LBX door de wasstraat

Je hoeft niets uit te zetten, alleen de versnellingsbak in neutraal zetten, de N stand. En handig om de parkeersensoren uit te schakelen. Ik weet niet of de LBX daar een rechtstreekse knop voor heeft.

Ik heb een LBX en klap alleen mijn spiegels in; omdat bij mijn vorige auto ,Yaris Cross, deze alle kanten in bewoog
Nu elke week even de wasstraat in in en geen krassen en schoon, zonder wat uit te schakelen.

Voor mij , en vooral voor mijn NX, geen wasstraat, want je mag het draaien en keren hoe je wil, krassen heb je altijd. Tegenwoordig gebruik ik de wasbox.

Ik gebruik ook altijd de hoge druk spuit in de wasbox, en dan eens in de zoveel tijd een keer met de hand (er komt op een gegeven moment toch een waas over).

Ze beweren altijd dat de borstels in de wasstraat geen krassen veroorzaken, en dat klopt. Het zand dat er na de vorige wasbeurt aan is blijven hangen daarentegen... Hetzelfde geldt voor de borstels in de wascabines.
Washing car.jpg
Om dezelfde reden is het beter twee emmers te gebruiken tijdens het wassen: eentje met sop, en eentje met schoon water. Nooit de spons meteen terug in het sop doen, eerst uitspoelen in de emmer met schoon water zodat er geen vuil in het sop komt.

Jarno

@BartReist zonde van al die krassen man op zo’n nieuwe auto.
Gewoon jezelf het 2-3 emmer systeem eigen maken, droogdoek kopen en de mouwtjes opstropen.
Tenzij het fysiek niet lukt natuurlijk……

@Bobusa zonder water en Electra aansluiting bedoel je?
Er zijn ook wasboxen natuurlijk. Emmertje mee en gaan, even een uitje er van maken.
Voorwas in een sprayer, afspuiten, in het schuim zetten, afspuiten, wassen, gedemineraliseerd water en drogen.
Klaar.
Iedereen zijn eigen natuurlijk hè.

Lexus of niet, voor mij is de auto een gebruiksvoorwerp waar gebruikssporen op mogen komen. Daar valt een wasstraat ook onder voor mij.

• Leuk
Waarderingen: Higgie
@ Stefan O, fijn dat er Lexus rijders zijn die fysiek wassen op de oprit of in de wasbox nog aankunnen. Ik ben 75+ en besteed mijn tijd en energie liever aan o.a. autorijden en reageren op berichten op dit forum. Inmiddels kreeg ik nog te weinig reacties op mijn vraag hoe ik snel en eenvoudig de hulpsystemen ( in dit geval de blèrende sensoren vóór en achter) kan uitzetten. Mijn digitale handleiding is 622 pagina's groot maar geeft nergens concreet aan wat je nou moet doen vóórdat je met de LBX de wasstraat inrijdt.

@Bobusa, dat is nou juist het punt, nergens zie ik in de handleiding hoe ik snel en eenvoudig de sensoren voor en achter uitschakel. Mogelijk zie ik iets over het hoofd, dan wil ik daar graag op geattendeerd worden.

• Leuk
Waarderingen: Namssam en Lexus4me
Inmiddels kreeg ik nog te weinig reacties op mijn vraag hoe ik snel en eenvoudig de hulpsystemen ( in dit geval de blèrende sensoren vóór en achter) kan uitzetten.
Zoals door @Bobusa al werd aangegeven, hoeft dat ook helemaal niet, en de vraag waarom je dat zou willen is ook niet beantwoord. Maar goed, pagina 289 van de handleiding:

In-/uitschakelen van de Lexus Parking Assist-sensor
De Lexus Parking Assist-sensor kan worden in- of uitgeschakeld via de persoonlijke voorkeursinstellingen.

Uitleg over de persoonlijke voorkeursinstellingen begint op pagina 506, en de parkeersensoren staan op pagina 516.

Jarno

Ik was de eerste maal in de wasstraat met mijn lbx ook wat bang dat ie vanzelf zou remmen en heb daarom toen deze uitgeschakeld; ook het gepiep was weg.
Op deze manier ;weet of dit de snelste manier is maar werkt wel.

Op het scherm zie je links een auto-afbeelding, daarop drukken
Dan zie je allemaal blokjes met omschrijving wat deze per blokje betekenen.
Zijn ze verlicht dan zijn ze actief en dan kun je deze met 1 druk erop uitschakelen ( verlichting gaat uit ).

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me en Bobusa