- 2 feb 2016
- 57
- 4
- 8
Beste ervaringsdeskundigen,
Mijn IS200 uit 1999 heeft een enorme gebruiksaanwijzing met het loslaten van de koppeling. Als ik in de eerste 3 versnellingen de koppeling in normaal tempo omhoog laat komen (op en terugschakelen) Dan is het moment dat de aandrijflijn hem pakt goed merkbaar doordat de auto heen en weer schud alsof hij even remt. Bij langzaam op laten komen wordt dit wel minder maar dat is natuurlijk niet goed voor de plaat. Overigens is het effect hetzelfde als ik het gaspedaal snel loslaat / laat afnemen.
Er lijkt niets mis met de koppeling; stinkt niet en slibt niet. Ik kan de motor ook niet op en neer schudden dus de motorsteunen verdenk ik ook niet direct.
De garagemonteur vond het normaal of wijtte het aan 'veel pk's op enkel vliegwiel' maar goed dat was een toyota garage en wellicht zijn die gewend om als een oma te koppelen.
Is dit een IS200-eigen kwaaltje, of zou ik dit niet hoeven te accepteren?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gr. ProXius
Mijn IS200 uit 1999 heeft een enorme gebruiksaanwijzing met het loslaten van de koppeling. Als ik in de eerste 3 versnellingen de koppeling in normaal tempo omhoog laat komen (op en terugschakelen) Dan is het moment dat de aandrijflijn hem pakt goed merkbaar doordat de auto heen en weer schud alsof hij even remt. Bij langzaam op laten komen wordt dit wel minder maar dat is natuurlijk niet goed voor de plaat. Overigens is het effect hetzelfde als ik het gaspedaal snel loslaat / laat afnemen.
Er lijkt niets mis met de koppeling; stinkt niet en slibt niet. Ik kan de motor ook niet op en neer schudden dus de motorsteunen verdenk ik ook niet direct.
De garagemonteur vond het normaal of wijtte het aan 'veel pk's op enkel vliegwiel' maar goed dat was een toyota garage en wellicht zijn die gewend om als een oma te koppelen.
Is dit een IS200-eigen kwaaltje, of zou ik dit niet hoeven te accepteren?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gr. ProXius