lampje van remmen blijft branden

lestje

Nieuw hier
10 jan 2012
4
0
0
Hallo, Heb sedert een week een probleem met mn IS van bj 2000 met pas een goeie 170.000kms. Het lampje van de remmen blijft branden in mn dashboard nadat ik 1 keer op mn rempedaal heb gestaan. Wanneer ik nog niet aan mijn rempedaal gekomen ben, mag ik mn handrem 10 keer optrekken en neerlaten dan gaat het lampje aan/uit. Maar het moment ik op die pedaal trap blijft het branden. Remblokken voor zijn goed en remblokken achter zijn van gisteren vervangen. Olie peil is ook goed. Wat zou dit probleem kunnen zijn? Mvg ,Leslie
 

lestje

Nieuw hier
10 jan 2012
4
0
0
Hoi, Allebei de remlichten werken perfect,enkel ??n lamp van nummerplaat verlichting is kapot. Moet wel zeggen dat waarschuwingslampje van mij zeker al 1 jaar oplicht. Wist zelfs niet wat dat wou zeggen. Kan het echt daaraan liggen? Daarnet ook es gestopt aan Toyota garage om hem es te laten uit lezen maar ze hadden geen tijd. Ze wilden mij wijsmaken dat mn oliepeil te laag stond. Ik weet zeker dat niet zo is dusja. Mvg, Leslie
 

lestje

Nieuw hier
10 jan 2012
4
0
0
Hoi wesley-s, Jij zou wel eens een punt kunnen hebben. Zodanig naar de buitenste remlichten aan het kijken en nooit op dat stomme derde remlicht gelet totdat jij er over begon en inderdaad, die werkt niet meer. Als dat lampje in dashboard door dat remlicht brandt,zou ik al heel wat geruster zijn. Heb daarnet eens vluchtig gekeken hoe ik die lamp kan vervangen maar ik zie precies nog niet direct hoe en langswaar ik er aan kan geraken. Via de koffer gaat het precies niet of toch? Mvg, Leslie
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Voorzichtig het buitenste kapje van 3e remlicht uit je hoedenplank liften,dit zit met plastic 'pootjes' geklemd onder de hoedenplank,doe dit met beleid,want anders knappen je pootjes af. Er komt geen enkel schroefje aan te pas,het is gewoon een schuif/klik-systeem,gewoon ff proberen,je komt er vanzelf achter hoe het zit.Als je het kapje verwijderd hebt,moet je de fitting ongeveer 45 graden draaien en kun je het lampje verwijderen.[bajonet-sluiting].
Dit alles moet je vanaf de achterbank doen en niet vanuit de kofferbak. Heb dit zelf in het verleden gehad en is prima te doen,nogmaals voorzichtig met de 'pootjes',succes