LED stadsverlichting met orignele HID

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Heeft iemand hier toevallig een IS250 met een originele HID kit en heeft daarbij de stadsverlichting van LED voorzien?
Zo ja, welke LEDs en in welke kleurtemperatuur?

Ik vind het niet zo mooi dat die verlichting nu gewoon gloeilampjes zijn en ik wil ze graag in dezelfde kleur als de normale verlichting.
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Waar heb je die CREE's gekocht?
En past dat zonder aanpassing?


Phoe... Da's een goeie. Ik struin het hele internet af en haal uit alle hoeken van de wereld spul vandaan...
Die CREE's zitten op een H11-voet in de dimlichten. Dat past in zoverre zonder aanpassing dat je wel de 'ballast' moet zien weg te werken. Aan de bedrading hoef je verder niets aan te passen.

De DRL's zijn z.g. switchback LED's met een aparte lenskop (waarvan ik de naam even kwijt ben, moet ik opzoeken) die in de kamer van de voorste richtingaanwijzers zitten. Die oorspronkelijke richtingaanwijzers fungeren bij mij nu dus als DRL (fel wit), als stadslicht (zwak wit) en als richtingaanwijzer (amber/uit knipperend). Het zijn geen misselijke LED's: het licht dat ze produceren stijgt boven dat van gloeilampen uit.

Weet je wat? Ik kijk wel of ik een dezer dagen een kort filmpje in elkaar knutsel waarop te zien is wat ik hierboven schreef. Die DRL's kan je overigens niet zomaar aansluiten. Helaas zit bij het '07-model geen DRL-aansluiting op de lampconnector, dus die moet je zelf aanleggen.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
No Title

Je kunt de type lampjes in de bijlage gebruiken. Die steek je gewoon in de originele fitting (knipperlichten) en daar loopt een extra draadje die je op een DRL module kunt aansluiten.
 

Bijlagen

  • photo4867.jpg
    photo4867.jpg
    113,1 KB · Weergaven: 34
  • photo4868.jpg
    photo4868.jpg
    139,8 KB · Weergaven: 40
  • photo4869.jpg
    photo4869.jpg
    252,5 KB · Weergaven: 34

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Zer0ne: Geen idee welk type lampjes er in een CT zitten, maar in een IS250 kom je dit type fitting niet tegen. Daarnaast is de bouwwijze van dit type LED's helemaal niet geschikt voor plaatsing in een IS-lampbehuizing. De lampjes worden axiaal geplaatst, waardoor de beschikbare hoogte te beperkt is. Dus ik vind 't nogal een gewaagd advies wat je hier afgeeft.

De switchbacks die ik erin heb zitten zijn (ik weet het weer! :D) Triton V3 van V-LED's. Ze kosten wat, maar ze zijn dan ook totaal geen vergelijk met de lampjes die hierboven staan afgebeeld.
De aparte lens zorgt voor een intense streep licht, die overeenkomt met de plaats van de gloeidraad van het oorspronkelijke lampje. Daardoor licht je de reflector ook helemaal uit, waardoor je de lichtopbrengst helemaal kunt 'uitbuiten'.
Google... YouTube...:p
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Zer0ne: Geen idee welk type lampjes er in een CT zitten, maar in een IS250 kom je dit type fitting niet tegen. Daarnaast is de bouwwijze van dit type LED's helemaal niet geschikt voor plaatsing in een IS-lampbehuizing. De lampjes worden axiaal geplaatst, waardoor de beschikbare hoogte te beperkt is. Dus ik vind 't nogal een gewaagd advies wat je hier afgeeft.

De switchbacks die ik erin heb zitten zijn (ik weet het weer! :D) Triton V3 van V-LED's. Ze kosten wat, maar ze zijn dan ook totaal geen vergelijk met de lampjes die hierboven staan afgebeeld.
De aparte lens zorgt voor een intense streep licht, die overeenkomt met de plaats van de gloeidraad van het oorspronkelijke lampje. Daardoor licht je de reflector ook helemaal uit, waardoor je de lichtopbrengst helemaal kunt 'uitbuiten'.
Google... YouTube...:p

De VLEDs staan nog op de boodschappenlijstje bij mij...

Ik ging ervan uit dat bij de meeste "normale" auto's gewoon een gloeilamp fitting is, o.a. py21w, waarbij je de lamp indrukt en een kwartslag draait. (Bij de CT is het overigens T20, steeklamp)
De gegeven advies, ben ik inderdaad vergeten te vermelden dat het kan maar ik niet weet of het juist is. De VLEDs hebben bijna dezelfde montage wijze als mijn advies. Qua werking komt het ook in de buurt.
Want je vervangt hier een standaard lampje met een duplo lamp.
Tuurlijk kun je de doorsnee 5630 smd niet met een CREE chip vergelijken, maar dan is de prijs daar ook naar van de VLEDs (?150-?200) vs de gegeven advies (+/-?20)
Vanwege de afschrikkende prijs heb ik niet eens de moeite genomen om de VLEDs te vermelden. > Groupbuy tapturn
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
[...]
Weet je wat? Ik kijk wel of ik een dezer dagen een kort filmpje in elkaar knutsel waarop te zien is wat ik hierboven schreef. Die DRL's kan je overigens niet zomaar aansluiten. Helaas zit bij het '07-model geen DRL-aansluiting op de lampconnector, dus die moet je zelf aanleggen.

Belofte maakt schuld...
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Je ziet het hartstikke goed, maar je hebt blijkbaar hier overheen gelezen:


.... Die oorspronkelijke richtingaanwijzers fungeren bij mij nu dus als DRL (fel wit), als stadslicht (zwak wit) en als richtingaanwijzer (amber/uit knipperend)...

:eyes:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik heb inmiddels van die T10 5000K LED lampjes erin gezet.
Kostte 15 euro en ziet er prima uit icm. de originele HIDs.