Leer behandelen

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
This one is for the detailers amongst us...

Ben nu met vakantie op Curacao... Mijn zus is me op komen halen van het vliegveld, ze heeft een X5, maar toen ik instapte merkte ik dat het leer wel toe was aan wat liefde... Hoe kan ik deze het beste behandelen? zijn er specifieke stappen wat ik moet doen? Maakt het uit dat de temperatuur hier niet onder de 25 graden daalt? (denk dan aan vervolg onderhoud van het leer...) Ik hoor het wel! :hi:
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Marvin,
Het maakt niet uit of het temperaturen onder 0?C zijn of boven 25?C, het belangrijkste is het onderhoud van het leder.
Leder is een natuurlijk product en om het eenvoudig uit te leggen, kan je dit vergelijken met onze eigen huid. Zonder bescherming bij koud of warm weer droogt deze ook uit met de gekende kwalen.(dit even ter zijde)

Als je zelf al zegt dat het dringend een behandeling nodig heeft zou ik eerst gaan voor een complete reiniging ervan en vervolgens terug voeden van het leder zodat het (terug) soepel en gezond is tegen uitdroging en verkleuring.

Je kan met de consumenten producten werken:
- Gold Class Rich Aloe Leather Cleaner voor het reinigen van het leder
- Gold Class Rich Leather Conditioner voor het terug voeden van het leder

Voor de pro producten:
Hier moet je wel opletten met de verhouding waarmee je gaat werken, afhankelijk van de vervuiling heb je andere verhoudingen. Hier zeker aan te raden om eerst een testspot te doen om te kijken hoe het leder reageerd!!!

- All Purpose Cleaner met mengverhouding 4:1 voor sterke vervuiling of 10:1 voor lichte vervuiling
- Gold Class Rich Leather Conditioner voor het terug voeden van het leder of Leather Cleaner & Conditioner (maar dit zijn bussen van 3,78L !!)

Reinig staats met een badstoffen handdoek (liefst wit zodat er geen verkleuring kan ontstaan dat afgaat) en niet met vodden.
Als het leder echt droog en stijf zou aanvoelen, kan je deze 2 maal terug voeden.

Er zijn ook systemen om in 1 stap het leder te reinigen en te voeden, maar is in sommige gevallen niet sterk genoeg .

Deze stap zou je toch 2 - 3 maal per jaar moeten uitvoeren, de reiniging kan misschien wegvallen, maar het voeden is het belangrijkste......

Zo, hoop dat je hier iets aan hebt :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
nice! thanks! ik zal op zoek gaan naar deze producten... weet dat Meguiars ook hier zit, dus hoop dat ze deze dingen op voorraad hebben! Bedankt voor de info!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
ik heb als het goed is bijna dezelfde stoelen in mijn pick up zitten. kwalitatief is de BMW Montana bekleding, die in de meeste zit, wel goed, kan een hoop hebben

fijne vakantie :mrgreen:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hij zit op Curacao.........Laat ik je ook eens ff lastig vallen:

:photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo:
:photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo:
:photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo: :photo:

:mrgreen:

Geniet er van!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
wou net een foto plaatsen, ben net wezen zwemmen :D maar de kaartlezer op de laptop leest geen memorystick van Sony, en ik ben te lui om de kabel te pakken :p Foto's komen snel!
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Ik zit ook in De Nederlandse antillen maar helaas niet met vakantie maar ik weet dat je beter ARMOR ALL Leather care kan kopen.
Maar op de N.A moet je wel rekening houden dat de zon daar heter is en de daardoor zien de meeste auto's lelijker uit dan in Nederland zowel van buiten als van binnen.
Producten zoals Armor all die beschermen de leder beter tegen UV straling dus dan duurt het wat langer en het gaat ook mooier uitzien.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ouderwets water met groene zeep om te reinigen, en leer insmeren met leervet, ouderwets maar wekt wel. :hi:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Thanks guys! vandaag wat gehaald bij meguaiers dealer hier op het eiland... morgen uitproberen... hou jullie op de hoogte! :hi: