Ledjes in de spiegels

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Heren,


puddlelight2.jpg



http://www.clublexus.com/forums/is-...placing-side-mirror-puddle-lights-w-pics.html

met dit:

250


http://www.v-leds.com/Interior-LED/DomeMap-LED/White-LED/V-LEDS-HID-6K-WHITE-4-p5768086.html


DIY voor andere forumleden, die eigen ledjes of andere lampjes willen plaatsen:

Installatie is heel simpel:

1. Duw of verstel je spiegels zo dat deze naar boven schijnt.(onderkant steekt dan uit)
2. Trek aan de onderzijde van je spiegelglas zodat je klik of 2 klikken hoort.
3. Vervolgens merk je dat de spiegel los zit en als je hem dan 90graden omhoogdraait dan kan je zo je spiegel eruit liften.
4. Aan de binnenzijde van je spiegel moet je de 2 buitenste schroeven losdraaien.
5. Nu zit je kap aan de buitenzijde los, dus als je een beetje beweegt, dan kan je een beetje ruimte maken zodat je dat lampje eruit kan halen.
6. Socket draai je uit dat lampunit en dan kan je hem zo vervangen.
7. Maak weer wat ruimte zodat je weer dat lampje terug op zijn plek kan positioneren.
8. LETOP: voordat je de schroefjes vastdraait moet je even kijken naar dat klem in het midden van de buitenzijde. Deze kan door het wringen misschien niet meer op zijn plek zitten. Als dat zo is dan heb je ook een grotere spleet aan de buitenzijde van je spiegelkap. Nadat je dit hebt gecontroleerd, de 2 schroefjes vastdraaien.
9. Die spiegel eerst aan de bovenzijde vast 'angelen' / schuiven en daarna de spiegel 90 graden weer laten zakken aan de onderzijde.
10. Voorzichtig met het vast drukken van je spiegel. Probeer even van onder te kijken waar die vast komt te zitten, zodat je ook daar druk op uitoefen, want als je op de verkeerde plek doet, dan kan het zo zijn dat je spiegel breekt. (dit is bij andere overkomen), maar persoonlijk denk ik zelf dat er veel meer kracht uitgeoefend moet worden voordat deze breekt.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
HAhaha dat dacht ik al!

Ik ga deze denk ik ook in mijn kofferruimte plaatsen en waarschijnlijk ook in mijn deurpaneel.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik had geen geduld dus ik heb al besteld (ook voor arjan)

:p Als het goed is hoeven wij geen invoerrechten te betalen omdat we onder de 150 euro zitten :D

Dus er komt alleen verzendkosten + btw
 

Ludovic

Hoort erbij
22 jun 2010
45
0
0
Ziet er goed uit :) Heb me vaak bedacht dat lampen in die spiegels een heel goed idee zijn, maar dat het veel nuttiger zou zijn met straffere lampen. En idd, idem voor de kofferruimte.

Moest ik geen leasingwagen hebben, ik zou ook veel geld verprutsen aan zo'n gadgets :llol:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ziet er heel mooi uit en ben zeer tevreden :D Het ziet eruit als de foto's die hierboven is gepost.
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Leuke aanpassing aan de spiegels....
Ik heb zelf een Is220d bj 2007 sinds enkele dagen en het viel mij dus op dat de lichten onder de spiegel echt niet veel licht geven... dis is een goede modd ervoor.....
Maar euh... zijn die leds enkel in de US te bestellen ??
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hi welkom,

waarschijnlijk kan je ze ook hier ergens in nederland bestellen of misschien ebay, maar of ze een dual polarity hebben en net zo fel zijn weet ik niet. ik ben ze in ieder geval nog niet tegen gekomen :)
 

Olympus

Actief
27 mrt 2011
178
0
0
Deze mod ga ik zeker eens uitproberen....
Het is alleen spijtig dat die lampen onder de spiegel enkel aangaan als ik bijna aan de auto ben...
En heb net gekeken dat als je ontgrendelt met de remote dat die lichten dan wel aangaan, maar ja dan moet je weer op die knopjes drukken he, en lui als ik ben h?...... :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
hahaha tja het blijven mooie lampjes he, als je wilt kan je ze zo maken dat je via een schakelaar deze lampen laat branden.