lampje gaat branden

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
beste leden,

Sinds vandaag gaat er een lampje in mijn dash branden! ik ben op dit moment in polen en had mijn boekje niet bij! kan mij iemand vertellen waar het voor dient en wat enige gevaren zijn met door rijden bij dit lampje!

ik heb even snel een foto van internet geplukt waar het lampje ook brand! het gaat om het lampje rechts boven in de hoek! ik neem aan dit iets met de motor te maken heeft!

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


ik wacht op reacties

Gr

Dzjino
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
Ik moet eerlijk zeggen er is mij niks anders opgevallen dan het lampje! ik zal zo eens een rondje rijden en kijken of ik iets van vermorgen verlies heb!
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
ga meteen naar de dealer geven ze aan in het boekje ;)

maar me vader had met ze wagen vorig hetzelfde lampje branden en zijn brandstofdruk was te laag doordat de brandstofpomp aan ze eind was....

even uit laten lezen denk ik!!
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
aangezien hier de lexus dealer 500 km verder op zit, ga ik eens even kijken o fik dit bij de toyo dealer kan laten doen, of bij een kennis van me!! naja laten we het beste hopen!! anders word het een dure vakantie!!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja, laten uitlezen... wat je ook kunt doen is de ecu even resetten (batterij pool loshalen voor een halfuurtje ofzo) en kijken of het lampje weer gaat branden...
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
heb hem even ge reset door middel van het los halen van de +pool, en rodn gereden en het kwam niet terug.
Mocht morgen weer het lampje gaan branden dan laat ik hem hier alsnog even uit lezen, anders pas als ik trug ben in nederland!
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
Vandaag even naar een stad hier verder op gereden enweer trug, ging het lampje weer branden op de trug weg! gelijk even een kennis gebeld hiero en morgen word ie uitgelezen! Ik ben benieuwd wat de oorzaak is! en of er genoeg onderdelen hier in de omloop zijn om de wagen te repareren voor de trug reis :roll:
 
27 jul 2011
207
1
0
Bij mij was het een lamba sensor. Geen ramp en kan je even mee doorrijden maar laat het wel vervangen. Als je auto meer gaat benzine gaat verbruiken is het dat.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
hij hoeft niet perse meer te gebruiken! Kan ook lambda na de kat zijn. Ik weet niet hoeveel je hebt gereden maar als de storing er alleen bij warme motor in komt. Dan is het de kat. Als de storing er al eerder in komt kan het het verwarming van lambda zijn of de lambdasonde zelf. Het is in elk geval geen permanente storing. Want die komt direct terug en kun je niet wissen door het verwijderen van de accupolen.


In elk geval succes!!!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik zou het inderdaad bij zoiets zo snel mogelijk laten uitlezen en fixen, want het kan zomaar iets ergers zijn dan een sensor...
 

DeFarmer

Nieuw hier
29 dec 2011
6
0
0
Lekker trappen met die handel, daar zijn ze voor! ha ha.

Nou is stationair lopen 't slechtse voor een auto, dus jaag hem maar lekker in zijn toeren. hehe.