ik ben een Lexus enthousiast, maar hier kies ik toch voor een X5 of ML.... of gewoon een Landcruiser :wink:

die IS250C is trouwens wel mooi
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Leuke fimpljes over de 2010 RX:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/5BEnKvIEaAE&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/5BEnKvIEaAE&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tM4uyGHfHlk&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tM4uyGHfHlk&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... 36117&CT=V



De X5 Is geen optie. Geen hybride versie van beschikbaar (Jouw andere opties ook niet), en het verbruik van die auto is gewoon echt te hoog. Dan hebben wij het nog niet over die grote wolk van zelfgenoegzaamheid welke rond die auto hangt ;)
Maar gaat het puur om het model, dan is de FX van Infinity ook heel erg heftig :)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Een hybride auto daarentegen vervuilt weer op een heel andere manier, de afbraak van zo'n dergelijke auto is weer lastiger bijvoorbeeld...

Een BMW X5 3.0 diesel is net zo zuinig als de huidige RX400H....Het is allemaal leuk hoor zo'n hybride, maar ik zou eerder Diesel gaan rijden
Vind het model gewoon suf, maakt eens wat stoers.

Inderdaad, ik zou dan eerder voor een Infiniti kiezen. hele mooie auto. :wink:

Maar hoe je het ook went of keert, de meeste SUV's zijn gewoon te netjes voor-, en kunnen vaak niet eens terrein aan. Totaal overbodig dus. Gewoon per direct afschaffen. Alleen echte terrein auto's maken :wink: :lol: :lol: :lol: :lol:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik blijf erbij dat het alleen maar even wennen is :) De X5, is gewoon niet mijn ding. Ik had gehoopt dat de RX meer weg zou hebben van de LF-Xh.

Maar goed, ik moet nog een jaartje of 3 met mijn huidige auto rijden voor ik een nieuwe koop :) Tegen die tijd heeft men misschien iets nieuws.

Meestal gebruik je SUVs voor "dirtroads" maar echt off-road ga je er niet mee. Toch blijf ik het een mooie auto vinden. Helaas probeert men het imago van dit soort auto structureel te vernietigen. Een ander voodeel met de SUV in het huidige verkeer is dat je ruimte afdwingt. Je hebt geen(minder) last meer van de zgn. bumperklevers.

En wat vervuiling betreft, ik zou echt niet voor een hybride kiezen omdat deze schoner is. Ik zou ervoor kiezen omdat het een crossover techniek is welke ik graag ondersteun en de weg naar waterstof verder opent.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Het is een nette techniek inderdaad. Ik zou ook nooit voor een X5 of ML kiezen. veelste juppie :wink: :lol: .... bij mij komt er dus geen gelikte SUV in.
Hybrides zijn uiteraad heel stil, ben wel eens bijna aangereden door een Prius die ik niet hoorde aankomen

Maar sommige mensen hebben echt een bord voor hun kop wat dat bumperkleven betreft, die doen het bij iedereen. Zelfs bij een Porsche of zo als ze zelf in een Golfje rijden.

Maar in m'n Pick Up heb ik er zelden last van

DSC05152.jpg


Me vader heeft er veel meer last altijd van :?

DSC04536.jpg


Het ligt dus ook aan het aantal deuken dat er in je auto zit :wink: :lol: :lol:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb er drie. Dat is voorlopig wel genoeg. Ben op het moment heel veel met m'n Pick Up bezig. Ik heb net voorremmen van $2500,- dollar aangeschaft 8O
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
LOL! Die zijn zeker niet goedkoop!

3 auto's da's zeker niet verkeerd. De Lexus, Caddie and Chevy. Alle drie zeer mooie auto's.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ouwe rommel, stuk voor stuk project auto's. Maar dat komt omdat ik nogal veel eisend ben

Maar wordt het zo'n RX dan over een paar jaar voor jou? :wink:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
kweenie. Ik denk dat ik de auto eerst in het echt moet zien, de auto ziet er op de foto's, tja, een beetje saai uit. Maar ik probeer positief te blijven. Wat het over een aantal jaar wordt..... Ligt eigenlijk aan de benzine prijs. Als deze is als vandaag, dan zou ik misschien gek genoeg zijn om de IS-F te proberen. Anders, de GS450h.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Zo zo, dat zijn flinkerds. ik ben ook benieuwd wat die olie prijzen gaan doen

Ik blijf in de Pick Up rijden, dat is echt mijn auto. gaat veel aan gebeuren. Komt binnen een jaar opgeboorde 5.7 motor in (383cu / 6.0 liter). met allemaal gesmede delen. 430pk/640nm :lol: ....en op LPG uiteraard. 'us ben zunig' :lol:
Er zit al een automaat onder die 500pk aan kan. De andere Remmen er op zetten wacht ik nog even mee. Heb vandaag me nieuwe achter schijfremmen binnen gekregen.

Het eerste dat nu gaat gebeuren is 18" velgen met goeie banden

Maar voorlopig zit ik dus nog lekker goedkoop met LPG. Lexus wel op benzine. maar die rijdt ook niet veel.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ziet eruit als een super project! Die pickup ziet er echt goed uit, en er zijn natuurlijk veel mogelijkheden. Toch moet ik zeggen dat die avalanche van je vader ook echt een prachtige auto is.

Maar god man, 500pk! Ga je er mee drag-racen?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Nee. ik vind overcapaciteit lekker :lol: Net zoals de Lexus alleen dan wat meer. maar het moet wel een goeie 0-100 tijd neer zetten. Op het Chevrolet forum heeft iemand er eentje met een 502 moter (8.2 liter). dat ding heeft wel 520pk, en gaat in 4.3 seconden naar de 100.

Dat is een beetje 'te' voor een dagelijkse auto vind ik. Die 430pk is zat, daarmee raffel je het ook wel af binnen 6 seconden.....mensen staan nu soms al raar te kijken. want in de eerste versnelling is hij al aardig snel. Er zit nu een standaard 5.7 in met 210pk. ding gebruikt alleen een beetje olie. heeft ook al 310.000 gereden.

Maar ik neem dan ook een under/over drive unit voor achter de automaat. die deelt versnellingen zeg maar in twee?n, en je heb een extra overdrive. 8 versnellingen dus zeg maar :)
Dat komt het verbruik ook zeer ten goede

De Lexus wil ik motorisch standaard houden, dat is gewoon super zoals het is. moet je niet aan gaan zooien vind ik, schop je het alleen maar in de war. Ik zou alleen dingen doen die het verbruik ten goede komen, zoals ander luchtfilter + motormanagement. Maar dat moet gewoon de betrouwbare nette auto blijven. gewoon een soort hebbeding is het. Had en heb hem niet echt nodig. Maar ik heb Lexus altijd fantastisch gevonden, en dan speciaal deze
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Hube zei:
Nah, zover als dat wil ik echt niet gaan ;)

Ik denk echt dat de verschijning op de weg toch heel anders zal zijn dan op de foto's.

Deze vind ik absoluut tien keer beter dan de huidige RX. Alleen, ligt het aan mij, of oogt ie relatief laag voor een SUV?

Ik had me voorgenomen om over een paar jaar mijn IS250 in te ruilen voor een jonge tweedehands RX. Ik ben bang voor mijn portemonnee dat dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren...
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik blijf moeten wennen aan de achterkant. Deze komt iets ingetogener over dan de huidige versie, maar toch houden ze de witte achterlichten. Voorlopig gaat deze niet echt samen voor mij (Ingetogen en witte achterlichten).

Maar eerst even de auto in het echt zien, want zoals je zegt het blijft een optie als volgende auto.

@ Jelmer.

Zelf op gas moet dat ding behoorlijk wat lusten. Hoe groot is de gastank en hoe ver kom je daarmee? Een ding is zeker, je rijdt geen "burger" bak. ;)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Zelf moet ik de RX ook nog gaan zien. ik denk dat die ielepielege wielletjes het beeld vooral verwoesten voor mij. die autoped bandjes moeten ze verwisselen voor wat dikkers/groters! wielkassen mogen ook wat breder

@Hube: Ik rijd nu 1 op 4 tot 1 op 5 met dat krot. Maar ik wil met nieuwe motor en Under/Overdrive unit + langere overbrenging tussen de 1 op 5 en 6 gaan zitten. Er zit een 100 liter tank in. kom je niet ver mee :wink: . hij gaat wel helemaal vol trouwens :twisted:
Vandaag trouwens een mooie met leer beklede bank op de kop getikt voor de Chevrolet, in de huidige zit een diepe kuil als of er een meteor is ingeslagen :wink:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Klinkt zeer goed :)

En inderdaad bredere banden moet echt op de RX......